s2000 seq

jamal

Spectra
Halloo , ik heb een akai s2000, met 8 analog out
Ik zoek er een seq voor.
Ik zat er dan aan te denken om via mijn pc, te seq en de analog 8out naar de mixer,, maar dan zit je wel met dat je maar 8 part s heb.

Of om een off audio seq te kopen zoals een doepher, kan ik daar dan wel 16 part s me seq?
Zijn er nog meer fabrikanten die dat leverren?
En waar kan ik ze kopen?

Hoe zit het dan met het aansturen van je effecten?

Of zijn er nog anderre methode s om dit op te lossen?

Wat kan ik dan het beste doen ?

Alvast bedankt

Voor zover ik weet kun je altijd 16 aparte midi kanalen gebruiken echter kun je deze niet allemaal een aparte output geven (ongeacht welke sequencer je gebruikt).

Je kunt echter de volgende zaken doen:

- 16 geluiden aansturen met elk een apart midi kanaal.

- Keygroups maken en zo dus elke note een eigen sample toewijzen en per midi kanaal een hele berg samples triggeren.

Je kunt deze (mits je de 8 outputs hebt) dus toewijzen aan maximaal 8 verschillende outputs. Je kunt dus ook 3 geluiden op 1 output zetten en de rest van de outputs een eigen sample toewijzen. Of elke output 2 samples toewijzen. Of wat je er ook maar van wilt maken.

Is alleen ff een beetje uit dokteren maar het kan zeker.

Als je dan wil live seq, hoe kan ik dan mijn part s het beste aansturen zoals je dat bijvb met een mpc doet.
Om een part gemakkelijk op mute te zetten
Of om hem snel van patern te verwisselen.

Wat dacht je van een Yamaha RM1x?

Wat dacht je van een Yamaha RM1x?

Hoe je je MIDI-kanalen aan outputs van je S-2000 wilt toewijzen, is iets interns voor die Akai, moet je uitdokteren. Maar met zo'n RM1x kun je dus heel makkelijk muten, loopen, en ook nog real time dingen aanpassen (velocity, filter, etc.).
En ze zijn niet zo duur meer.

Back