Twee Nieuw plaatjes

niemand? =(
.. tzijn echt waar mooie liedjes :) .. al zeg het zelf :Z hehe.. ik vind dit mijn beste producties totnogtoe ... zeer relaxed :z ...
op de scratches op het einde van a common structure for an uncommon result moet je maar ni lette ... zij sucken big time :D . maar daar zo rond de tweede minuut ist oh zo mooi :z :z

8D 8D 8D

Ik vind het een beetje DJ Shadow-ig. Het zou leuk zijn als de drums live waren ingespeeld, maar het zal een loopje zijn ....?

Mmmmm, gaat. Het zou me niet verbazen als-ie in z'n geheel uit Garageband komt.

de drums zijn live ingespeeld... bij mn maat de drummer ;) en dan zelf nog wat geknipt en geplakt.. over welk nummer heb je het?
"Mmmmm, gaat. Het zou me niet verbazen als-ie in z'n geheel uit Garageband komt." .... wat bedoel je hiermee? :) ... en wat is Garageband? dat klinkt niet positief? =(

A Common Structure.......

Nee, Garageband is niet positief bedoeld. Hoewel mensen er erg leuke dingen mee kunnen maken.

Ik had het idee dat het nummer alleen maar knip en plakwerk bevat, zoals eigenlijk DJ-Shadow het ook maakt, waardoor het voor mij niet zoveel toevoegt aan hetgeen ik al van hém ken. Sampletje hier, sampletje daar (iets te makkelijk omschreven). Het klinkt dan wel lekker, maar gek genoeg is het voor mij ook van invloed hoe het gemaakt is.

Ik vind het meteen al een beter nummer nu ik weet dat het drumwerk echt is ingespeeld (ben ik de enige die zo raar redeneert?).

Overigens: jij maakt muziek en weet niet wat Garageband is........?!:confused:

euh... moet dat dan? ik vermoed iets als band in a box?
.. ik ken btw niemand die zo redeneert als jij.. raar .. dus jij vind dj shadow niet goed oomdat die sampletjes gebruikt? .. het verschil hoor je toch ni? (je hebt zopas hetbewijs geleverd ;) )toen ik shadow endtroducing voor de eerste keer hoorde dacht ik datie een echt drumleraar was die een plaatje had gemaakt.... tis de illusie die telt.. vind ik toch. live iets brengen is een andere zaak.. dit kunnen we niet zo makkelijk live spelen omdat de drummer zon vreemde ritmes nog ni kan em omdat ik euh bijna nix kan int algemeen... beetje scratchen ja.. zoals je hoort abc scratches =(

ik hoor dat wel vaker dat mensen iets mooier vinden wnn 'knapper' gemaakt...
persoonlijk pakt het me of het pakt me niet...

the poetry of soul:
de drums vind ik zeer lekker klinken....bijna als een bekende break die ik niet kan plaatsen...
heel netjes hoe je deze sound hebt gekregen met een live drummer...hoe?
de melodie is lekker voor bv een skit...ik houd daar wel van...beetje doorkabbelend verhaal..

a common structure:
lekkere drums weer zoals ik ondertussen van je gewend ben...
de cuts zijn ook fijn...jammer dat je er zelf wat negatief over bent...
want basic cuts vind ik niks mis mee...ze zijn strak uitgevoerd...
ook deze track klinkt weer erg ok...je hebt een mooie eigen sound...

mooi dat die drum klinkt zoals iets wat je al kent. :) ben ik blij mee. hoe ik mn drums zo strak krijg :) .... ... met Recycle. de drummer speelt wat solos ... een paar roffeltjes, een paar rides (in verschillende ritmes allemaal he), watkicks enzo... toms, je kent het wel.. en ik verdeel ze in kleinere stukjes met recycle of cool edit pro en de rest ken je
Wat is een skit?
.... en.... pakt het je of pakt het je niet? :)

Okee, effe geluisterd!

The poetry of soul:
lekkere sfeer, klinkt allemaal best goed... beetje dunnetjes misschien nog, of nog een pakkend themaatje erbij verzinnen
ennuh.. d'r zit een soort ruis-geluid in wat ik een beetje storend vind :)

A Common Structure For An Uncommon Result
deze track vind ik beter.... lekkere samples, scratches, rhodes accoordjes...
die versnelling halverwege is ook wel lekker...

goed bezig hoor!

:okdan:

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE

Wat is een skit?
.... en.... pakt het je of pakt het je niet? :)

een skit is een tussenstuk op een album
en ja het pakt me of niet...het klinkt lekker of niet :)

ooooow zooo...ik dacht je kent mss de uitdrukking niet ;)

het pakt me zonder meer!

A Common Structure For An Uncommon vind ik ook heel relaxt. Muziek die ik zelf ook op zou zetten. Nu nog een mc er over heen om het af te maken. :biertje:

1ste: Poetry...
Wel catchy ritme, irritante ruis, "lack of lead"
Steeds stemmen wordt vervelend op den duur.
Het klinkt wat "loopje hier.... loopje daar..."
Best relaxed, overigens

2de: Common structure...
Meer van hetzelfde. Weer die (vrouwen)stemmen.... wordt wat irritant.
Je sound is op zich wel goed, kan meer mee, lijkt me.
Weer "looperig"

Succes.

thanks bart
scherpe kritiek, dat kan ik wel pruimen :)
de stemmen van A Common Structure zijn van een ouwe plaat en de text in the poetry of soul komt uit een oud nummer van me. die is gemaakt met een text2speech tool.
de stemmen van beide nummers zijn nu net toevallig vrouwelijk en een beetje gelijkaardig. ... en 1 keer die stem in the poetry of soul is inderdaad genoeg. zoals trigg zegt, het thema nog wat uitwerken. Maar ik vind dat loop effect (zo dat de tracks steeds herhaalt) bij the poetry of soul best mooi. die track vraagt naar herhaling, een korte speelduur en een lange fade out. dit is mijn gevoel natuurlijk

a common structure for uncommon result is erg lekker, en de versnelling is idd leuk :)
vind de scratches ook nog wel goed eigenlijk

the poetry of soul is ook lekker relax, mag wel nog een heel stukje langer van mij:)

hmmm :)

voor beide: heeele lekker sfeer!

The Poetry of Soul;

De ruis vind ik irri ook al geeft n lekker effect (spreek ik nou mezelf tegen :D ) Drums lekker. Misschien die Rhodes achtige sound wat meer naar voren trekken?

A Common.....

lekkere beat, versnelling is lekker. mis n beetje een melodie, t 'kabbelt' lekker voort (in positieve zin!) maar er kan nog meer van gemaakt worden vind ik.

Back