A.A.M.S. v2.0

Origineel geplaatst door fuse
Dus jullie vinden de verschillen minimaal?

Misschien ken ik het nummer te goed maar ik vind de verschillen nog behoorlijk groot hoor.

Qua instellingen heb ik electronic RMS preset gebruikt en daarna gewoon doorgegaan.
(Is nog wel een keer gecrashed trouwens, maar dat mocht de pret niet drukken).

Het verschil is zeker niet zo klein dat er geen duidelijk verschil is te horen tussen de twee versies.

Origineel geplaatst door fuse
Dus jullie vinden de verschillen minimaal?

Misschien ken ik het nummer te goed maar ik vind de verschillen nog behoorlijk groot hoor.

Qua instellingen heb ik electronic RMS preset gebruikt en daarna gewoon doorgegaan.
(Is nog wel een keer gecrashed trouwens, maar dat mocht de pret niet drukken).

Heb je ook het orginele signaal zonder mastering misschien wel interssant om het verschil voor en na mastering te horen.

AAMS V2.0

AAMS V2.0

Ja helemaal niet gek van elkaar, heb even Walk Original en Walk AAMS als Source en Reference geladen, dan kan je de verschillen zien... De versie van AAMS heeft alleen iets meer mids geloof ik , maar de verschillen zijn eigenlijk niet echt goed hoorbaar. Ik denk dat AAMS het misschien iets meer wijder heeft gemaakt en er misschien pietsje meer stereo te beluisteren is. Maar om even de Human factor erbij te halen, het is gewoon vrijwel gelijk. Good job.
Waar het verschil vandaan komt is denk ik omdat AAMS stereo EQ berekend en dat is meestal wel een beetje moeilijk te doen met het menselijk oor. Dus het is gewoon vrij close/////

8D =) :D :maffia:

Slechte mixen zijn altijd een nachtmerrie voor mastering.
Garbage in, garbage out.

Heb nog een andere track bewerkt en vergeleken.
Daar is het verschil nogal groot.
Kan het niet posten vanwegen NDA.
Maar als je langs wilt komen om het verschil te horen.

Opmerkelijk dat er maar weinig mensen zijn die de verschillen horen tot zover.

Maar op zich is het programma voor een tig band EQ, 8 bands multicompressor en een brickwall limiter voor 50 euries een redelijk goeie deal. Voor dat geld vind je iig niets beters.
Maar blind varen op analyses en referenties is IMHO het kind weggooien met het badwater.
Gewoon lekker eigenwijs op eigen gevoel toch aan die knoppen gaan zitten naderhand.

ik denk dat dit programma wel handig is om al je nummers naar en zelfde toon te brengen .. voor een demo bijvoorbeeld. Niet?

AAMS V2.0

AAMS V2.0

Fuse - Ik kan de verschillen wel horen tussen beide tracks, maar het is niet zo dat er zoveel verschil zit dat je dat per definitie meteen kan horen, je moet dus echt even A>B'en. Ik bedoelde te zeggen dat in het algemeen als je een Mix in AAMS stopt er vaak meer verschillen hoorbaar zijn. Maar dat ligt dus geheel hoe je mixt en hoeveel aandacht je eraan hebt besteed. Het meest voorkomende is dus dat de rechtlijnigheid van een Mix, goed of slecht kan zijn, tegenover de Reference die je gebruikt. Het kan dus best zijn als je de Country Reference had gekozen en niet de New Wave Reference, dat er meer radicale verschillen kunnen ontstaan.

- Een Mix van iemand die zomaar even wat intrumenten bij elkaar doet en een beetje Mixed maar niet nauwkeurig is, zal met AAMS verschillen gaan horen. De beginnersfout overal meteen Bass in te doen en dit op te peppen wordt dus meteen door AAMS gecorrigeerd (afgestraft) , wat dus meteen een hoorbaar verschil gaat opleveren.

- Een van de wat meer leukere dingen is dat de relatie Source en Reference bepalend kan zijn voor de Sound van niet alleen 1 nummer, maar over meerdere nummers die je mastered met AAMS. Omdat de Reference file die je ook zelf kan aanmaken bepalend is voor de algemene sound, is het dus ook mogelijk een Referentie te maken voor jouw 'eigen'sound.

