Ha ... een gouwe ouwe. Ik heb een jaar of wat geleden die van mij ingeruild tegen iets anders (na 25 jaar trouwe dienst). Model 101 is heel eenvoudig qua opzet (1 VCO/1 VCF/1 VCA / 1 EG), maar dat neemt niet weg dat ie heel goed kan klinken. Vooral PWM -of het nu op LFO, ADSR of maneel is- klinkt heel overtuigend. En je kan in beperkte mate met de patchcords werken zonder extra modules te hebben.
Maar als je er dan toch in slaagt om de 102 expander te vinden, dan heb je gelijk een synth om 'u' tegen te zeggen met een flink aantal echte patchmogelijkheden.
Ik heb hem altijd in combinatie met de Roland CSQ600 sequencer gebruikt en dat was een droom. Die combinatie werkt echt vele malen inspirerender dan de meeste workstations.
Het type "ik vind het een goed bod maar ik wacht nog een week"..of "ik heb een iets lager bod dus ik moet overleggen met die persoon voor jou of ie het eens is met een hoger bod )...."
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.