EMU1820m kaart, pffffff HELP

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb pas voor weinig geld een 1820m op de kop getikt maar pfffff ik vind het een moeilijke bak,

Het probleem wat ik nu heb is dat ik een vrij rappe pc heb, maar na een paar softynths in Logic met latency van 1/4e seconde is mn totale cpu power leeggesuckt.

Als ik mn latency veel lager zet , krijg ik allemaal tikjes en kraakjes in mijn geluid en is bij een softsynth al de cpu leeggezogen.

Wat is hier aan de hand?

Laatst gewijzigd:
1/4s second is wel heel erg hoog. Ik draai de 1212m hier op 5ms.

Dingetjes die ik zo snel kan bedenken:
- Gebruik je 'm wel via de E-MU ASIO driver (en dus niet via ASIO MM of ASIO DirectX, die hij ook installeert)
- Heb je de laatste versie van die driver? (v1.82) Er zijn veel problemen bekend met de 1.0 van de cd.

1/4 seconde is inderdaad wel erg veel. Weet je zeker dat je niet een buffersize van 256 bedoeld (en daarmee een latency van 5 a 6 miliseconde)?

Lijkt me namelijk erg stug dat deze kaart je dit soort latencies geeft, dan heb je een serieus configuratieprobleem. Een 1200Mhz moet je zelfs makkelijk 5ms kunnen geven in de meeste applicaties.

Ik denk inderdaad dat je het probleem hebt dat etaion beschrijft. Ik heb dit ook eerst gehad, maar na een herinstallatie werd de goede driver beschikbaar. Bij mij kwam dat omdat ik eerst een X-Fi in m'n systeem had zitten.

is dat niet ongeveer dezelfde driver voor die x-fi? ik kom in de beschrijvingen van de drivers van mijn 0404 ook constant het woordje 'audigy' tegen :D

Nou de drivers kunnen nog weleens denken dat je een andere kaart hebt ja, maar ze zijn wel anders :) De audigy kaarten hebben dezelfde chip aan boord, dus hierdoor kunnen drivers nog weleens in de war raken.

Origineel geplaatst door etaoin
1/4s second is wel heel erg hoog. Ik draai de 1212m hier op 5ms.

Dingetjes die ik zo snel kan bedenken:
- Gebruik je 'm wel via de E-MU ASIO driver (en dus niet via ASIO MM of ASIO DirectX, die hij ook installeert)
- Heb je de laatste versie van die driver? (v1.82) Er zijn veel problemen bekend met de 1.0 van de cd.

Precies...dat vroeg ik ook al in die andere topic die Bobaphat hierover had geopend...

Met de nieuwe drivers kun je zonder problemen op 5ms werken....ik heb 'm standaard op 10ms staan,gewoon uit voorzorg....

Gewoon ff de goede drivers selecteren dus...

Hey Dionne, ik heb idd gekeken naar wat je toen zei, maar ik had al die nieuwste drivers geinstalleerd. Volgens mij heb ik ook gewoon in logic de juiste drivers gekozen bij de configuraties of er moet iets zijn wat ik nog niet heb begrepen.

Iemand suggesties hierover?

Origineel geplaatst door bobaphat
Hey Dionne, ik heb idd gekeken naar wat je toen zei, maar ik had al die nieuwste drivers geinstalleerd. Volgens mij heb ik ook gewoon in logic de juiste drivers gekozen bij de configuraties of er moet iets zijn wat ik nog niet heb begrepen.

Iemand suggesties hierover?

Het "Asio control panel" heb je in Cubase en Wavelab,zal ook wel zoiets zijn in Logic neem ik aan......
Ik heb zelf geen Logic,dus misschien dat iemand anders hier weet waar je moet zijn voor die instellingen ?
Want die latency-waardes van jou vind ik zo vreemd...:confused:

Er zit trouwens ook een verschil tussen de nieuwste software voor E-Mu (1.81) en de drivers (moet je los installeren,staan niet op de cd..1.82 geloof ik)...maar dat had je vast al gezien...voor de rest weet ik het ook niet...

Had je al eens gekeken op het E-Mu forum ?
http://www.productionforums.com/emu/default.asp

Ok thanx dionne mischien is het een instelling in Logic

Je hebt bij audioconfigurations in logic 2 tabbladen waarin je audiodrivers kunt instellen. Tabblad 1 geeft aan PC AV, en je kunt Direct sound of MME als driver kiezen. Bij Tabblad 2 kan ik alleen ASIO EMU kiezen dit heb ik gedaan.

Ik weet nu niet zo goed wat ik in het eerste tabblad moet kiezen

tabblad 1 hoef je in principe niks te kiezen als je gewoon asio al hebt aangekruist

maar je moet toch ook ergens je latency en de soort Asio kunnen kiezen ?

in logic kun je asio driver en clock source kiezen in tab2 en eventueel control panel met latency..
bij mijn kaart stel je de latency in in mixer van de kaart, dat zal wel fabrikant specifiek zijn

Zorg dat je in het tabblad Audio Driver niets heb aangevinkt (bij mij staat standaard alleen Software Monitoring aan, maar dat hoeft niet omdat je die drivers toch niet gebruikt). Het tweede tabblad moet er ongeveer zo uitzien als op het plaatje dat ik heb bijgevoegd. Dus Emu ASIO selecteren en dan kun je door op de knop ernaast (Control Panel) te drukken de latency instellen. Probeer eerst eens 10 ms of zo, dat moet al een stuk beter gaan.

Attachments

• emu1820.gif
    emu1820.gif
    23,1 KB · Bekeken: 116
dat bedoelde ik...dus dat werkt in Logic hetzelfde.."asio control panel"...;)

Origineel geplaatst door dione
dat bedoelde ik...dus dat werkt in Logic hetzelfde.."asio control panel"...;)
Jep :)

Origineel geplaatst door ErectionJackson
Zorg dat je in het tabblad Audio Driver niets heb aangevinkt (bij mij staat standaard alleen Software Monitoring aan, maar dat hoeft niet omdat je die drivers toch niet gebruikt). Het tweede tabblad moet er ongeveer zo uitzien als op het plaatje dat ik heb bijgevoegd. Dus Emu ASIO selecteren en dan kun je door op de knop ernaast (Control Panel) te drukken de latency instellen. Probeer eerst eens 10 ms of zo, dat moet al een stuk beter gaan.

Hebbus :):okdan:

Mn cpu wordt nu helemaal leeggesuckt wanneer ik alleen al met de muis beweeg dus ik weet nu tenminste zeker dat er iets in mn pc niet goed zit, effe naar het tweakers forum dus.

bedankt mensen

Ander probleem ervoor in de plaats:(

Sinds ik die asio instelling heb, crasht logic elke keer wanneer ik het opstart. Op een of andere manier trekt logic mn drivers van mn geluidskaart niet. Weet iemand wat ik moet doen?

- (nieuwste)Drivers opnieuw installen werkt niet
- Logic opnieuw installen werkt niet
- andere versie van logic installeren helpt niet
- cubase sx werkt wel.
-probleem blijft ook als ik cubase verwijder van mn hd

Back