Laat zeggen dat je een Rock Band met een eigen demotape bent, er staan verschillende tracks die gemastered moeten worden (of in elk geval 'beter klinkend' en 'luider'). Als je deze meer samenhangend wilt laten klinken, kan je ze dus allemaal met dezelfde Referentie Masteren en verkrijg je hierdoor meer eenheid. De Referentie is dus ook Sound Bepalend en dus in samenhang met de Mix die je erin stopt. Als Band of Zanger, Groep en je wilt je eigen sound bepalen in AAMS, kan je dus Referenties met elkaar combineren. Als jouw muziek House/Rnb (nieuwe stijl ??) zou zijn, kan je de ook deze twee References met elkaar mengen. Of beter, je neemt alle Commerciele Tracks die je kan vinden, die je vindt passen als jouw stijl, analyseerd deze met AAMS en combineert ze met de batch functie tot 1 Reference, kan je deze Reference gebruiken om je 'eigen' sound te bepalen. Voor sommigen lijkt dit op 'stelen' of 'sound jatten' , maar dat is nu eenmaal goed te doen door een programma en moeilijk door mensen handen. Kijk op zich is het masteren van 1 track altijd goed te doen, maar bij meerdere tracks voor een CD of demotape is het altijd moeilijk om alles gelijk en samenhangend te laten klinken, AAMS kan hierbij een goede uitkomst zijn om bijvoorbeeld 15 nummers/tracks naar je 'eigen sound' te laten klinken. Ik persoonlijk vindt het masteren van 1 track niet zo heel moeilijk, maar ik kwam altijd in de problemen om bij een CD / Demotape / enz enz, waarbij meerdere tracks dus achter elkaar gespeeld gaan worden, de samenhang te vinden... Dit lukt me nu vele malen beter met AAMS hulp dan zonder...

Het is dus niet alleen maar afhankelijk wat je erin stopt (de mix) maar dus ook de gebrukte reference.

Oh ja, het beste is alle nummers van de Demotape los te nemen en apart te knippen, als je bijvoorbeeld een Live Opname hebt gemaakt, zou ik toch alle nummers apart door AAMS trappen, dus dat wordt even knippen in losse tracks...

:stupid 8~ :Z :geslaagd: :koffie: :kroon: :slotje:

zo, vanavond effe een trackje door AAMS gehaald die wat body miste, maar dat klinkt nu toch wel een stuk vetter!
wel enigszins opgepompt, maar het frequency-spectrum is nu okee en de track is gelijk meer gaan leven!

dit pakketje ga ik wel aanschaffen, kan je leuke dingen mee bereiken :)

tip van de week! :eureka:

@Dvdvelde,

Leuke applicatie die hebt gemaakt. Heb 'm geinstalleerd maar de kom er voorlopig niet aan toe om 'm uit te testen. Dus wil ik 'm weer verwijderen totdat ik tijd heb.

2 problemen:
- Waarschijnlijk kan ik als ik 'm opnieuw installeer niet meer gebruiken omdat de x dagen teller nu al aan het lopen is?
- Ik zie geen uninstaller, nu kan ik de files wel verwijderen maar ik zag dat er bij installatie ook eea naar het register werd geschreven. Dan vind ik het niet zo netjes dat er geen uninstaller bij zit.

Misschien kan je eens denken over bovenstaande punten voor een toekomstige release.

Re: AAMS V2.0

Origineel geplaatst door Dvdvelde
Je hebt de tijd ervoor en er zijn geen ogenschijnlijke limitaties aan het 21 dagen gebruik...

Denis, wat ik niet helemaal begrijp is het pop-up boxje dat verschijnt waarin wordt vermeld dat ik nog x keer het programma mag gebruiken. Is dat een limitatie bovenop de 21 dagen?

Verder vind ik het een mooie applicatie met helaas nog een paar 'scherpe randjes' in de user interface.
Bijvoorbeeld het registreervenster passeren is niet echt intuitief.
En het zou erg mooi zijn als de applicatie VOORAF de wav file controleert op fouten (zoals verkeerde resolutie etc.) , in plaats van achteraf, als het programma al een uur heeft staan te stampen.

Tot slot: het staat niet echt duidelijk vermeld wat het zou kosten om het programma te registeren.
Ik begreep dat het om een relatief bescheiden bedrag ging.
Misschien toch handig om even prominent in je software / op je pagina te vermelden!

