welke digitale piano met oa rhodes & hammond?

Nino

Ingeburgerd
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een digitale piano met en lekker spelend klavier en 88 gewogen toetsen, en ik wil er graag een goede piano, rhodes, strings en orgel (hammond?) in hebben zitten. ik weet zelf niet echt in welke richting ik moet gaan kijken dus vandaar dat ik het hier aankaart. Ik hoop dat jullie me wat kunnen aanraden. Mijn budget ligt zo rond de 1000 euro

groet, Nino

[edit: ik ben wel wat van kurzweil tegengekomen, de Kurzweil SP2XS maar dan ga ik geloof ik al meer richting stage piano ga en weet niet of de gewenste sounds erin zitten vooral omdat ik niet veel filmpjes ben tegengekomen en ik niet ff naar feedback ofso kan :(]

Laatst gewijzigd:

Dat is het eerste waar ik aan denk als het om piano's gaat. De yamaha's hebben een erg fijn gewogen toetsen klavier.

Als je het echt om de piano te doen is, en geld geen rol speelt dan is de VPiano van Roland de beste (electronische) optie, imo.

En anders natuurlijk een van de talloze dedicated stage/home piano's

88 gewogen toetsen is een must, verder zijn alle bovengenoemde suggesties boven mijn budget.. zou natuurlijk wel mooi zijn, een scholiertje met een VPiano op zn zoldertje

88 gewogen toetsen is een must, verder zijn alle bovengenoemde suggesties boven mijn budget.. zou natuurlijk wel mooi zijn, een scholiertje met een VPiano op zn zoldertje

OK.. wat je kan doen is dat je een midi keyboard koopt.. een controller dus. Goede kandidaten zijn de Akai MPK 88 en de M-audio Prokeys 88. Er zijn ook goedkopere (vanaf 200 eur of zo), maar dat is denk ik kwalitatief niet zo geweldig, en ik betwijfel of je dan gewogen toetsen hebt voor piano-feel (ik denk dat je dat wel wilt).

Dan heb je alleen een keyboard, nog geen geluid. Vervolgens dowload (of koop) je zoiets als Pianoteq voor de pianosound, en nog wat plugjes voor je strings en whatnot.

Beetje omslachtig, maar wel flexibel en relatief goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt.. je hebt dan een goedkoop alternatief voor de VPiano.

http://www.pianoteq.com/

Een ander kant en klaar alternatief is de Kurzweil SP2X.

Maar voordat je daaraan begint zou ik wel ff de reviews doorlezen van gebruikers.. de meningen zijn er nogal over verdeeld.. kwestie van smaak den ik.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Keyboard+And+MIDI/product/Kurzweil/SP2X/10/1

Ook leuk is de Korg Triton TR die nu bij Feedback voor 999 eur in de aanbieding staat. Heeft iig 88 gewogen toetsen, maar ik weet niet wat de kwaliteit van de pianosound is.

Laatst gewijzigd:
Nino, ik kan je de (niet schikken) Casio :o: Privia PX-serie ècht aanraden, net als jij zocht ik een redelijke digitale piano, liefst met ook wat goede Rhodes en eventueel meer geluiden, ik heb toen alles wat er stond tot een euro of 1200 in de winkel staan bespelen. De PX-120 gaat voor 550 euro, de PX-320 (die ik heb) voor 700, waarbij de PX-320 naast de 11 direct via het frontpaneel te kiezen geluiden nog een paar honderd extra geluiden heeft. Vond ik zelf niet belangrijk, maar de PX-120 was niet op voorraad toen ik wilde kopen.

Voor pianospelen is het klavier echt top in deze prijsklasse, vooral in combi met de preset piano klank, ik heb het idee dat daar veel aandacht aan is besteed. Ik mis wel wat laag in de piano, maar enkel in vergelijking met goede plugins.

Ga eens naar een muziekwinkel en speel een uurtje of wat, want je moet toch zelf kiezen voor klavier feel en pianogeluid wat jij mooi vind. Ik denk niet dat je voor iets meer dan de helft van je budget iets beters zult vinden, en je houd dan nog een paar honderdjes over... even doorsparen en je kunt naast de Casio iets als een Korg TR Rack module kopen, die heeft erg mooie Rhodes geluiden imo.

Lang verhaal... :peukie:

Ik zelf heb de volgende oplossing:
Midiklavier met Nord Electro module.
Studiologic VMK176 midicontroller a € 480,-. 88 toetsen is zelfde prijs.
Nord Electro 2 Rack a toen € 800,-. Nu 2e hands te krijgen voor € 600,-.
Dan heb je zo ongeveer de beste Rhodes en Hammond sounds en een prima piano.

Kurzweil PC3x
Yamaha S90xs (hele mooie piano en rhodes)
Of optie wat Joost zegt. Midi klavier met Nord Electro module.

S90ES. Leuk prijsje tegenwoordig. En blijft een monsterlijk goeie piano....
Blijf uit de buurt van Korg als het je om de piano te doen is.

Back