MXL, Beyer Dynamic, Yamaha

Job7

Nieuwkomer
Hoi, ben ik weer (ik ben die van goedkoop een goede kwaliteit thuisstudiootje willen starten, zie aantal topics terug, :biertje: )!
Mijn doel is dus opnamen van eigen werk met piano, digitale piano, synthmodule met midi-klavier, kleine percussie-instrumenten, zang en achtergrondzang te maken, die in ieder geval zo goed moeten klinken als een profi demo. Ik heb dus een Windows XP-machine met 80 GB harddisk, 256 mb geheugen en 1.8 gHz processor. Voor mijn aanstaande verjaardag (1 feb.!) krijg ik een extra, externe harddisk van rond 200 GB.

Ik heb na wat speurwerk min of meer besloten naar Feedback te gaan om de volgende spullen te kopen. Wat zijn jullie ervaringen met deze spullen en ontbreekt er eventueel nog iets op het lijstje dat er per se op moet?
- Beyer Dynamic DT990 hoofdtelefoon --> zit mij lekker op het hoofd en klinkt fantastisch. -->179,--
- M-Audio 49 toetsen MIDI-controller-toetsenbord --> om Reason aan te sturen. --> 139,--
- Reason --> Volgens mij een te gekke virtuele synth, als alternatief voor een veel duurdere synthmodule. --> 369,--
- MXL Recording Pack met de 2003 grootmembraan mic en 603s kleinmembraan mic --> volgens de verkoper en een kennis best buy for the money. --> 219,--
- Yamaha 12/4 Mixer --> om alles aan te sluiten aan m'n comp. --> 209,--

Groeten en cheers :mega: :doei:

Job7

Als ik je goed begrijp wil je audio (piano, zang etc.) gaan recorden direct op je PC?
Zo ja, dan valt er nog heel wat op je keuzes aan te merken IMHO..

Origineel geplaatst door Flesje
... dan valt er nog heel wat op je keuzes aan te merken IMHO..

M'n waarde collega-opnemer: Wat is IMHO?

:confused: :confused: :confused:

En kun je wat specifieker zijn? Het is voor het eerst dat ik dit soort spullen ga kopen en omdat ik er nu nog te weinig van weet, baseer ik mijn keuzes grotendeels op de adviezen die ik krijg op dit soort fora, websites van fabrikanten en Feedback (waar ik het allemaal wil gaan aanschaffen) .

De MXL mic's bijvoorbeeld die ik wil gaan kopen, krijgen bij diverse gerenommeerde (Amerikaanse) tijdschriften en websites aardig wat krediet in deze prijsklasse.

De Beyer Dynamic hoofdtelefoon wordt ook door verschillende partijen als (zeer) goed omschreven.

Greetingz :biertje:

hoe wil je reason precies gebruiken?? dat lijkt me een hele rare keuze waar je in jouw setup waarschijnlijk niets mee kan.
en je hebt toch al een midi klavier??
imho betekent in my humble opinion trouwens

Ow okee, weet ik dat ook weer; tsja, ik ben niet zo bekend met al die internet-taal.

Ik wil Reason aansturen/bespelen met bijv. een M-Audio MIDI-klavier met 49 toetsen. De digi-piano staat niet in de buurt van mijn computer en dat valt ook niet te realiseren omdat het kamertje klein is. Het is makkelijk als je iets speelt, dat op het beeldscherm gelijk ziet staan en kan bewerken of het weggooien en opnieuw spelen, net zolang tot het okee is. Ik vergeet - om jouw vraag daarover te beantwoorden - inderdaad een essentieel stukje software te noemen. Ik begrijp dat ik met Reason MIDI-bestanden kan inspelen, wat ik dan ook wil doen, en die wil ik vervolgens importeren in het bij mij reeds geinstalleerde en perfect werkende N-Track Recording Studio v4.01. Met dat laatstgenoemde programma wil ik ook de vocals, piano, digipiano en de percussie opnemen.

Back