Denis van der Velde

Denis van der Velde

Ja dat boxje is irritant he, maar ja het belet wel gebruikers om hun hele collectie binnen 21 dagen te masteren.... vandaar dat het erop zit, bovendien kan je gewoon de player 21 dagen gebruiken. En met het boxje kan je toch mooi 4 a 5 masters maken...

Het registreerventer is prima en verwijnt dus geheel als je geregistreerde gebruiker bent, hahahaha

De WAV wordt wel vooraf gecontroleerd, maar gelukkig heeft de industrie van het WAV formaat een rommeltje gemaakt, zo schrijft Wavelab een andere WAV dan Soundforge , prachtig allemaal als je dat als programmeur even in je programma moet verwerken *** Basterised Formats *** , erg compatibel (Ahum).
Maar er zal in de updates wel even op gelet worden en enkele verbeteringen aangebracht....

Er staat in het programma hoe je moet registreren in de Manual, en als je de Paypal of ShareIt button druk zie je de prijs...

Je kan de AAMS Direcory gewoon verwijden en tesamen met de Icoontjes.... AAMS Heeft geen uninstaller en die zal er voorlopig ook niet komen...

Als je AAMS installerd op een PC kan je hem 21 Dagen gebruiken, maar je kan het niet nog eens installeren en 21 dagen gebruiken, lijkt me logish. Je kan hem wel op een andere 'schone' pc zetten en weer 21 dagen gebruiken...
:smeris: :smeris: :smeris: :smeris: :smeris:

Ook maar even geprobeerd ik laad reverence xma en dan krijg ik dit.

Attachments

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    11,3 KB · Bekeken: 135
Mijn complimenten heb je. Ik heb net een nummer afgemaakt (sinds lange tijd weer eens) en het hier even mee 'getest'. Vooraf was ik er nogal sceptisch over maar ik vond het het er toch beter uit komen. In mijn geval was het helderder en het leek alsof een paar instrumenten meer 'ruimte'voor zichzelf hadden.. Ik probeer het nog te testen met wat ander spul. Mijn opname was van tape afkomstig dus kan ik me voorstellen dat het van te voren wat doffer klinkt. In ieder geval deed ie z'n werk goed.

[edit] had trouwens de 'normale' master preset gebruikt. Ik vond het eigenlijk teveel moeite om al die andere te proberen.Hij is toch een uur aan de slag geweest volgens mij. Kan ik een groot verschil tussen de presets verwachten?

oh, en je moet even een link wijzigen..Als je op je site bij download op 'registration'of 'registration page' klikt kan ie de pagina niet vinden.

Reverence XMA bestaat helaas niet/......=( :duivels:

Ik bedoel de Christmas reverence gewoon uitgekozen uit de lijst. Daar krijg ik de melding op.

Last edited by a moderator:
Denis van der Velde (AAMSV2.0)

Denis van der Velde (AAMSV2.0)

Ja van die link is correct , zal het even fiksen.
In het algemeen is het beter wat testjes met references op je audio materiaal te doen, maar de algemene reference is prima te gebruiken op allerlei muziek. Toch is de database met 100+ references er niet voor niets, en lijkt het me beter wanneer je House Muziek maakt, er ook de House Reference voor gebruikt. Leuk is ook dat er Male en Female House References zijn om je muziek nog beter te 'style'n'. De references is net zo belangrijk als de source zou ik zeggen...
:{

Denis van der Velde

Denis van der Velde

Sorry maar ga niet op specifieke problemen in op dit forum, zal je moeten mailen.
Verder heb ik de Christmass Reference gechecked en is prima, laadt goed.
Maar als je telkens met 1 regel uitleg komt , kom je niet echt ver...
Mailen maar dus, en geef even goede uitleg wat je doet...:{ :Z :Z

Re: Denis van der Velde

Re: Denis van der Velde

Sorry maar ga niet op specifieke problemen in op dit forum, zal je moeten mailen.
Verder heb ik de Christmass Reference gechecked en is prima, laadt goed.
Maar als je telkens met 1 regel uitleg komt , kom je niet echt ver...
Mailen maar dus, en geef even goede uitleg wat je doet...:{ :Z :Z

Een cursus marketing is misschien ook besteed aan jou.:D
Vond me uitleg anders behoorlijk duidelijk ik laad de Christmas reverence die gaat aan de slag en halverwege de processing krijg ik die melding. Meer valt er niet te vertellen.

Back