Line6 Pod op Aux Mengtafel ?

WillemP

chérir créer
Hallo,

Vraagje,

Is een Line6 Pod ook op de aux van mijn mengtafel aan te sluiten om zo als effect de dienen op b.v.
microfoon of synth? (Pod niet bijdehand, anders wel geprobeerd...)

Tanx, Willem.

Okee, perfect...

Maar ik snap m'n mixer niet helemaal

Ik snap niet helemaal hoe de signalen gaan lopen.
Ik heb wat treads doorgelezen over effecten en auxen..
...pfff....wacht ff... een fotootje :

Attachments

• auxpic.jpg
    auxpic.jpg
    44 KB · Bekeken: 101
In b.v. Reason gaat het signaal door het effect en komt terug...

Ik zie die aansluiting niet op mijn mixer...

Attachments

• rsnaux.jpg
    rsnaux.jpg
    39,1 KB · Bekeken: 109
Even voor de duidelijkheid het de hele mengtafel...
(Er is nog geen r33t op aangesloten.....:dubbel: ) Komt nog!

Attachments

• pmix008.jpg
    pmix008.jpg
    73 KB · Bekeken: 110
Sorry, soms moet ik iets BETER zoeken...lol :)

Ik vond DIT : (een edit van catalunya) Thanks!

Aux sends zijn over het algemeen mono. Sommige mixers hebben volgens mij de send en return in 1 ingang. Dan dien je dus een stereoplug te gebruiken die zich splitst in 2 mono pluggen die naar het effect gaan ( 1 voor de ingang left en 1 voor de uitgang left op het effect). Staat er vermeld. Aux send left en right (2 uitgangen dus) en heb je 2 afzonderlijke returns, dan zullen het ongetwijfeld mono uit- en ingangen zijn.

Weer wat wijzer...

nu ga je er wel uitkomen toch?

Heb je trouwens die FX uitbreiding voor de pod? En zo ja, hoe bevalt 'ie? Ik vind de standaard podXT fx redelijk beperkt (boss gt3 kan veel meer).

Die Line6 Pod 2.0 (zie hieronder) heb ik laatst aangeschaft om de
Fender Prodigy van m'n broertje een beetje fatsoenlijk op te nemen.

Samen waren we trouwens wel enthousiast over dat apparaat.
Niet echt veel maar toch redelijk wat leuke sounds uit te halen.
In ieder geval beter geluid ook als wat er uit dat marshall-versterkertje kwam en
het opnemen ging perfect.

De rest doe ik evt wel op de pc...

Attachments

• pod2_0_k.jpg
    pod2_0_k.jpg
    45,8 KB · Bekeken: 106
Net verbouwd.....

Net verbouwd.....

Probeer eens een POD 2.0 aan te sluiten op een 8 watt buizenversterkertje met daarin
een full range speaker (zodat je ook de speakersimulaties kunt gebruiken). Ik heb dit net
gedaan met een door mij gereviseerde en aangepaste Watkins (WEM) Dominator.
Smullen en met sommige simulaties oneindige sustain. Om een serieus gitaargeluid te
krijgen moet een gedeelte van het geluid weer in het instrument worden teruggevoerd (feedback), moet
het signaal door een speaker gemoduleerd worden (verschillende impedanties op verschillende frequenties)
en een trafo + buizen maken het geluid extra sappig en levendig.
Er zijn honderden goede buizenvesterkertjes te koop voor weggeefprijzen van de onbekendere merken
(Gibson, Lafayette, WEM etc.) Is versterker te hard voor je studio: zet er dan een andere buis in bij de voorversterker
bv. inplaats van een ECC83 (12AX7) een ECC81 (12AT7) of nog zachter een ECC82 (12AU7).
Je kunt het signaal direkt bij de speaker aftappen door middel van bv. een Hughes & Kettner RED box en direkt
op de microfoon ingang van je mengtafel zetten (werkt met trafo en is ook een goeie bas D.I.).
Let wel op bij het openen en werken aan een buizenvesterker: vele onderdelen gebruiken DODELIJKE voltages.

Pak die elektrische gitaar en pomp de zaal vol,
ISPdeRuiter

P.S. Versterkers met een buizenrectifier geven de meeste sustain maar bij hogere volumes ook meer vervorming
(en die komt al uit de POD 2.0).

Ho, ho, ho....

Ho, ho, ho....

Origineel geplaatst door arnomusicman
En daarvoor zijn standaard kabeltjes te koop, de zgn Insert kabels ;)

Wel even hééél zeker weten dat jouw mixer zo'n "gemengde" end en return heeft. Dergelijke insert-kabels gebruik je, hoe kan het ook anders, voor inserts, en dat is heel wat anders dan aux (zijn heel wat threads over).
Wat ik maar zeggen wil: niet pluggen en kijken wat het doet; eerst zeker weten.

Re: Net verbouwd.....

Re: Net verbouwd.....

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Probeer eens een POD 2.0 aan te sluiten op een 8 watt buizenversterkertje met daarin
een full range speaker (zodat je ook de speakersimulaties kunt gebruiken). Ik heb dit net
gedaan met een door mij gereviseerde en aangepaste Watkins (WEM) Dominator.
Smullen en met sommige simulaties oneindige sustain. Om een serieus gitaargeluid te
krijgen moet een gedeelte van het geluid weer in het instrument worden teruggevoerd (feedback), moet
het signaal door een speaker gemoduleerd worden (verschillende impedanties op verschillende frequenties)
en een trafo + buizen maken het geluid extra sappig en levendig.
Er zijn honderden goede buizenvesterkertjes te koop voor weggeefprijzen van de onbekendere merken
(Gibson, Lafayette, WEM etc.) Is versterker te hard voor je studio: zet er dan een andere buis in bij de voorversterker

gibson is echt zo vreselijk bekend!!

Maar goed, als je gitaar opneemt, altijd 2 keer alles inspelen, ene keer helemaal rechts pannen en de andere helemaal links, krijg je een dik geluid van!

Re: Re: Net verbouwd.....

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Maar goed, als je gitaar opneemt, altijd 2 keer alles inspelen, ene keer helemaal rechts pannen en de andere helemaal links, krijg je een dik geluid van!

En niet alleen een dik geluid, zunne.....

Arno, de vraag is...

Arno, de vraag is...

Origineel geplaatst door arnomusicman
Ligt Emmeloord in België?

...waar ligt m'n hart..:D

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
gibson is echt zo vreselijk bekend!!

Van de gitaren, maar niet van de amps: ooit van een Discoverer of een Titan gehoord:
meebie u, maar de meesten hier niet.

Onbekend maakt bemind, want is goedkoop.....
ISPdeRuiter

Re: Re: Re: Net verbouwd.....

Origineel geplaatst door pjeut
En niet alleen een dik geluid, zunne.....

Inderdaad ook gesodemieter met de mix N een monocollaps van je welste
op de keukenradio en in de oto.

Twee keer niks is ook niks,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Van de gitaren, maar niet van de amps: ooit van een Discoverer of een Titan gehoord:
meebie u, maar de meesten hier niet.

Onbekend maakt bemind, want is goedkoop.....
ISPdeRuiter

nieuw zijn gibson versterkers wel weer erg duur...

Inderdaad ook gesodemieter met de mix N een monocollaps van je welste
op de keukenradio en in de oto.
Ik had het wel over 2 keer inspelen hè, dus niet gewoon je spoor kopieren en onder het andere spoor plakken. Het werkt echt, en goed ook

Back