Vertraging bij quantiseren tss audio en synths

YVES

Nieuwkomer
Hallo,

Wanneer ik in Logic de audio- en synthsinstrumenten quantiseer, ontstaat er een vertraging tussen deze. Als ik niet quantiseer, blijken mijn ingespeelde noten van een externe synthesizer eerder dan de maatverdeling in de matrix te verschijnen. Bij quantiseren verschuiven deze noten dus naar achter wat bijgevolg een vertraging geeft tss de twee.

Kan mij iemand helpen met dit probleem?

Alvast bedankt !

Yves

Heb ik al aan gedacht, maar latency zou eerder de audio-instrumenten vertragen i.p.v. de midi-intstrumenten. De audio loopt gelijk op de maat, maar de midi loopt achter. Of vergis ik mij ???

En vertraagd dan heel het in gespeelde stuk of alleen bepaalde noten? misschien stond er per ongeluk een delay van -20% aan op de miditrack? (of +20% op de audiotrack) :)
En speel je met het externe keyboard een softsynth, of het keyboard z'n geluiden zelf?

Ik zou eerder denken dat de audioinstrumenten sample accurate zijn, de midi daar vertraagd achter loopt.
misschien kan je de boel finetunen door middel van ietsje extra delay bij playback?
Ga een kijken bij de synchronisation settings... stuur je wel een clock naar je apparatuur?
Wie is de master?

Nogmaals bedankt voor jullie tips. Ik denk dat ik door middel van delay of bij synchronisation settings alles wel kan finetunen.
Ik ken echter de oorzaak nog niet want volgens mij kan dit niet latency zijn.
Ik gebruik nog steeds Windows 98 maar ga binnenkort
overschakelen op Mac. Ik heb trouwens de EMI6/2m besteld, maar ik vraag mij af waarom het zolang duurt vooraleer hij beschikbaar is.

Sorry als ik de komende dagen niet kan antwoorden want ik ben een paar dagen weg.

Groeten

Yves

Back