welke van de 4"vindt jij de beste"

erikje

Ingeburgerd
ik was een beetje wat aan het rond neusen en kwam vaak deze namen voor bij komen RM1X , MC 505 , CS1X ,NOVATION NOVA, deze zijn nu 2 de hands allemaal zn beetje voor de zelfde prijs te krijgen ( beneden de 300 euies moet toch zekers lukken ) welke zouden jullie mij aan raden kwa mogelijk heden en prijs technisch.
Ook had ik nog een KORG EMX1 gezien maar dez is volgens mij een stuke duurder. wil graag 1 van deze apparaten aan cubase sx koppelen dus welke.................................

ps. muziek style psytrance, goa,

uh... de rm1x en de mc505 zijn grooveboxen, en de andere 2 zijn synthesizers. das een hel verschil. wat wil je precies met een apparaat doen, en wat verwacht je ervan ?

ik wil graag met hardware apparaten eigen klanken beats enz enz .maken en deze gebruiken in cubase want met alleen een djx van yamaha kom je niet zo ver.denk ik ???maar eerlijk gezegd weet ik niet echt wat ik precies wil. Ik lees ook wel dat je met alleen software ook alles kan doen, maar hardware spreekt mij meer aan ik ga toch wel voor de knopjes en schuifjes die ik gewoon in de hand kan bedienen. dus wat voor hardware en software kan ik dan het beste gebruiken. vandaar mijn vraag over deze apparaten je ziet deze apparaten veel voorbij komen op dit form .ze spreeken mij ook aan omdat ze niet duur zijn in aanschaf . wie kan mij hier advies over geven

tja als je je eigen geluiden wil maken dan kan je beter voor de nova of de cs1x gaan. of misschien een novation ks iets voor je ?

een groovebox is zeg maar een soort van alles in 1 oplossing, maar daar staat dan weer tegenover dat je dan weer gen eigen geluiden kan maken.

maar ik zou toch dan de keys van me djx kunnen gebruiekn en de sound van een soundmodule die wat meer en mooiere klanken heeft zoja? ... welke soundmodule zo nee welke syhnt.is geschikt om mee te beginnen

maar nu heb je groove boxen van yamaha korg roland en allerlij sound ,modulles ms 2000 rack jp 8080 een korg mx wat is nu voor mij het beste om te kopen waar ik het meeste aan heb de nova ks is wel leuk maar erg prijzig zoek iets beneden de 400 euro dus een groovebox of een soundmodulle de keys kan ik wel gebruiken van me djx ..... dus wie hept me uit de brand met een goeie tip waar ik nog lang plezier aan heb

van die 4 die jij noemt is er maar 1 waar je serieus wat mee kunt...dat is de Nova...

Dat denk ik niet, aangezien hij Cubase ging gebken en de RM1x nou niet de meest vette sounds aan boord heeft..

Ik zou ook niet voor de CS1X gaan, volgens mij zit daar zo'n beetje dezelfde sound-engine in als in de DJ-X..
De Nova lijkt me een erg goeie bak, evenals de al eerder genoemde KS-rack.. Je zou voor dat geld ook een Nord Rack kunnen kopen, ook een erg leuke bak, zeker voor die muziekstijlen!

Wat ook een optie is, is even doorsparen en gaan voor een Virus a/b of een jp-8080... Er zijn zo ongelofelijk veel mogelijkheden...

Zoek in ieder geval een bak met een hoop knoppen, zodat je niet eindeloos door menuutjes hoeft te bladeren.. Dit is zeker voor een 1e synth niet prettig!

er is geen antwoord op je vraag
t gaat om jouw wensen
iedereen gaat roepen wat ie zelf zou doen
weet je wat ik zou doen.. ik zou een juno60 kopen :D

Origineel geplaatst door fjoesz
er is geen antwoord op je vraag
t gaat om jouw wensen
iedereen gaat roepen wat ie zelf zou doen
weet je wat ik zou doen.. ik zou een juno60 kopen :D

En gelijk heb je.

Maar aan de posts van topicstarter te zien heeft hij niet veel zin/tijd om zich zelf erin te verdiepen, want er zijn al heel veel topics te vinden die hier over gaan. Hij wil van iemand anders horen wat 'het beste' is. En aan die karaktereigenschap hangt natuurlijk een en ander vast. Dus een synth/groovebak met veel functies en knoppen lijkt me zeer ongeschikt. Liever een apparaat waar met een druk op de knop een kant en klare song tevoorschijn wordt getoverd.. 8)

(en er moeten ook geen leestekens op zitten 8o) )

Origineel geplaatst door Ro9
Misschien wil hij wel een leuke prijs betalen voor jouw jx305 Alan.
Als je hem tenminste kwijt wilt.
Is uiteindelijk een groovebox met synth eigenschappen toch.

Ja t is een groovebox met klavier. En daar heb je dan ook alles mee gezegd :stupid

hoi,

Heb de MC505 gehad,hele leuke groovebox met veel hands on control over je tracks.
Lekker schuiven met de faders en klooien met de draaiers.
Minpunt is de kwaliteit van de synth.De engine kan best leuke sounds maken maar het totale geluid mist gewoon BALLEN!!!!!!

Nu over de NOVA,heb deze synth en kan je zeggen dat deze echt geweldig lekker klinkt.
Je kan er flink mee scheuren maar ook zwoele lieve enz klanken mee bouwen.
En hij ziet er mooi uit(ook belangrijk ;-) )

Dus voor sound NOVA
voor freaken met je tracks MC505

Over die andere twee weet ik nix ,sorry.

Origineel geplaatst door Alan
En gelijk heb je.

Maar aan de posts van topicstarter te zien heeft hij niet veel zin/tijd om zich zelf erin te verdiepen, want er zijn al heel veel topics te vinden die hier over gaan. Hij wil van iemand anders horen wat 'het beste' is. En aan die karaktereigenschap hangt natuurlijk een en ander vast. Dus een synth/groovebak met veel functies en knoppen lijkt me zeer ongeschikt. Liever een apparaat waar met een druk op de knop een kant en klare song tevoorschijn wordt getoverd.. 8)

(en er moeten ook geen leestekens op zitten 8o) )

wat een onzin dat ik geen zin heb om me er in te verdiepen als ik me hier niet in wou verdiepen had ik me ook niet aangemeld opdeze site. dan was ik lekker met alles wat ik nu weet verder blijven klooien.
zoals je kunt zien ben ik nog niet zo lang lid en ben ik nog niet zo bekend met de mogelijk heden op deze site,en om het trefwoord starter in te typen bij zoek.. had ik niet aan gedacht. ( starter zit bij een tl buis)maar ja ff serieus heb het ingetypt en er staat idd meerdere vandeze vragen op. ik had een vraag en heb die gewoon geplaats wil gewoon wat andw. op mijn vragen ik wil ook graag wat verder komen.. dus om meteen iemand een stempel te geven... er zijn wel meer topics met de zelfde inhoud.maar toch iedeen bedankt voor jullie reacties ga denk ik voor een nova of een virus a

Back