stage piano met harmonische resonantie

ah, mooi, ik was op de site van muziek+visie geweest, en daar stond kawai niet tussen als merk, maar muziek+visie is naar mijn gevoel echt wel een dure winkel, maar spelen kan geen kwaad

en @turtel, inderdaad, kan ook andersom, maar ik speel nog wekelijks op een vleugel in de muziekschool, dus dat neem ik als maatstaf... het probleem is dat als je in de week te licht speelt, dat je merkt dat je op een akoestische dan vlug vermoeid wordt in de hand

maar er komt schot in de zaak, goed zo... en 't zou me niet verbazen als muziek+visie ook een P250 heeft, en dan wordt het leuk vergelijken!

Origineel geplaatst door blouies
ah, mooi, ik was op de site van muziek+visie geweest, en daar stond kawai niet tussen als merk, maar muziek+visie is naar mijn gevoel echt wel een dure winkel, maar spelen kan geen kwaad

maar er komt schot in de zaak, goed zo... en 't zou me niet verbazen als muziek+visie ook een P250 heeft, en dan wordt het leuk vergelijken!

Ik heb prima ervaring met M&V, zowel qua service als qua prijs. Je moet ze gewoon even bellen, dat werkt het beste.

had ik gedaan, maar ze waren wellicht hun bokes nog aan't opeten, ik bel ze straks nog even, en dan ga ik hopelijk van't weekend de 2 al eens vergelijken. Nu zondag heb ik eigenlijk al een stage nodig, maar dan doe ik het maar even met de goeie oude pianet, andere klank, maar wel leuk warm

Origineel geplaatst door Danny
Inderdaad ... GEM Promega 2 of Promega 3 zijn gewoon superieur qua klank (alleen is het keyboard een pak minder, maar ik weet niet of je dat een prioriteit vindt). Deze beide modellen hebben sympathetic resonance via physical modelling en samples ... klinkt enorm natuurgetrouw (zeker de Fazioli grand kan je nauwelijks onderscheiden van een echte vleugel). Er staan er op dit moment twee te koop hier op het forum (van Steven V en lvercaut), beiden voor 1500 EUR dacht ik ... is zeker het overwegen waard.

Succes met de zoektocht :okdan:

:doei:

Toch iemand die wakker is... }:| :D

Over het klavier...
Gem heeft over de hele productie van de Promega 3 2 verschillende klaviertypes gebruikt.
Ik ben ooit eens naar Rotterdam gereden met de nodige Euro's op zak om een nieuwe Promega 3 te gaan halen... en hoe fantastisch het ook allemaal klonk, heb ik hem toch laten staan.
Ik heb in de 2 jaar daarna verschillende P's van Yamaha gehad (P120, P150, P200 en P250)... meestal 2e hands of demo.
3 maanden geleden ben ik toch eens terug gaan spelen op een Promega 3 in Eindhoven en deze keer vond ik het klavier WEL ok.
De toetsen hebben een diepe ' travel ' en spelen niet te licht en niet te zwaar.
Ik vind het klavier dus 100% meevallen.
In de laatste OS versie 1.06 heb je trouwens de mogelijkheid om softwarematig aan te passen welk klaviertype in jouw promega is gebruikt.

Origineel geplaatst door lvercaut

In de laatste OS versie 1.06 heb je trouwens de mogelijkheid om softwarematig aan te passen welk klaviertype in jouw promega is gebruikt.

Wat is daar het nut van? De piano zal er niet anders door gaan spelen toch...

Mischien toch wel, het zijn nl. 2 verschillende ' dynamic curves '.
Maar om eerlijk te zijn, ik merk er niet al te veel van.
Een Promega koop je niet om je teveel met techniciteiten bezig te houden.
Bijna geen menu's, enkel duidelijke (draai) knoppen en sliders en vooral lekker spelen...

Back