gremlin23
Compleet gestoord!
Hey jongens,
Ik heb prongelijk een oud !origineel! AKAI CD'tje gebroken. Don't ask me how..
Gellukkig heb ik hier een jaar of twee geleden een backup van gemaakt met Nero.
Nu heb ik op 3 verschillende snelheden geprobeerd ( 16, 24 en 32) de CD te branden en helaas is het materiaal niet helemaal naar behoren. Wanneer ik de samples bespeel hoor ik allemaal jitter en ruis vooral op de samples van een hogere pitch...
Moet ik ze op een nog lagere snelheid branden?
Gewoon op 1 speed?
Op het internet heb ik verschillende websites bekeken. Daar heb je voorstanders van het '1 speed' branden als ook voorstanders die zeggen dat tegenwoordig het beter is om cd's op volle snelheid te branden (dat de cd writers hier naar zijn gemaakt). Ik heb echter niks specifieks kunnen vinden met wat AKAI CD's betreft..
Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad? Enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Misschien ligt het aan de CD Brander in mijn computer. Ik heb ook nog een andere PC met een NEC CD-WRITER misschien zal dat een verschil uitmaken.
Ik experimenteer liever niet te veel. Heb al een paar CD's verpest.
Volgens mij moet ik ze op een nog lagere speed branden. 4 speed?
Ik wacht liever toch een antwoord af van iemand met 'eigen ervaring'
Alvast bedankt!

Ik heb prongelijk een oud !origineel! AKAI CD'tje gebroken. Don't ask me how..
Gellukkig heb ik hier een jaar of twee geleden een backup van gemaakt met Nero.
Nu heb ik op 3 verschillende snelheden geprobeerd ( 16, 24 en 32) de CD te branden en helaas is het materiaal niet helemaal naar behoren. Wanneer ik de samples bespeel hoor ik allemaal jitter en ruis vooral op de samples van een hogere pitch...
Moet ik ze op een nog lagere snelheid branden?
Gewoon op 1 speed?
Op het internet heb ik verschillende websites bekeken. Daar heb je voorstanders van het '1 speed' branden als ook voorstanders die zeggen dat tegenwoordig het beter is om cd's op volle snelheid te branden (dat de cd writers hier naar zijn gemaakt). Ik heb echter niks specifieks kunnen vinden met wat AKAI CD's betreft..
Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad? Enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Misschien ligt het aan de CD Brander in mijn computer. Ik heb ook nog een andere PC met een NEC CD-WRITER misschien zal dat een verschil uitmaken.
Ik experimenteer liever niet te veel. Heb al een paar CD's verpest.
Volgens mij moet ik ze op een nog lagere speed branden. 4 speed?
Ik wacht liever toch een antwoord af van iemand met 'eigen ervaring'

Alvast bedankt!

. Zodra de samples gebruik gingen maken van deze module kwamen de problemen. Het zat ook nog in de eerste socket.

.