GEM SK76, WK6 of WK8 - batterij

sunny

Ingeburgerd
Hoi forumleden,
Heeft iemand een beetje technische ervaringen met de SK of WK series van GEM? Het gaat namelijk om de batterij van mn SK76 (ja duuh dat is ook de titel) die volgens een melding op het display aan vervanging toe is. Hij (de SK) ligt op dit moment een beetje uit elkaar, alleen zie ik nergens een batterij, ten minste ervan uitgaande dat het een rond dik schijfje moet zijn(net als die van mn 01/W). Ik ben bang dat de batterij aan het bovenste grootste board ligt tussen het board en de knopjes. Als dat zo is, dan is het echt een kut streek zijn van General Music. Of het nou zo is of niet wil ik wel graag weten waar hij ligt.
Ik kan natuurlijk bij dacapo vragen maar die is dinsdag pas open en als het hier kan dan scheelt het wel tijd en afstand :)
:doei:

net pas mn berichten gechecket.
keb hem al laten vervangen H.Koppens. het gaat idd om een +/- 5 cm lange batterij(dus geen schijf). In de SK76 zit hij als ik me niet vergis(tis weer een tijdje geleden dat ik hem liet vervangen) op dezelfde printplaat waar de midi uitgangen aan zitten. Hij lijkt op en "C- batterij" maar dan heeft de lengte geen rechte lijn zoals bij de gewone batterijtjes. Het lijkt net een paar achter elkaar in een folie verpakte schijfformige batterijen.Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb gemaakt.
O ja nog even over de kleur :) , de ouwe was lichterblauw en nu zit er een groene voor in de plaats. Deze laatste is iets korter maar volgens de monteur maakt het verder niet uit als die maar past.
Maar heb je dan ook een SK? zo wel dan zou ik -als ik jou was- goed opletten (vraag me niet waarop :D) terwijl je ermee bezig bent want op een of andere manier heb ik tijdens het prutsen waarschijnlijk een chip beschadigd , wat mij achteraf 125 euro koste om die te laten vervangen + 12 euro die ik al aan het vervangen(en solderen) kwijt was. leuk is dat eh;)
succes:doei:

korg 01/W batterij vervanging

korg 01/W batterij vervanging

Weet iemand hoe je de batterij moet vervangen van korg01/W?
Is het een speciale batterij, en waar koop ik zulk een batterij?

Tevens: het lcd scherm is erg lastig leesbaar (steeds slechter), is dat te verbeteren?

Raymond

Hoi forumleden,
Heeft iemand een beetje technische ervaringen met de SK of WK series van GEM? Het gaat namelijk om de batterij van mn SK76 (ja duuh dat is ook de titel) die volgens een melding op het display aan vervanging toe is. Hij (de SK) ligt op dit moment een beetje uit elkaar, alleen zie ik nergens een batterij, ten minste ervan uitgaande dat het een rond dik schijfje moet zijn(net als die van mn 01/W). Ik ben bang dat de batterij aan het bovenste grootste board ligt tussen het board en de knopjes. Als dat zo is, dan is het echt een kut streek zijn van General Music. Of het nou zo is of niet wil ik wel graag weten waar hij ligt.
Ik kan natuurlijk bij dacapo vragen maar die is dinsdag pas open en als het hier kan dan scheelt het wel tijd en afstand :)
:doei:

01/w batterij vervangen

01/w batterij vervangen

gewoon openschroeven, de batterij uit de houder klikken met een schroevedraaier o.i.d. Dan even naar de winkel om een nieuwe te kopen(CR2032 zelfs te koop bij de AH) en deze er weer in doen. Is 10 m werk. Het display kun je voorzien van nieuwe folie/9heb ik zelf nog nooit gedaan) zie http://www.midi-rakete.de

Back