nieuwd uit maastricht

beocreem

Ingeburgerd
hallo allemaal ben nieuw hier, waarom? ik ben al een tijdje bezig met muziek maken, meestal gebeurt dit onder reason..

maar de kriebels beginnen te komen, en ik ben dus toe aan een"echte studio"

wil graag beginnen met een JP8000 van Roland en een Acces Virus, ook ehbben ze me een nova aangeraden, enig idee waar ik het beste voor kan gaan ?

mijn muziek is dus trance... denk aan Tilmann uhrmacher - on the run Dj energy - End of time, dat is een beetje waar mijn passie ligt

welkom! en zoek ff in het forum, je vraag over welke synth is minstens 20 keer langsgekomen.... trouwens sinds reason gebruik ik steeds minder hardware ;)

hehe allemaal sjengen

"welkom hei"

ok zal jullie niet lastig vallen, met honderd dezelfde berichten... ik zal eens mijn search knopje gebruiken, en dan kijken!

ik concludeer dus uit olafmol zijin reply dat hij steeds met reason begint te werken...

is het echte werk niet beter met echte spullen? waarom toch reason in plaats van hardware??

Ik zou gewoon even in een goede synthzaak wat proberen.

Je noemt namelijk nu 3 topbakken op voor Trance, en het hangt helemaal van jou af welke je het beste vindt.

Virus: Kan heel rauw klinken maar ook zachter als je wilt, mijn persoonlijke favo.
JP8000: De bekende 'superstring' sound, maar kan nog veel meer.
Nova: Klinkt relatief het zachtst, warmst of hoe je het ook wilt noemen.

Origineel geplaatst door beocreem
ok zal jullie niet lastig vallen, met honderd dezelfde berichten... ik zal eens mijn search knopje gebruiken, en dan kijken!

ik concludeer dus uit olafmol zijin reply dat hij steeds met reason begint te werken...

is het echte werk niet beter met echte spullen? waarom toch reason in plaats van hardware??

ook hier zijn verschillende threads over geweest in het forum, dus lekker zoeken ;)

in een notedop: overzichtelijker, total-recall, makkelijk uitwisselen van projecten, klinkt in combi met VST stuff via rewire imho minstens zo goed als hardware, midi-controllers/control-surfaces geven hardware-interface...

imho zien veel mensen hardware als een soort wondermiddel voor een betere track..maar die krijg je niet met hardware, maar door harder te werken aan je skills ;)

Olaf

Welkom, gewoon op alles spelen en dan pas beslissen welke je wilt. Het zijn alle 3 goede/leuke synths

Hallo Beocreem,

Welkom op dit Forum.
Wat is de beste synth??? :) .Die bestaat niet , er zitten op elke synth wel wat dingentjes op die je toch liever iets anders had gewillen.Voor de ene is die synth de max terwijl de anderen die synth gewoon niet zien zitten.Dus de beste synth vind je in de muziekzaak waar je alle spullen zelf kan uitproberen op een rustige manier en waar de verkoper niet op je handen staat te kijken.De beste keuze is dan, de sytht dat het beste bij U setup en in je muziek genre past.
Ga even luisteren en dan kiezen. :)

Groetjes,

marcE

Hoe meer Limbo's, hoe meer vreugd!!

groete oet remunj (eo)

Back