Doepfer VMC 32

Status
Please reply by conversation.

daantje

bedorven typ
Net een dealtje misgelopen, en geen zin meer om het complete internet af te speuren...
Dus: Heeft er iemand een doepfer VMC-32 die die weg wil doen?
Ik zie ze bijna nooit aangeboden staan, maar niet geschoten is altijd mis, toch?

andere suggesties?

andere suggesties?

Als er iemand andere cv naar midi converters weet met meerdere kanalen (min. 8, liefst veel meer), hoor ik het ook HEEEEEEL graag...Ik hoef alleen cc's te hebben, dus GEEN note on/off.
Ik ken zelf alleen nog de A192 van doepfer, maar veel verder kom ik niet.

kijk bij paia ,...die hebben d8k ook zoiets .........:engel:

maakt nie uit...

maakt nie uit...

Want als je het ook weer terug kan frotten via midi, heb je eigenlijk een quantizer? Of heb ik het helemaal mis?
Lijkt me ook best leuk als dat zo kan!

dus jij speelt op je analoge spulletjes en neemt op in een seq [bv pc3 of qbase/mpc of andere seq

heftagg:confused: wat is het doel ,......mooie thread wordt dit
ik voel hem aan mn ....watert :eureka:

Als de CV's die je wil omzetten tussen de 0 en 5 Volt liggen, kun je ook een pocket elektronics van doefus gebruiken. Etaoin heeft er 1 te koop staan hier op het synthforum. Kan 16 kanalen CV naar controllerdata. Eventueel kun je de ingangen nog beveiligen tegen een te hoge of lage spanning.

Origineel geplaatst door R-ond
dus jij speelt op je analoge spulletjes en neemt op in een seq [bv pc3 of qbase/mpc of andere seq

heftagg:confused: wat is het doel ,......mooie thread wordt dit
ik voel hem aan mn ....watert :eureka:

mmmm...nee! Ik speel op m'n analoge spulletjes en stuur daarmee 'n powerbook met daarop radial aan...
Dat is iig. de bedoeling.
het is een beetje een lange termijn plan, maar de bedoeling is om radial sync (via audio in) te krijgen
en te controllen met analoge sequencers, en zo een laptop te gebruiken om via 8 outs (firewire interface
met midi, die ook nog aangeschaft moet worden:) ) een bakbeest van een digitale oscillator/sampler/granulair
ding te krijgen. Dit door een (nu nog klein) doepfer filter/effect systeempje, lijkt me best leuk.

Om verdere vragen alvast te beantwoorden: de sequencers heb ik zelf ontworpen, maar liggen nog op de
pijnbank. Het zijn tot nu toe allerlei losse onderdeeltjes die een sequencer moeten gaan vormen, dus er is
nog niet echt veel aan...Het valt ook echt NIET mee om zoiets vanaf een paar ideetjes op te bouwen,
iig. niet voor mij :) Dus nog een hele hoop werk te doen. Maar daarover later meer...Eerst cv naar midi! :)

Origineel geplaatst door Twiki
Als de CV's die je wil omzetten tussen de 0 en 5 Volt liggen, kun je ook een pocket elektronics van doefus gebruiken. Etaoin heeft er 1 te koop staan hier op het synthforum. Kan 16 kanalen CV naar controllerdata. Eventueel kun je de ingangen nog beveiligen tegen een te hoge of lage spanning.

Dat is ook nog een plan, vooral omdat die kitjes niet meer gemaakt worden...

okdan

okdan

Origineel geplaatst door daantje
mmmm...nee! Ik speel op m'n analoge spulletjes en stuur daarmee 'n powerbook met daarop radial aan...
Dat is iig. de bedoeling.
het is een beetje een lange termijn plan, maar de bedoeling is om radial sync (via audio in) te krijgen
en te controllen met analoge sequencers, en zo een laptop te gebruiken om via 8 outs (firewire interface
met midi, die ook nog aangeschaft moet worden:) ) een bakbeest van een digitale oscillator/sampler/granulair
ding te krijgen. Dit door een (nu nog klein) doepfer filter/effect systeempje, lijkt me best leuk.

Om verdere vragen alvast te beantwoorden: de sequencers heb ik zelf ontworpen, maar liggen nog op de
pijnbank. Het zijn tot nu toe allerlei losse onderdeeltjes die een sequencer moeten gaan vormen, dus er is
nog niet echt veel aan...Het valt ook echt NIET mee om zoiets vanaf een paar ideetjes op te bouwen,
iig. niet voor mij :) Dus nog een hele hoop werk te doen. Maar daarover later meer...Eerst cv naar midi! :)

wel eens naar de p3 sequencer gekeken
zou erg opjou "masterplan "aansluiten as je vanuit een xterne sequencer in je lapotop wilt sturen
en opnemen in je sequencer
totale controle & erg veel mogelijheden in die seq,
wel ingwikkkkeld,...leuk opzetje :eureka:

Ik kan be-amen dat de P3 best wel eens je plannen zou kunnen ondersteunen ja.

Download de manual maar eens in de p3 usergroep op yahoo.com. De mogelijkheden zijn WAANZINNIG! Vooral in het random-gebied.

En ik kan het weten, want ik heb er een 8o)

Boele

Status
Please reply by conversation.
Back