Juno 106/jx3p Hardcore-Presets

Tarabass

Ik vast niet!
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar leuke/harde presets voor bovengenoemde synths. Ik heb er zelf al wel wat gemaakt, maar ben niet helemaal tevreden. Ook wil ik zeg maar wat vergelijkingsmateriaal hebben om te kijken hoe en waarom..

Hopelijk kan iemand mij helpen door hun presets naar mij te sturen ofzo..

Gr. Tarabass

Tis alweer tijd geleden dat ik mn Juno-106 heb verkocht, dus aan presets voor die synth kan ik je helaas niet helpen. Maar op internet is redelijk veel Juno-106 spul te vinden.

Voor de JX-3P, check even http://organix.inque.org/jx3pexpansionkit en download de editor (in het geval dat je PC/Windows hebt) en ook de patches.

De instellingen van een patch kun je eigenlijk zo met de hand overnemen in je JX-3P. (om het even op een manier te zeggen zonder dat ik reclame maak voor de kit ;) )

Nee maar, ehm.. met een beetje handigheid kun je wel goede harde presets maken. Overigens kun je met een extern FX apparaat (denk aan chorus, flanger en delay) ook een hele hoop opschroeven.

Succes! :)

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad al wel een beetje in staat om mooie, harde presets te maken dus het is mogelijk. Maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Het zijn mijn eerste synths en waarschijnlijk doe ik wat verkeerd of geef hem net iets te veel van het ene of het andere, of juist weer te weinig. Die presets zou ik graag gebruiken om te vergelijken. Ik ga die link zeker even checken en kijken of het wat is..

Weet je misschien ook presets online dan, voor de juno.. Wat ik tegenkom is allemaal meuk :yamaha:

wat is nou mooi aan zo'n juno?

lekker overzichtelijk.. snel te leren hoe dr vette sounds uit te halen
op een juno kan je maar met 1 hand spelen omdat je de hele tijd met je andere aan de knoppen zit
dat is de kracht van de juno

presets en juno(6-60-106) in 1 zin noemen is verboden

vergeet extra fx dr over, oversturen, compressen ed idd niet

Back