soundcard audio input als vsti insert effect?

ROGUE85

@wearerogue85
ok, rare titel maar het omschrijft wel wat ik bedoel..

feit is dat ik niet weet hoe het ding heet, dus ik kan ook niet effectief gaan 'zoeken' of 'googlen'..

het zit zo: voor de band gebruik ik v-stack voor het runnen van een paar vsti's die'k met een masterkeyboard aanstuur.. nu stel ik me de vraag:

bestaat er een vsti-plugin, die'k op een insert kanaal van een van m'n sporen in v-stack kan plaatsen, en die als input de input van mijn geluidskaart (M-Audio Audiophile 24/96 USB) gebruikt..

zodoende kan'k alles door elkaar (vst-synths & audio-in) mooi routen en effecten op loslaten..

ik heb ableton live bij m'n geluidskaart zitten, en dat kan ik op een kanaal zetten in v-stack veronderstel ik, en dan daarvan de audioinputs gebruiken, maar buiten deze (redelijk omslachtige) oplossing om zie'k niet direct een andere mogelijkheid.. omslachtig in die zin dat ik geen enkele andere ableton live functie gebruik buiten dat ene audiospoor..

of moet'k nou als vst-host echt overstappen naar ableton live om dit verwezenlijkt te krijgen?

Origineel geplaatst door MrM
Dus als ik het goed begrijp wil je een VST plugin, die in staat is om data die op de input van je geluidskaart binnenkomt, rechtstreeks in je sequencer te 'routen'.
Een soort van 'ik pluk de audio op de geluidskaart ingang' plugin?

idd..

uiteindelijk is v-stack ook wel een sequencer ja, maar zo gebruik ik hem niet..
louter en alleen voor toewijzen van midichannels, routen door effecten..
en 'k zou daar graag audio bij betrekken..

zit ik dan eigenlijk niet al in't vaarwater van ableton live?

Re: soundcard audio input als vsti insert effect?

ik heb ableton live bij m'n geluidskaart zitten, en dat kan ik op een kanaal zetten in v-stack veronderstel ik, en dan daarvan de audioinputs gebruiken

Dat gaat niet werken, want als Ableton als VSTi draait (kan dat uberhaupt?) dan krijgt hij al z'n in- en output van de host (V-Stack dus) en aangezien V-Stack geen audio-in kent, zal Ableton ook geen audio in krijgen.

Re: Re: soundcard audio input als vsti insert effect?

Re: Re: soundcard audio input als vsti insert effect?

Origineel geplaatst door etaoin
kan dat uberhaupt?

nee hij draait idd niet, heb het gelijk ff geprobeerd, ik zie hem toch nergens staan als optie bij insert effects of instruments..

hoe zou'k het dan wel kunnen oplossen?

Origineel geplaatst door fjoesz
anders gebruik je gewoon ableton.. die kan allebei

ja mss wel ja, tis omdat'k wat meer vertrouwd ben met v-stack..
na de examens eens uitpluizen dan :)

tenzij.. er toch iemand een oplossing heeft..

Back