[DSI] Poly Evolver Buggy as Hell ?!

Backdrop

Synthesizer Patel
Ik heb nu een tijdje een polyevolver (2.0) en had dit weekend tijd om er eens mee aan de slag te gaan.
De sound is prima, precies wat ik er van had verwacht, maar als je wat anders wilt doen doen door presets browsen wordt het al snel een hel...

De sequencer:
- De start/stop knop loopt vast. Die patch moet je dan als verloren beschouwen aangezien je met met geen enkele parameter de sequencer op een mode kan zetten dat je'm weer kan starten of stoppen. Uitzetten helpt ook niet.
- De ene keer triggert de sequence wel in sequence trigger mode maar niet in sequence/midi trigger mode terwijl dat niet uit zou moeten maken.

De stem alocatie:
- Met de sequencer trigger mode op midi reset en gate zou je vier gesequencde noten moeten hebben. Hij cycled alleen maar door stem 2 t/m 4. Je zet de sequencer trigger even op alleen midi en dan weer terug, en plots speelt de sequencer wel op alle vier de stemmen.
- soms maakt' ie geluid zonder dat er stemmen gebruikt worden en alle parameters op 0 staan (laad de bijgevoegde patch maar eens in). Dit kan ook zomaar random gebeuren als je zo stom bent geweest om ven van patch te wisselen.

De combo mode:
- Soms neemt ie het tempo wat in de patch staat, soms wat in de combo mode staat of soms speelt ie helemaal niet. (zelfde patch).
- je hebt een patch gemaakt en die wil je nu in een combo gebruiken. Je gaat naar combo mode, gaat op de eerste van de vier parts staan en selecteert de eerste patch. Alles ok. Je gaat naar de tweede part voor een tweede patch en selecteert daar een andere patch op bijv een ander midikanaal en, poef, part 1 is helemaal gescrambled.

De editor:
- Muisklikken op het mini toetsenbord in de editor verandert parameter waarden (ja leuk C#2 --> noise level 100)
- De waarden in de editor lopen total niet sync met die in de Synth.

De manual:
In de Manual (1.0) staan andere parameters (andere namen) beschreven dan in de synth aanwezig zijn. Ga dan maar lekker uitzoeken in welke mode ie synct aan inkomende midi en deze ook weer doorstuurt. En wat is de Midi-sequencer clock mode dan ?

Is de Poly Evolver Keyboard en de mono Evolver ook zo of heeft het met de soundtower editor te maken ?

ps. De bijgevoegde patch moet je even hernoemen naar .evp

Attachments

• phantom.mid
    192 bytes · Bekeken: 108
Ik kan je niet helpen, maar ik zou hier sowieso even een mailtje over sturen naar meneer Dave Smith.

Ja ga'k ook zeker doen. Wil alleen ff weten of deze verschijnselen ook bij anderen voorkomen. :)

Ik heb niet alles geprobeerd wat je beschrijft, maar sommige dingen klinken alsof het aan de SoundTower editor ligt.
Die is niet altijd even brak-vrij, zeg maar.

Je kan toch trouwens toch gewoon de V2.0 manual downloaden en daarin alle parameters opzoeken?

Ik heb nu net wat zitten kutten en sommige dingen in de soundtower zijn wel vaag.

Ik heb ook gehad dat als ik sounds via de editor triggerde (dus via de keyboard input) de editor ook midi noten van een andere input doorgaf (die niet was geselecteerd) wat resulteerde in dubbele noten (en dus gebruik van 2 voices).

Verder heb ik dat met die sequencer nog niet gehad....maar goed heb de PER ook pas een week.

Ik heb op de site geen V2.0 manual gevonden. (maar dat kan natuurlijk aan mij liggen).

Hoe werk jij met je PER ? Ik wil voornamelijk de sequences gebruiken, gesynct aan m'n de rest van m'n apparatuur en dan zo dat ik via een keyboard de sequence kan transponeren en dat niet bij elke toetsaanslag de sequence opnieuw begint.(en dit dan x4). In theorie moet je dan dus je midiclock op external zetten, en de sequence trigger op midi gate, maar in de praktijk komt daar dus niets van terecht.

