Masterclass
Masterclass
Origineel geplaatst door nick nova
Is er iemand van het forum al gegaan? Gek dat er ni zoveel interese is...
Yo Nick,
Ben net lid van het forum geworden en zag je vraag....volgens mij is er best veel interesse. Ik ben zelf op
wo 13 november geweest; er namen toen, buiten mijzelf, nog 3 mensen deel. Van Rob vernam ik toen dat er de
dag erna nog eens 4 en op zaterdag nog 3 mensen zouden deelnemen.
Anyway, het is meer dan de moeite waard!! Aan de hand van een stuk gedegen, maar zeer duidelijke documentatie,
en een veelheid van praktische voorbeelden, wordt je vanuit de basis (die onmisbaar is) meegevoerd in de werking van sounds in de muziek, het editen van bestaande sounds om deze in je mix te laten passen en het maken van eigen sounds.
Alles is terug te voeren naar een basisconcept dat door Rob de "4 elements synth" wordt genoemd.
Voor de voorbeelden wordt een Virus gebruikt, maar er worden ook regelmatig parralelen getrokken naar andere merken
en types; waarvan Rob er een leuk aantal bezit.
De Masterclass duurde wel 4 uur, mede door het feit dat je met je eigen vragen komen waar dan ook alle tijd voor wordt genomen.
Als ik daar de koffie en verse vlaai in de pause dan even bij vermeld, was het voor mij een avondje Walhala:-)