Life synth als uitbreiding op piano.

Eddy76

The main man Eddy
Hallo,

Ik ben al dagen bezig om allerlei forums door te lezen en ik heb nog steeds geen idee wat ik nou moet kiezen. Er zijn gewoonweg teveel verschillende types en daarbij ben ik niet echt thuis in synth land.

Ik heb een RD700 voor piano, omdat de gewogen toetsen alleen lekker zijn voor piano wel ik er en extra synth bij kopen. Belangrijk zijn de orgel & rhodes en af en toe een strings of brass. En het moet makkelijk in het gebruik zijn, en liefst niet te zwaar want ik gebruik het hoofdzakelijk life.

Mijn oog viel op de Nord electric2 deze heeft als nadeel dat er geen strings en brass op zitten en ook geen reverb en dan vind ik hem net even te duur. Voor de rest lijken alle andere modellen die ik tegen kom veel te veel overkill door alle opties die erop zitten.

Iemand een idee welke ik eens kan uitchecken?

Cheers,

Eddy

De Electro is voornamelijk prijzig omdat de orgel-emulatie (het zijn geen samples) goed is en omdat je drawbars erbij hebt; dit bieden workstations of andere synths niet, of fake - je kunt niet de aparte drawbars omzetten naar wat je wilt.

Je zou misschien eens kunnen kijken naar een van de nieuwere bakken van Kurzweil. Die zijn qua kwaliteit best goed en hebben ook een wat conservatievere (lees: zinnigere) keuze aan geluiden.

http://www.kurzweilmusicsystems.com/products.html?Id=1780

Daar zit dus een apart bord in (Classic Keys) wat je de Rhodes en B3 kan geven die je nodig hebt. Gewogen en betere versie : Kurzweil PC1x. Die kost 1200. Aangezien de Electro nog duurder is dan dat denk ik dat deze wel binnen je budget valt :).

Thomann en Music Store Koeln hebben 'm (PC1x) beide. Ik heb alleen die PC161 nog nergens kunnen vinden.

kijk ook even naar de yamaha's... de s90 bijv. Ik vind persoonlijk dat yamaha een mooie klank heeft qua standaard geluiden..

Yamaha Motif6 of S03 of S30 voldoen prima aan je wensen. De hammond is alleen niet zo flexibel en goed als in een echte hammond clone zoals de Nord Electro, de Roland VK8 of de Korg CX3. Maar clones bieden i.h.a. geen strings en brass en andere zaken. De Rhodes en strings van Yamaha zijn wel erg goed. Brass zal nooit extreem echt zijn uit een synth, maar da's mijn mening: de Motif doet 't beter dan andere synths.

Andere optie: Roland XP-30 met 60s/70s-expansiekaart voor de orgels. Moet je beide 2e-hands vinden, maar ook zeker een goede optie.

En de dure optie: Roland VR-760 (ofwel V-Combo). Is een clone mét (beperkt) synthesizergedeelte en kan worden uitgebreid met SRX-kaarten. Dan kun je bereiken wat je wil: én goede B3 en Rhodes, én redelijk goede strings en brass. Maar ben je wel erg duur uit.

Succes.

Ik ben allemaal demo' s aan het beluisteren, bedankt voor alle input.

Op mijn zoektocht kwam ik ook nog de Korg x50 tegen en op het demo filmpje klinkt ie geweldig, alleen heb ik het orgel noch niet kunnen horen. Hij komt helaas pas in april =(

Hoe vinden jullie de sound?

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=2636#

Weet iemand nog een goede shop om eens te luisteren? ik ga zelf altijd naar feedback rotterdam, maar weet iemand nog een grote zaak in Noord-holland?

Cheers,

Edwin

Origineel geplaatst door Eddy76
Ik ben allemaal demo' s aan het beluisteren, bedankt voor alle input.

Op mijn zoektocht kwam ik ook nog de Korg x50 tegen en op het demo filmpje klinkt ie geweldig, alleen heb ik het orgel noch niet kunnen horen. Hij komt helaas pas in april =(

Hoe vinden jullie de sound?

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=2636#

Weet iemand nog een goede shop om eens te luisteren? ik ga zelf altijd naar feedback rotterdam, maar weet iemand nog een grote zaak in Noord-holland?

Cheers,

Edwin

Groter dan Feedback Rotterdam zal niet snel gaan...

Je kunt trouwens ook kijken naar de Fantom Xa, Rs-serie of JunoD van Roland (JunoG is te nieuw, net zoals die X-50), de MO's of Motifs van Yamaha (Motif ES misschien te duur, maar gewone Motifs zijn tweedehands best goedkoop te krijgen en al die opties zijn best wel te overzien) of de TR-serie van Korg. Allemaal budgetversies van de grote broers (Fantom X, Motif ES, Triton Extreme, Motifs zijn natuurlijk geen budget maar gewoon tweedehands), dus met minder opties die jij toch niet gebruikt (sequencer, sampler, enz.), maar wel met alle basic patches, zoals orgels, (e-)piano's, brass, strings, choirs, enzovoorts. En als je verder terug gaat zijn er nog allerlei andere mogelijke tweedehands synths

Roland XP-30 zou ik niet doen omdat die slecht in de mix ligt. V-Combo is cool, maar wel erg duur in vergelijking met wat wat jij zoekt zou kunnen kosten (en ik vond de Rhodes live slecht klinken).

Back