Ik ben benieuwd of het nu aan de editor ligt of aan de synth zelf maar editen vanaf het rackpaneel is niet te doen.

Origineel geplaatst door Acidfever

Ik heb ook gehad dat als ik sounds via de editor triggerde (dus via de keyboard input) de editor ook midi noten van een andere input doorgaf (die niet was geselecteerd) wat resulteerde in dubbele noten (en dus gebruik van 2 voices).

Heb je met de keyboard input ook dat je semi random parameters veranderd ?

Nou heb ik de PER nog niet zo lang,maar er zijn ook verschillende modes voor het reageren op de midi-clock,niet alleen de standaard internal en external...staat tussen de global functies...misschien heeft dat er wat mee te maken...

Voor de rest gebruik ik die sequencer functies nog niet zo veel en ben ik voornamelijk aan het editten geweest op het apparaat zelf,wat best te doen is....

In mijn handleiding zat een los blaadje met de veranderingen in versie 2.0...als je die niet kunt downen ergens kan ik 'm wel ff voor je scannen...er staan echter geen grote veranderingen in wat betreft de sequencer,maar wel dat er 'minor differences' zijn (volgens mij ook met een type-foutje,ze hebben het over versie 3)......

Origineel geplaatst door dione
Voor de rest gebruik ik die sequencer functies nog niet zo veel en ben ik voornamelijk aan het editten geweest op het apparaat zelf,wat best te doen is....

Ik moet er niet aan denken om 4x16 stappen van de interne sequencer via drie knopjes in te kloppen...

Kan iemand de patch uit de beginpost eens proberen ? Je moet 'm wel via de editor inladen als .evp.

Re: Poly Evolver Buggy as Hell ?!

Re: Poly Evolver Buggy as Hell ?!

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb nu een tijdje een polyevolver (2.0) en had dit weekend tijd om er eens mee aan de slag te gaan.
De sound is prima, precies wat ik er van had verwacht, maar als je wat anders wilt doen doen door presets browsen wordt het al snel een hel...

De sequencer:
- De start/stop knop loopt vast. Die patch moet je dan als verloren beschouwen aangezien je met met geen enkele parameter de sequencer op een mode kan zetten dat je'm weer kan starten of stoppen. Uitzetten helpt ook niet.
- De ene keer triggert de sequence wel in sequence trigger mode maar niet in sequence/midi trigger mode terwijl dat niet uit zou moeten maken.

De stem alocatie:
- Met de sequencer trigger mode op midi reset en gate zou je vier gesequencde noten moeten hebben. Hij cycled alleen maar door stem 2 t/m 4. Je zet de sequencer trigger even op alleen midi en dan weer terug, en plots speelt de sequencer wel op alle vier de stemmen.
- soms maakt' ie geluid zonder dat er stemmen gebruikt worden en alle parameters op 0 staan (laad de bijgevoegde patch maar eens in). Dit kan ook zomaar random gebeuren als je zo stom bent geweest om ven van patch te wisselen.

De combo mode:
- Soms neemt ie het tempo wat in de patch staat, soms wat in de combo mode staat of soms speelt ie helemaal niet. (zelfde patch).
- je hebt een patch gemaakt en die wil je nu in een combo gebruiken. Je gaat naar combo mode, gaat op de eerste van de vier parts staan en selecteert de eerste patch. Alles ok. Je gaat naar de tweede part voor een tweede patch en selecteert daar een andere patch op bijv een ander midikanaal en, poef, part 1 is helemaal gescrambled.

Allemaal niet getest...de start/stop knop werkt bij mij wel gewoon goed...

De editor:
- Muisklikken op het mini toetsenbord in de editor verandert parameter waarden (ja leuk C#2 --> noise level 100)
- De waarden in de editor lopen total niet sync met die in de Synth.

Geen problemen mee gehad in editor 2.5...daar ik pas sinds kort geupdate heb naar 3.2 heb ik die versie nog niet kunnen testen...(zit in een kleine studio-verbouwing nu dus kan het ff niet testen)...

