Bericht: Masterclass Sound Design

Hoi Alex,

Op zo'n "follow up" dag zou je bijvoorbeeld je eigen synth/laptop naar keuze kunnen meenemen.
De indeling van die dag zou dan als volgt kunnen zijn:

- Fresh up. Hoe lukt het in praktijk met hetgeen je geleerd hebt op de masterclass training.
Cursisten kunnen dan nog eerst vragen stellen en eventueel licht ik nog zaken toe of leg ik dingen uit.

- Opdracht. De cursisten krijgen van mij de opdracht op binnen een bepaalde tijd een type preset te maken, of een set van presets. Ik laat dan bijvoorbeeld voorbeelden horen van de zulke presets.

- De cursisten werken met hoofdtelefoon en ik luister regelmatig mee en geef wat tips.

- Als de sounds van de cursisten klaar zijn worden deze gezamelijk beluisterd. Cursisten lichten zelf the preset toe en wat ze gedaan hebben. Mochten ze zijn vastgelopen op een type preset kan ik eventueel zelf bijspringen om toch tot een resultaat te komen. Hiervan kunnen de andere cursisten weer veel van opsteken.

- Door het zelf te doen en door dingen te zien en te horen bij andere cursisten kun je weer heel veel opsteken.

Van praktijk leer je gewoon heel veel en ik dan zo'n "follow up" dag een zeer zinvol idee is.
En sessie met maximaal 5 mensen lijkt me zeer interessant.

Zodra ik dit dieper heb uitgewerkt en er concrete plannen zijn, zal ik de cursisten die zijn geweest een mail sturen.

Cheers,
Rob

Lijkt me een uitstekende indeling. Ik houd mijn mail in de gaten!

Origineel geplaatst door robpapen
Hoi Alex,

Op zo'n "follow up" dag zou je bijvoorbeeld je eigen synth/laptop naar keuze kunnen meenemen.
De indeling van die dag zou dan als volgt kunnen zijn:

- Fresh up. Hoe lukt het in praktijk met hetgeen je geleerd hebt op de masterclass training.
Cursisten kunnen dan nog eerst vragen stellen en eventueel licht ik nog zaken toe of leg ik dingen uit.

- Opdracht. De cursisten krijgen van mij de opdracht op binnen een bepaalde tijd een type preset te maken, of een set van presets. Ik laat dan bijvoorbeeld voorbeelden horen van de zulke presets.

- De cursisten werken met hoofdtelefoon en ik luister regelmatig mee en geef wat tips.

- Als de sounds van de cursisten klaar zijn worden deze gezamelijk beluisterd. Cursisten lichten zelf the preset toe en wat ze gedaan hebben. Mochten ze zijn vastgelopen op een type preset kan ik eventueel zelf bijspringen om toch tot een resultaat te komen. Hiervan kunnen de andere cursisten weer veel van opsteken.

- Door het zelf te doen en door dingen te zien en te horen bij andere cursisten kun je weer heel veel opsteken.

Van praktijk leer je gewoon heel veel en ik dan zo'n "follow up" dag een zeer zinvol idee is.
En sessie met maximaal 5 mensen lijkt me zeer interessant.

Zodra ik dit dieper heb uitgewerkt en er concrete plannen zijn, zal ik de cursisten die zijn geweest een mail sturen.

Cheers,
Rob

goed idee:okdan:

Hoi,

Aanstaande zaterdag vind er in de koele kelder-studio de laatste masterclass training plaats.
Na de zomer gaan we weer verder natuurlijk.

Er is nog één plekkie vrij.

Groetjes,
Rob

:( welke zomer! :confused: =( ;)

Heb nog andere mails binnegekregen. Ik ga een datum prikken.
Groeten,
Rob

mijn bericht: 2005.08.17 15:33
bericht Rob: 2005.08.17 15:52
reactietijd: 19 minuten
Dat is snelllllll!!!!!
Weg met de zomer, aan de slag!

Zo zie je maar weer dat ze ook in Limburg snel kunnen zijn! :dubbel:

Laters,
Rob

Hoi,

Hier zijn twee datums mbt de volgende masterclass trainging:
zaterdag 17 september en zaterdag 24 september (waarschijnlijk vol)

Groeten,
Rob

Hoi,

Zaterdag 1 oktober is er weer een masterclass gepland.
Zie www.robpapen.com voor meer info.

Groeten,
Rob

Werk liever verder aan die DVD, dan kan ik je lekker terugspoelen/pauzeren en/of stopzetten als m'n beperkte geheugencapaciteit vol zit ;)

Origineel geplaatst door Nerve
Werk liever verder aan die DVD, dan kan ik je lekker terugspoelen/pauzeren en/of stopzetten als m'n beperkte geheugencapaciteit vol zit ;)

Word ook aan gewerkt. Helaas verschijnt er eerst de Engels/Duitse versie.
DVD video met boekje.

Mochten er nog mensen zijn die in Limburg wonen en verstand hebben van Liquid Edition...die mogen contact met mij opnemen.

Laters,
Rob

DVD video met boekje.

Tuurlijk, geef die duitsers maar weer een head-start.....

:D

DVD video met boekje.

Voor mij niet gelaten (tenzij je Engels oerslecht is natuurlijk :D ), dus daar is niks helaas aan voor mij.

Enige ETA op de DVD ? Ik zit er best wel op te wachten eigenlijk, en ik ben niet alleen denk ik... ik vond je relatief korte uiteenzetting op de DJExpo van vorig jaar heel verlichtend en een groot 'AHA' gehalte hebben, dus ik honger naar meer 8~

Cheers,

Wim.

Origineel geplaatst door Nerve
Voor mij niet gelaten (tenzij je Engels oerslecht is natuurlijk :D ), dus daar is niks helaas aan voor mij.

Enige ETA op de DVD ? Ik zit er best wel op te wachten eigenlijk, en ik ben niet alleen denk ik... ik vond je relatief korte uiteenzetting op de DJExpo van vorig jaar heel verlichtend en een groot 'AHA' gehalte hebben, dus ik honger naar meer 8~

Cheers,

Wim.

ETA is onbekend. Gruwelijk veel werk, alhoewel ik al redelijk ben opgeschoten.

Zelf spreek ik maar weinig op de CD. Dit doet een voice over uit de VS en Duitsland.
Een Limburger heeft al moeite met Nederlands....laat staan Engels ;)

Rob

Zet 'em op Rob!

Die dvd is waarschijnlijk de enige dvd die ik ooit ga kopen!

De rest huur ik....

DVD video met boekje.

Laters,
Rob

Als hij klaar is laat je het ons wel even weten he?
limbo land is voor mij idd ook een beetje ver!

Origineel geplaatst door chielos
Als hij klaar is laat je het ons wel even weten he?
limbo land is voor mij idd ook een beetje ver!

Zeker laat ik het weten.
Maar een rit naar midden limburg is echt niet verkeerd. Training alhier is meer persoonlijk en je ziet/hoort nog wat classic synths (uit de vorige eeuw) in 3D .

De verste cursist die ik heb gehad kwam uit Groningen en die had er geen spijt van.

Groetjes,
Rob

Back