Virus C

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sine+onic

Nieuwkomer
Gisteren heb ik maar eens een Virus C getest. Ik was altijd van mening dat als ik ooit nog een VA (erbij) zou kopen het de Virus zou zijn. Inmiddels ben ik iets minder zeker. Inderdaad, de opzet van de studio in de winkel was niet helemaal super dus het beeld is niet perfect, maar ik vond het geluid toch tegenvallen.
Om eerlijk te zijn heb ik niet bijzonder veel ervaring met echte analoge synthesizers, maar met name de Andromeda heb ik wel eens even geprobeerd, en het verschil naar wat ik me kan herinneren is tussen de Virus C en de Andromeda toch aanzienlijk.
Zeker, de Virus lis een geweldig apparaat met geweldige eigenschappen, filters en wat dan ook, uiteindelijk vond ik het geluid prachtig maar het meeste steeds nog iets van de analoge dikte. Zelfs met mijn Z1 kan ik veel analoger klinkende klanken opwekken, terwijl ik altijd van de B dacht dat dat echt de best klinkende VA was. Zou het kunnen dat de C toch op een of ander manier ingeboet heeft in vergelijking met de B qua klank-dikte?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back