De manual:
In de Manual (1.0) staan andere parameters (andere namen) beschreven dan in de synth aanwezig zijn. Ga dan maar lekker uitzoeken in welke mode ie synct aan inkomende midi en deze ook weer doorstuurt. En wat is de Midi-sequencer clock mode dan ?

Dat zei ik dus...staat gewoon tussen de Global parameters,staat ook in de handleiding beschreven...
Overigens zijn in de editor versie 3.2 daar weer nieuwe mogelijkheden voor bijgekomen...is allemaal te vinden op de website...

Er staat,

in de handleiding (3.0):
OFF MIDI clock is neither sent nor received
OUT MIDI clock is sent
IN MIDI clock is received
I-O MIDI clock is received and transmitted
in- MIDI clock is received, but MIDI start/stop/continue
messages are ignored.

in de Synth zelf (2.0):
Internal
Midi Out
Midi In
M In Out
In no ss

In de editor (v3.3)
internal
internal w/send
external
external w/send
external-sequencer
midi notes adv seq
midi clock in no start/stop

Conclusie: de parameters in de handleiding heten anders dan op de synth maar komen wel overeen in aantal en functionaliteit. In de Editor zitten parameters die niet in de Synth zitten !!!

Maar probeer die patch eens.

Er staat,

in de handleiding (3.0):
OFF MIDI clock is neither sent nor received
OUT MIDI clock is sent
IN MIDI clock is received
I-O MIDI clock is received and transmitted
in- MIDI clock is received, but MIDI start/stop/continue
messages are ignored.

in de Synth zelf (2.0):
Internal
Midi Out
Midi In
M In Out
In no ss

In de editor (v3.3)
internal
internal w/send
external
external w/send
external-sequencer
midi notes adv seq
midi clock in no start/stop

Conclusie: de parameters in de handleiding heten anders dan op de synth maar komen wel overeen in aantal en functionaliteit. In de Editor zitten parameters die niet in de Synth zitten !!!

Maar probeer die patch eens.

van de site :

LATEST UPDATES INCLUDE:

Full implementation of the Evolver / Poly updated OS 3.0

Changing parameters through use of CC will automatically update in Sound Editor!

NEW added window that can emulate CC implementation.
(CC hex message is displayed in right corner Editor status bar.)

NOTE: This window can be found under Options as CC Sliders.

Added under MIDI Setup options for:

Enabling MIDI in for MIDI out for Poly Keyboards when Keyboard Local Setting is off in order to route notes and controller data through the computer.

Dat zijn dus die extra mogelijkheden in de editor...;) ...
Een beetje kort van stof zijn ze wel inderdaad...ook in de handleiding,sommige dingen zijn inderdaad niet erg duidelijk...

Maar alles komt uiteindelijk netjes overeen : 5 soorten midi-clock instellingen...met daarbij 2 extra in de editor die alleen betrekking hebben op het werken in de editor,lijkt mij om midi-loops te voorkomen (tenminste zo begrijp ik het...)...

Of het helpt met je problemen weet ik niet...

Die patch kan ik nu niet proberen : zoals ik al zei zit ik in een kleine studio-verbouwing nu dus kan het ff niet testen...

heb ik blijkbaar toch iets van een klein bugje gevonden : soms lopen de lichtjes van voice allocation anders dan normaal....ik ben met een sound bezig die omstebeurt alle 4 de lichtjes laat branden,zoals het hoort....maar af en toe lopen er maar 3...apart...:confused:

de andere problemen heb ik niet ondervonden...editor werkt ook prima...zelfs als ik een melodietje heb lopen kan ik toch tegelijk editten...

Nu ik de PER een tijdje heb vind ik eigenlijk de grootste fout in het hele apparaat wel het ontbreken van een usb aansluiting om de editor mee aan te sturen, en om midi mee te ontvangen/verzenden.

Media nu kan een synth editten via midi echt niet meer vind ik. Is alleen maar veel moeite en gezeur.

Back