Bericht: Masterclass Sound Design

Origineel geplaatst door nick nova
Gek dat er ni zoveel interese is...

Helemaal als je bedenkt dat je een apparaat koopt van weet ik niet hoeveel en de gemiddelde DSF'er meer van computers weet dan van synths. (kijk de polls maar na)

DSF'ers zouden zich wat meer in kennis over synths ed moeten verdiepen.
(uitzonderingen daargelaten)

Niet zo dat je een auto hebt en dan automonteur moet zijn, maar op z'n minst weet hoe je olie kan verversen. Dus bijv een backupbatterij kan vervangen of vanaf scratch een geluid kan programmeren. (ook al gebruik je presets)

Origineel geplaatst door fuse

Helemaal als je bedenkt dat je een apparaat koopt van weet ik niet hoeveel en de gemiddelde DSF'er meer van computers weet dan van synths. (kijk de polls maar na)

DSF'ers zouden zich wat meer in kennis over synths ed moeten verdiepen.
(uitzonderingen daargelaten)

Niet zo dat je een auto hebt en dan automonteur moet zijn, maar op z'n minst weet hoe je olie kan verversen. Dus bijv een backupbatterij kan vervangen of vanaf scratch een geluid kan programmeren. (ook al gebruik je presets)

mmm, kom het toch best vaak tegen maar het mag wel wat meer ja, ik begrijp wel wat je bedoelt.
In mijn omgeving maak ik vaak mee dat mensen met (soms peperdure) synth's al blij zijn dat ze een leuk bliebje hebben gefabriceerd (meestal bij toeval) maar als ik ze vraag een specifiek te maken...tsja dan houdt het vaak snel op.
zo'n masterclass is perfect voor deze mensen.

Masterclass

Masterclass

Origineel geplaatst door nick nova
Is er iemand van het forum al gegaan? Gek dat er ni zoveel interese is...

Yo Nick,

Ben net lid van het forum geworden en zag je vraag....volgens mij is er best veel interesse. Ik ben zelf op
wo 13 november geweest; er namen toen, buiten mijzelf, nog 3 mensen deel. Van Rob vernam ik toen dat er de
dag erna nog eens 4 en op zaterdag nog 3 mensen zouden deelnemen.

Anyway, het is meer dan de moeite waard!! Aan de hand van een stuk gedegen, maar zeer duidelijke documentatie,
en een veelheid van praktische voorbeelden, wordt je vanuit de basis (die onmisbaar is) meegevoerd in de werking van sounds in de muziek, het editen van bestaande sounds om deze in je mix te laten passen en het maken van eigen sounds.
Alles is terug te voeren naar een basisconcept dat door Rob de "4 elements synth" wordt genoemd.

Voor de voorbeelden wordt een Virus gebruikt, maar er worden ook regelmatig parralelen getrokken naar andere merken
en types; waarvan Rob er een leuk aantal bezit.

De Masterclass duurde wel 4 uur, mede door het feit dat je met je eigen vragen komen waar dan ook alle tijd voor wordt genomen.

Als ik daar de koffie en verse vlaai in de pause dan even bij vermeld, was het voor mij een avondje Walhala:-)

Volgens mij leer je meer van een video documentaire met Ben Burtt. ALs dat je vaneen Nederlandse "sounddesigner" ooit zult leren.

Origineel geplaatst door Gunhed
Volgens mij leer je meer van een video documentaire met Ben Burtt. ALs dat je vaneen Nederlandse "sounddesigner" ooit zult leren.

Ik begrijp hieruit dat je bij Rob bent geweest en de cursus je niet is bevallen? Want als je er niet bent geweest is je mening een klein beetje heel erg vooroordeel :erm:

Origineel geplaatst door NorthernLightX
Ik begrijp hieruit dat je bij Rob bent geweest en de cursus je niet is bevallen? Want als je er niet bent geweest is je mening een klein beetje heel erg vooroordeel :erm:

Ach, aat gewoon lekker gaan... Who the f*ck cares about a gunhead? :D

Origineel geplaatst door Gunhed

Ehm, ik weet niet wat Rob jou ooit misdaan heeft, maar ik vind dit het wel bijzonder asociaal om zo'n opmerking te maken. Vooral die "" bij sounddesigner, erg leuk joh! Of je zijn geluiden nou mooi vindt of niet, hij heeft toch wel heel wat werk gedaan voor de grote synth merken, daar mag je best wat meer respect voor hebben. Of kom dan tenminste met argumenten man!

ik dacht dat dit een Troll is...

troll.jpg
,

maar we wijken af, en dan krijg ik weer commentaar.......

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik dacht dat dit een Troll is...

hehehe...

Maar goed, dat weet ik dan ook weer... Leuk stukkie, Syncorax, inderdaad, 'no picknick without ants'

Datum Januari 2003

Datum Januari 2003

Hoi DSF,

De eerste datum volgend jaar is zaterdag 11 januari.

Groeten,

Rob Papen

extra info

extra info

Hoi DSF,

Op mijn homepage staat wat extra info over de masterclass.
Wat het inhoud enz.

Later,
Rob

Back