Snippets .... wie kent ze niet

Waarom noemt iedereen op synthforum onafgemaakte songs toch altijd snippets? Een klein stukje van een liedje dat af is is ook een snippet. Snippet betekent gewoon zoiets als 'klein stukje'.

a small part, piece, or thing; especially : a brief quotable passage

Niet erg boeiend, maar mijn betweterige ik moest het toch even kwijt.

Overigens ben ik ook erg een 'snippets'-mens. Ik bedenk vaak kleine ideetjes op gitaar of piano, maar maak daar niet zo vaak complete nummers van. Ik neem ze ook vaak niet eens op. Tsk tsk.

Origineel geplaatst door dione
mee eens...

ik heb geen snippets....ik maak tracks...gewoon jezelf dwingen om met 1 ding bezig te zijn,anders krijg je nooit wat af...

Inderdaad ik dwing me meestal ook eerst tot het af maken voordat ik met iets nieuws ga beginnen.
Voorheen als het me verveelde begon ik weer aan iets anders en als me dat weer verveelde etc.
Uiteindelijk kwam ik tot nergens.

Aan de andere kant moet je deze regel ook niet te vast aan houden het ook wel eens verfrissend als je vast loopt om even totaal iets anders te doen en het even een dagen weken of maanden te laten liggen.
En het is ook leuk om snippets te maken. Ik sla ze meestal allemaal op.
Het samenvoegen van diverse snippets tot een volledige song wil namelijk ook nog weleens werken..
Dus gulden middenweg. Discpline maar wel er lol in blijven houden en daar hoord af en toe lekker pielen bij.

Wat bij mij ook werkt is er voor zorgen dat je song niet langer dan 4 minuten duurt dit dwingt je om structuur in je song aan te brengen want daar lopen veel mensen op vast volgens mij dus intro couplet refrein couplet solo etc.
Meestal heb je dan ook gelijk in de gaten of een song wel werkt en of het alle elementen die nodig zijn bevat.
Basspartijen keyboard drums etc zijn bij mij uitgewerkt voordat ik maar 1 serieuze noot op audio op neem.
Dat uitwerken is trouwens het meest arbeids intensieve en vaak ook frusterende werk.
In het opname proces wordt bij mij meestal niets meer veranderd aan het arrangement.

Last edited by a moderator:
Back