software om een midifile te dumpen naar pc (microwave sounds)

G

Guest

Guest
wie kan me helpen?!
ik heb geen cubase of zo en ik zoek nu een manier om de geluiden van mijn waldorf microwave te dumpen naar de pc, zodat ik die later terug kan zetten.
bestaat er een simpel (gratis) programmaatje om een midi sysex dump te ontvangen en op te slaan?

(ik heb nl 1 ramkaart en wil met alle beschikbare sounds 4 goede banken samenstellen en in de microwave + ramkaart zetten. de amkaart is nu vol, die heb ik naar de microwave gekopieerd maar die moet ik nu dumpen, om andere banken naar de microwave te kunnen laden en daarvan de goede sounds weer op de ramkaart te zetten. als die dan weer vol is, wil ik de originele inhoud van de ramkaart - mijn dump - terugzetten naar de microwave.)

bedankt voor hulp

bedankt yawgmoth (en reso)

maar ik moet eerlijk bekennen: ik heb die midiox gedownload en weet neit hoe ik een dump kan opnemen, dacht eigenlijk al dat dit niet kon, ga nog eens verder kijken.
ik begin nu toch te vermoeden dat ik helemaal neit zo slim ben als ik altijd dacht.

Origineel geplaatst door Leo
bedankt yawgmoth (en reso)

maar ik moet eerlijk bekennen: ik heb die midiox gedownload en weet neit hoe ik een dump kan opnemen, dacht eigenlijk al dat dit niet kon, ga nog eens verder kijken.
ik begin nu toch te vermoeden dat ik helemaal neit zo slim ben als ik altijd dacht.

- Kies 'sysex' uit het 'view'-menu. -> een nieuw Sysex vester wordt geopend.
- Kies 'receive manual dump' uit het 'sysex'-menu. -> er wordt alweer een nieuw venster geopend
- Dump de patches vanuit de Microwave naar MidiOX

bedankt. zo ver was ik

maar hoe kan ik dit opslaan om later weer terug te kunnen dumpen naar de microwave?

dank!

ben nog verder.
ik heb de dump gedaan en opgeslagen, maar als ik m probeer terug te dumpen naar de microwave krijg ik een dump error - try again. hij zet er maar 2 presets in terug.

nog suggesties?

ik heb nog wel een suggestie voor boemtsjak: er staat een roland eq te koop nu, voor 7 tientjes. de ruis krijg jij er wel uit. ik ken verschillende mensen die die lijn van apparaten sparen, is ook leuk!

Origineel geplaatst door Leo
ben nog verder.
ik heb de dump gedaan en opgeslagen, maar als ik m probeer terug te dumpen naar de microwave krijg ik een dump error - try again. hij zet er maar 2 presets in terug.

nog suggesties?

Misschien helpt het als je een beetje met de buffergrootte en de delay tussen de buffers gaat spelen? Ik vermoed, dat de Microwave data wil zien, maar deze van de computer niet op tijd krijgt. De buffergrootte en delay vind je in het sysex-menu onder options (uit m'n hoofd).

Back