[Elektron] MachineDrum bug..

JohnnyBusca

rocket scientist
Eventjes een waarschuwing via de mailinglist:

Will someone please try this and confirm i am not the only one experiencing
it? MAKE SURE YOU BACK UP ALL YOUR DATA BY SYSEX FIRST, YOU MAY LOSE SOME OR
ALL YOUR PAT/KITS.

1) go to global page and into midi section
2) after the midi machine key page (sorry i cant be more exact with my
wording but my MD is CRASHED AGAIN) go to the section that allows bank
patterns to be triggered by midi.....bank A is all assigned midi keys. turn
all these off.
3) this in turn will cause a bug, turning off your midi machine #7, set this
to whatever you have it as
4) play with md as usual for a few hours or day or whatever, see if it
freezes up at any point, if not, thats good
5) when done with the session, turn it off, turn it back on next session,
does it freeze now?

this has happened to me since the beginning of owning this nightmare
machine. I have lost all my kits two times. I assumed it was something
hardware based to do with the other hardware problems with the machine, but
after finally feeling like using my buggy MD again this week after getting
it back last month, i find myself in the same bloody position. I am coming
to hate this machine. If it would only F***ing work, it would be great, but
it doesn't so it isn't. I am sure it has to do with some bug in the global
pages, I have brought this up with elektron many times already, but thought
others out there could help confirm as they havent done much yet......

Reactie:

I've experienced the same thing. Blanking out the default settings of Bank
A Midi Mapping will cause it to crash. Elektron told me this is a known
issue and supposedly will have a fix for it in the the next OS release
(whenever that will be). Whenever I have encountered a crash of this sort,
I will boot to the system menu and do a 'Soft Reset'. I will retain my
patterns and kits but all my Global Settings will be initialized so beware.

-nate

Het wordt dus gefixed. Iemand zegt dat je gewoon alles default moet houden, maar dat is natuurlijk wel een beetje makkelijk. Blijkbaar moet je dingen veranderen als je een MD als slave gebruikt ipv master.

Klopt.. dit is dus 1 van de 2 fouten die ik ook ontdekt heb.

er zijn 8 global slots, maar de fout zit alleen in slot 1, dus je moet dan gewoon 1 van de andere slots gebruiken tot het nieuwe OS uit komt...

Ok, als iemand zijn machinedrum nu snel weg wil doen voor 200!

Ok, als iemand zijn machinedrum nu snel weg wil doen voor 200!

Dan neem ik hem wel, ondanks deze bug :)

Maar dat is een behoorijk nare bug zeg :(

Ik heb dit ook meegemaakt, is inderdaad niet tof. Gelukkig maak je met deze machine in relatief korte tijd wel weer andere toffe dingen, maar het blijft klote. Heb nu ook alles via syst. ex opgeslagen voor de zekerheid. Ik zoe het ook wel prettig vinden als je in de volgende os een bevestiging moet geven voor dat een pattern wordt gewist. Heb zelf af en toe last van snelle vingers en ben bij protools (digi 001) gewend aan dat berichtje 'Are you sure,delete....?' Ben ik de enige met te snelle vingers af en toe , of hebben jullie daar ook last van?
Verder, ondanks deze kleine dingetjes ben ik , zeker wat betreft creatief experimenteren zeer te vreden over deze bak

Mijn vrouw heeft in ieder geval helemaal geen last van jouw snelle vingertjes... hmmm.

Maar goed. Ik ben ook wel voorstander van een bevestiging. Iemand stelde ook voor om de potmeter waarmee je de pitch kan regelen te beveiligen. Dus dat je eerst op een knop moet rammen alvorens je de pitch kan veranderen. Live zit de knop te dicht bij de decay die je nogal eens nodig hebt. Die optie zou dan aan en uit gezet moeten kunnen worden. Persoonlijk vind ik dat iets te ver gaan..

De knoppies hadden verder uit elkaar gemogen jah ...... maar ik heb nog nooit meerder knoppies (per ongeluk) tegelijk verdraaid. Dus geen problems mee

Maarru als we dan toch bezig zijn ... ik weet nog wel een vervelende.

Met de efm sounds kan je sounds retriggeren die bpm afhankelijk zijn (zeer vette optie overgens).
Wat gebeurd er als je dus een synthsound maakt op deze manier en je voor een andere pattern de bpm veranderd en later terug keerd naar de bewuste pattern met een 'verkeerde bpm' ..... dan is ie onstemd.

