Vst not found

Dj Tony-E

House Dj/producer
wanneer ik mijn projecten open zegt ie steeds dat ie de vst plugins niet kan vinden terwijl ze er wel zijn
dit komt door een verse windows installatie blijkbaar heb ik de vsti een andere map ofzo gezet
als ik new project doe dan kan ie die vsti wel vinden maar als ik een oud project open die dezelfde vsti heeft gebruikt kan die hem niet vinden:confused:

heeft iemand hier mischien een oplossing voor want elke keer dat ik mijn pc formatteer moet ik al mijn vstis opnieuw installeren en ze werken dan niet altijd met mijn projecten:(

alvast bedankt voor jullie hulp,

Tony-E.

Dat zul je blijven houden als je ze steeds in een ander mapje zet. Ik hou altijd vast aan steinberg\vstplugins, omdat ik met die map nou eenmaal begonnen ben, ook al schoon ik mijn computer op, komen ze daar weer in. Anders zul je dit probleem blijven houden. Jouw track maakt niets meer dan snelkoppelingen naar die VSTs als je opslaat (Door alleen deze verwijzingen op te slaan kunnen die savefiles zo klein blijven). Wanneer de koppeling naar een niet bestaande locatie verwijst, moet je de VST opnieuw vinden in het correcte mapje.

Is precies hetzelfde als al je snelkoppelingen in Wintendo...

en is het dan mogelijk om die snelkoppeling te wijzigen in plaats van je plugin opnieuw installeren?

lijkt me wel. In FruityLoops heb ik nog wel eens het probleem gehad dat ik op de laptop een ander mapje gebruikte dan op de desktop. Dan gaf ie idd aan dat de VST niet gevonden werd, maar kon je in het kanaal (dat wel gewoon geopend werd) simpelweg de nieuwe VST zetten. Maar het kan niet overal denk ik, moet per VST helaas volgens mij...

ja dat kan wel maar dan moet je presets hebben van je sounds
mja ik installeer het wel ff opnieuw allemaal

idd, patches ben je dan kwijt.

maar installeren? tis meestal toch maar een dll-bestandje dat in een bepaald mapje staat? Waarom kopieer je de dll van de betreffende map niet naar het oude mapje waar ze in stonden, dat moet volgens mij wel werken toch?

Back