AAMS V2.0
AAMS V2.0
Fuse - Ik kan de verschillen wel horen tussen beide tracks, maar het is niet zo dat er zoveel verschil zit dat je dat per definitie meteen kan horen, je moet dus echt even A>B'en. Ik bedoelde te zeggen dat in het algemeen als je een Mix in AAMS stopt er vaak meer verschillen hoorbaar zijn. Maar dat ligt dus geheel hoe je mixt en hoeveel aandacht je eraan hebt besteed. Het meest voorkomende is dus dat de rechtlijnigheid van een Mix, goed of slecht kan zijn, tegenover de Reference die je gebruikt. Het kan dus best zijn als je de Country Reference had gekozen en niet de New Wave Reference, dat er meer radicale verschillen kunnen ontstaan.
- Een Mix van iemand die zomaar even wat intrumenten bij elkaar doet en een beetje Mixed maar niet nauwkeurig is, zal met AAMS verschillen gaan horen. De beginnersfout overal meteen Bass in te doen en dit op te peppen wordt dus meteen door AAMS gecorrigeerd (afgestraft) , wat dus meteen een hoorbaar verschil gaat opleveren.
- Een van de wat meer leukere dingen is dat de relatie Source en Reference bepalend kan zijn voor de Sound van niet alleen 1 nummer, maar over meerdere nummers die je mastered met AAMS. Omdat de Reference file die je ook zelf kan aanmaken bepalend is voor de algemene sound, is het dus ook mogelijk een Referentie te maken voor jouw 'eigen'sound.
Laat zeggen dat je een Rock Band met een eigen demotape bent, er staan verschillende tracks die gemastered moeten worden (of in elk geval 'beter klinkend' en 'luider'). Als je deze meer samenhangend wilt laten klinken, kan je ze dus allemaal met dezelfde Referentie Masteren en verkrijg je hierdoor meer eenheid. De Referentie is dus ook Sound Bepalend en dus in samenhang met de Mix die je erin stopt. Als Band of Zanger, Groep en je wilt je eigen sound bepalen in AAMS, kan je dus Referenties met elkaar combineren. Als jouw muziek House/Rnb (nieuwe stijl ??) zou zijn, kan je de ook deze twee References met elkaar mengen. Of beter, je neemt alle Commerciele Tracks die je kan vinden, die je vindt passen als jouw stijl, analyseerd deze met AAMS en combineert ze met de batch functie tot 1 Reference, kan je deze Reference gebruiken om je 'eigen' sound te bepalen. Voor sommigen lijkt dit op 'stelen' of 'sound jatten' , maar dat is nu eenmaal goed te doen door een programma en moeilijk door mensen handen. Kijk op zich is het masteren van 1 track altijd goed te doen, maar bij meerdere tracks voor een CD of demotape is het altijd moeilijk om alles gelijk en samenhangend te laten klinken, AAMS kan hierbij een goede uitkomst zijn om bijvoorbeeld 15 nummers/tracks naar je 'eigen sound' te laten klinken. Ik persoonlijk vindt het masteren van 1 track niet zo heel moeilijk, maar ik kwam altijd in de problemen om bij een CD / Demotape / enz enz, waarbij meerdere tracks dus achter elkaar gespeeld gaan worden, de samenhang te vinden... Dit lukt me nu vele malen beter met AAMS hulp dan zonder...
Het is dus niet alleen maar afhankelijk wat je erin stopt (de mix) maar dus ook de gebrukte reference.
Oh ja, het beste is alle nummers van de Demotape los te nemen en apart te knippen, als je bijvoorbeeld een Live Opname hebt gemaakt, zou ik toch alle nummers apart door AAMS trappen, dus dat wordt even knippen in losse tracks...