Erg vervelend als je dat dus niet door hebt.

Maar hij heeft nog steeds veel teveel voordelen om daar echt mee te zitten !!

Gister dit geweldige apparaat aangeschaft, en het is werkelijk onvoorstelbaar hoe lekker alles klinkt. Ik schrok alleen toen de machinedrum om de 5 min. chrashte en ik twee hem consequent twee keer aan en uit moest zetten voor dat ie weer terug online was. Het crashen gebeurt met name bij het aanslaan van M15 bij verschillende KITS. Na enig speurwerk bleek Global Mode op Slot 8 te staan. Deze heb ik op slot 1 gezet wat onmiddelijk leide tot meer stabiliteit. Maar toch blijft het vreemd dat in een stand-alone situatie (geen midi connecties) de global settings het apparaat kunnen doen charshen.

Maar verder.....smullen!!!

Het enige dat ik nog nodig heb is GLENNs KIT :-)

Origineel geplaatst door so fish ti cat
Gister dit geweldige apparaat aangeschaft, en het is werkelijk onvoorstelbaar hoe lekker alles klinkt. Ik schrok alleen toen de machinedrum om de 5 min. chrashte en ik twee hem consequent twee keer aan en uit moest zetten voor dat ie weer terug online was. Het crashen gebeurt met name bij het aanslaan van M15 bij verschillende KITS. Na enig speurwerk bleek Global Mode op Slot 8 te staan. Deze heb ik op slot 1 gezet wat onmiddelijk leide tot meer stabiliteit. Maar toch blijft het vreemd dat in een stand-alone situatie (geen midi connecties) de global settings het apparaat kunnen doen charshen.

Maar verder.....smullen!!!

Het enige dat ik nog nodig heb is GLENNs KIT :-)

... bedankt voor je compliment !! t'Zijn ook wel lekkere kits inderdaad. Ach ... je hebt um net .... een paar dagen pielen en je maakt binnen no time net zulke lekkere kits.

groetjes,
GlennPlumber.

nou dan moet ik ook maar even dan. ik heb zins ik de MD heb nog nooit een probleem gehad. hij is ook nog nooit gecrached.

ik heb hem als master en als slave gebruikt.

ik gebruik hem nu als slave. en mijn qy700 sequencer als master. de qy 700 krijgt dan alleen de de midiclock van de MD.
dit heeft als voordeel dat ik de patterns die ik in de MD maak, kan op nemen in de qy700.

de einige fout die ik ondenkt heb is, als je in songmode bent en je begint je song met bv alleen met een HH, van uit daar ga je verder met je nummer.als je dan bv halverwege je nummer bent met meerder tracks aan, en je stop je nummer en gaat terug naar het begin, dan hoor je de eerste 4 maten je volledige pattern, en dus niet alleen je HH. stop je hem na de 4 maten en gaat dan weer naar het begin, is het weer normaal. dit is de enige fout die ik tot op heden heb kunnen ondekken. en ik zit toch bijna elke avond van 19:00 t/m 1:00 in mijn studio.

voor mij niets meer dan RESPECT voor de MD.

:halleluja :halleluja :halleluja

groet bass-molecules

Ik denk er ook over om eem MD te kopen (bugs of geen bugs). Heeft iemand op dit forum al es een demootje, of een track of zo meegemaakt?

Was gisteren trouwens bij music house, en ze hadden hem jammer genoeg niet, anders had ik em wel ff uitgebreid getest ;)

Origineel geplaatst door glennplumber
ff zoeken onde machinedrum en je vind een paar overdreven demo's

Thnx, maar dat heb ik al es gedaan 9geloof wel dat ik alles van MD hier gelezen heb ;) ) maar die links zijn kaduuk geloof ik.

Hé thnx! Vet man, dat ding, ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga bestellen :D

Ik zet vanavond de Machinedrum aan, en raad is wie ik zag in mijn display......

Elvis!

Ik dacht echt dat ik gek werd!

Ik had er al iets over gelezen ergens, maar het is dus toch waar..
Wel gekke lui die Elektrondudes...

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb Elvis ook gezien op mij MD....ook vanavond voor het eerst.....

Ik had er een thread over gestart en daarna liep de server vast..........forum terug.....thread weg.......

....aardig gek.......mischien is het elvis dag.

Server heeft platgelegen, maar je thread is er nog hoor ;)

Elvis is still alive!!!!!:halleluja

Back