King James is de naam.

king james

Nieuwkomer
Hallo daar,

ik ben King James, ik speel zes jaar gitaar en speel in de band Berlin Pop. Wij zijn pas net bezig en voor dat ik in die band zat speelde ik in diverse rockbands. Op een gegeven moment kwam ik Pobept tegen en hij houd zich bezig met synthesizers en we zijn samen muziek gaan maken. Nu houd ik ook van synthesizers. Ik heb geen idee wat voor stijl wij maken, ik ben dan ook niet thuis in het wereldje van de elektronische muziek, wel heb ik deze week mijn eerste elektronische plaat aangeschaft: Venetian Snares - Winnipeg is a frozen shithole. Ik ben van plan dit jaar ook maar eens een synth aan te schaffen, ik weet nog niet zo goed welke, hij moet wel in de band passen (erg zoet klinken) en niet meer dan 1000 euro kosten. Wij hebben al een MS20 en een MS2000, iemand een aanrader?

Jimmy

:okdan:

Origineel geplaatst door Ro9
Welkom:biertje:

Een middagje knoppen draaien bij bijv. Feedback helpt meestal wel bij je keuze voor een nieuwe synth.
Er hangen koptelefoons bij de synths en zij vinden het ook niet raar als jij een half uurtje met een synth aan de gang gaat.
Daar staan ze nl voor.

dat is het 'm nou, ik ben op zoek naar een analoge synth, bij de feedback in Rotterdam ben ik wel eens wezen kijken, maar ik was nou niet echt te spreken over het aanbod (vond het nogal klein), valt buiten m'n budget, maar ik zou wel eens een Andromeda aan de tand willen voelen, die stond er bijv. niet. De meeste (zoniet alle) waren ook digitaal en ik denk dat ik ook voor vintage wil gaan, die kan je niet in de winkel testen en om zo'n ding nou eerst te kopen, dan te testen en als je het niks vind dan weer te verkopen vind ik ook weer zo'n gedoe. Is er misschien ergens een site (ja, ik heb er al veel naar gegoogled, maar niet gevonden) waar je basisgeluiden kan vinden van oude synths? Zoiets probeerde ik laatst ook al te vinden toen ik op het punt stond een TR707 aan te schaffen, maar daarvan kon ik alleen maar gemodde soundclipjes vinden op het net... beetje jammer, zou toch handig zijn

Origineel geplaatst door j0ris
Welkom!

Maar als jij geen idee hebt wat voor stijl muziek je maakt, hebben wij natuurlijk ook geen idee welke synth bij jou zou passen.

Het helpt al als je weet of 'ie mono of polyfoon moet zijn.

Als je analoog en Venetian Snares wel leuk vind, is een DSI Evolver misschien iets voor je?

http://www.davesmithinstruments.com/evolver/sounds.html

monofoon moet ie zijn, ik wil er baslijntjes mee doen en solo's spelen.

het geluid moet passen bij deze muziek: http://www.audiri.com/berlinpop

zit trouwens even naar Mogwai - Moses? I Amn't te luisteren en die synth in het begin klinkt echt heel mooi, zo'n sound lijkt me wel wat

Back