Harde schijf aan je SU700?

Ethereal

Instant Fuck-up
Ik las dus dat mensen dat gebruiken... (Als SCSI device)
Werkt dit sneller als Jaz/Zip? En wat voor schijf kan ik hiervoor gebruiken? Heb ik een externe voeding nodig?

Vertel me alles :okdan:

Moeten binnenkort het podium op, heb thuis een zip, een jaz, maar niks werkt... (De zip bij gebrek aan een goeie SCSI kabel) en word HELEMAAL gek van die pleurisfloppies :) Een harde schijf lijkt me ideaal...

Heb een tijdje een SCSI HD aan mijn SU700 gehangen, de beperkende factor met laadsnelheid is en blijft de SU700! Heb er nu een ZIP aanhangen, het maakt allemaal niks uit, hij is gewoon traaaaag.

Mijn HD zat in een externe behuizing, geschikt voor 1 HD, deze had uiteraard zijn eigen stroom nodig (Standaards computer stroom kabel) heb de behuizing gewoon bij Alternate.nl besteld maar denk dat je die bij een willekeurige computer winkel wel moet kunnen scoren (eerst ff bellen, bedenk ik net, want SCSI behuizing vind je volgens mij niet zo snel bij MyCom!)

Heb eerst opgetreden met SU + SCSI HD, maar ik voelde me toch niet zo veilig, die donderende lage tonen en mijn harde schijfje op het podium, dus ik heb gekozen voor een SCSI ZIP, is minder gevoelig dan een SCSI HD!

Verder, ff uit mijn hoofd, heb je niks aan grote harde schijven, de SU700 kan partities maken van geloof ik +/- 600 MB, en dan 6 of 8 partities...zit op mijn werk dus pin me er niet op vast, staat in de handleiding die bij je SCSI uitbreiding zat, of zelfs in de normale handleiding.

Dus als ik je een tip mag geven, koop een geschikte kabel voor je SCSI ZIP! Het maakt niet uit voor de laad-tijden en een ZIPje is makkelijker te vervangen en steviger dan een harde schijf mee nemen!

Succes

Thanks!!

Wat ik me wel afvroeg.., Ik zag dat er op mijn Zippert een SCSI-1 aansluiting zit, en op mijn SU een SCSI-2. Maakt dit uit? Is dit compatible?

Ik wil een USB-aansluiting op dat ding =(

Het is compatibel (bij de SU700)! Ik heb in ieder geval nog geen problemen er mee gehad (maar ZIP <-> RS7000, da's een ander verhaal....AARRGGG ;))

Op deze pagina zie je bijna alle type aansluitingen die gebruikt kunnen worden:
http://www.tamsinc.com/cable/

Voor ZIP <-> SU700 heb ik deze kabel, en dit werkt bij mij:
SCSI-II_50M_to_DB25M_3_foot.jpg

Voor SCSI HD <-> SU700 heb ik deze kabel, ook dit werkt bij mij:
SCSI-II_50M_to_Cent.50M_3_foot.jpg

Wel "handig" dat je allerlei verschillende kabels kan gebruiken hè?! Maar goed, veel succes met je SCSI perikelen!

Thanks!!!

Die kabel zoek ik dus.., meteen even in het gezocht-forum posten :okdan:

Back