Origineel geplaatst door BlackEyed
Nog even een vervolg nu ik wat langer werk met de 808.
De combinatie software/hardware lijkt aantrekkelijk, maar met een groovebox zou je verwachten dat alles kan op het apparaat zelf en dat de software het je makkelijker maakt. Helaas kun je bijvoorbeeld de details van de effecten niet editen op de 808 zelf. Je kunt ook niet rhythm edits and samples daarin toewijzen op het apparaat zelf.
Het importeren van samples is een drama. Stel je wilt van je CR78 samples een kit op de 808 maken. Eerst de 808 op USB stand zetten, daarna de samples naar een tijdelijke plek op je CF kaart kopieren, vervolgens deze stuk voor stuk(!!) importeren in de 808, daarna stuk voor stuk toewijzen naar een plaats binnen de 808 (eerst lang doorscrollen naar je kaart, dan write, dan lang doorscrollen naar je userplaats, vervolgens hetzelfde voor de volgende sample, hij onthoudt echter niet waar je de laatste keer hebt geladen en ook niet wat je eerstvolgende vrije plek op je kaart is). De editor software kan je hier niet mee helpen, dit moet je allemaal op de 808 doen. Je kunt je samples niet laten vallen op de editor, zodat deze de samples toewijst. Samples verwijderen van de CF kaart is overigens onmogelijk!
Maw op deze manier werken is compleet omslachtig en zwaaaaar frustererend. Wil je zelf dus kits samenstellen dmv meerdere samples: NIET kopen de 808.
Wat een shite methode zeg! Ik vond de RS7000 al omslachtig, maar dat blijkt in vergelijking met deze MC808 plots kinderspel....Ik ben denk ik te verwend door Kontakt...

van.
, maar ik heb zo'n beetje alles (gehad) van Roland: MC505, MC303, MC909, TR808, TR606, TB303, TR909, TR707. M'n opmerkingen zijn dus helaas geen vragen, maar echt opmerkingen over tekortkomingen