[logic] controllers mappen

offtopic: ziit trouwens eventjes controller nummertjes over te schrijven maar mn waldorfje heeft bijna nog meer controllers dan mn virusje:confused: wow

die heeft toch niet zoveel draaiknoppen?

die heeft toch niet zoveel draaiknoppen?

of bedoel je cc's waar die op reageert?
is dat sysex incluis?

geen knoppen bijna, maar cc's wel... sysex laat ik voorlopig even buiten beschouwing :)

maar we zullen het weer even over het mappen der controllers hebben, ik heb nu met die cable switch een niet-gemapped trajectje voor de data en een wel-gemapped trajectje. dus het werkt... nu kijken of we de switch afhankelijk kunnen maken van het in het arrangement gekozen spoor ofwel track. :)

hm dat afhankelijk maken is nog niet gelukt :(
wel heb ik gemerkt dat als ik alle 34 van mijn virus controllers ga mappen naar de controllers van mijn microq, dat de reactietijd niet eens meer realtime is ... !!!
draai aan een of 2 controllers en zie het midi in lampje nog 2 seconden nadien branden.... komt omdat ie het hele inkomende signaal gaat analyseren natuurlijk, maar ik denk dat een losse knoppencontroller toch echt meer uitkomst biedt

merk trouwens ook dattie in mijn configje alles 34 keer unison speelt... dat is dus de oorzaak, een knopdraai wordt ook voor alle 34 controllers geanalyseerd .... help~!
dus alles staat parallel... omdat er du bbele controllers voorkomen kan ik niet serieel iets doen. heb inmiddels wel het nootjes verhaal gefilterd. nu nog de cc map fadertjes scheiden

Laatst gewijzigd:
He midi nerds

He midi nerds

Hebben jullie m'n mc-303 environment al geprobeerd? Die staat ook nog ergens in een oude topic. (moet je maar FF zoeken) Kunnen jullie meteen zien hoe ik alles heb aangesloten enzo.(Incl. sysex) Ik sta open voor suggesties en vragen dus willen jullie er eens naar kijken aub?

Ik wist de sysx codes voor de LFO's nog niet, weet iemand die hier toevallig?

Offtopic: Weet ook iemand hoe ik een mc-303 dump in een library kan zetten, zodat ik de patterns kan selecteren en kan hergroepen om weer in een andere volgorde terug te dumpen? Bestaat hier software voor, of wie wil me helpen om zoiets te maken? Ik weet al hoe zo'n dump ongeveer in elkaar zit. Een beetje programmeren kan ik ook nog wel, maar iemand die hier meer ervaring mee heeft is welkom.

Roel, Roosendaal zeg je?

Roel, Roosendaal zeg je?

Daar woont een (redelijk bekende nederlander) oom van me waar ik eind september langs ga... mischien kan ik het combineren met een bezoekie jou kant op?

Groet,
Cor.

Klnikt alsof je een beetje

Klnikt alsof je een beetje

een lus hebt, of misschien je SUM er doorheen stuurt... staat ergens op een instrument een midi-thru aan?

Weet je zeker dat er geen lust in zit...

dat soort dinge

neehee, het is meer een optelsommetje

midisignaalIN-->FADERvan cc11 naar cc22-->midisignaalUIT-->seqIN
zelfdemidisignaalIN-->FADERvan cc12 naar cc23-->midisignaalUIT-->seqIN

en alle midisignalen uit moeten naar de sequencerIN en daarom komt dat ze een beetje gestapeld worden...

Ja ik weet het denk ik, maar kan nu ff niet kijken.
Heb dat probleem ook gehad, je kon bij zo'n fader instellen: inkomend cc filteren ofzo.

inkomend cc eruit filteren lukt wel, maar dan nog hebben we 34 nootjes... t komt omdat ik 1 signaal in 34-en splits, en vervolgens alle 34 draadjes weer aan elkaar maak :S

Back