Ultieme arp/stepsequencer/controller

SCD

Gearlust [on]
WAAROM kan ik mijn ultieme controllerkeyboard met ingebouwde uitgebreide arpeggiator en stepsequencer niet vinden :(

Al vele jaren hoop ik op een keyboard met een zootje sliders, knoppen en draaiknoppen, waaraan je CC's, sysex en of NRPN's kan hangen EN een uitgebreide programmeerbare arpeggiator (16 stappen up/down/up-down/random/notorder inclusief mogelijkheden om stappen in tijd naar voren of achteren te zetten, polyfone stappen, velocity per stap EN een fatsoenlijke 16 of 32 stappen-stepsequencer met dezelfde soort mogelijkheden.

WAAROM kan ik die niet vinden in één apparaat??? Omdat ie niet bestaat? Wie laat me zien dat ik niet hard genoeg gezocht heb???

Het is toch te gek dat zoiets niet bestaat met al die soft en racksynths around???

=(

Boele

kawai k5000s kan dit bijna allemaal,

alleen geen sliders op deze synth.

met een rm1x kan je dikkige arps bouwen
niet met de arpfunktie.. maar met de groove edit

Maar da's het probleem he, er zijn een flink aantal oplossing die 80% dekken, maar geen eentje 100%.

Ik blijf het raar vinden.

Ik gebruik nu een Novation ReMote 25 voor het controllerdeel. Fantastisch. Als daar nou een arp en stepsequencer van de Waldorf Q bij-op zat, of van de V-synth, en zo kan ik er nog wel een paar bedenken, dan was ie onmiddellijk :verkoght:

Maar ja... zucht....

Origineel geplaatst door SCD
Maar da's het probleem he, er zijn een flink aantal oplossing die 80% dekken, maar geen eentje 100%.

Ik blijf het raar vinden.

Ik gebruik nu een Novation ReMote 25 voor het controllerdeel. Fantastisch. Als daar nou een arp en stepsequencer van de Waldorf Q bij-op zat, of van de V-synth, en zo kan ik er nog wel een paar bedenken, dan was ie onmiddellijk :verkoght:

Maar ja... zucht....

v-synth heeft een extreem goeie arp die ook alles kan wat jij opnoemt en 4 stepsequencers aan boord die je overal afzonderlijk naar toe kan routen. maar dat ga je never nooit niet vinden in een midi controller.

Origineel geplaatst door quifster
v-synth heeft een extreem goeie arp die ook alles kan wat jij opnoemt en 4 stepsequencers aan boord die je overal afzonderlijk naar toe kan routen. maar dat ga je never nooit niet vinden in een midi controller.

Ik weet het, ik heb een V-synth 8)

Maar WAAROM gaan wij dit nooit in een midi controller vinden? Ik vind dat ZO achtelijk...

Misschien moet ik maar s op zoek naar iemand die zoiets voor mij in opdracht wil bouwen :eureka:

Potverdorie! :(

Lijkt me ook supervet hoor, zo'n ultieme midi techno controller. Maar hoeveel zou je bereid zijn te betalen voor zoiets?

Mawzer_MIDI_control_surface.jpg

Zoiets?

;)

[Droom mode aan]
Toetsenbord: 5 oktaafs

Layout van knoppen en schuiven a la Nord Modular G2 (dat is echt het beste wat ik ooit in mijn handen heb gehad qua interface, met die ledjes om de knoppen en vooral die LCD schermpjes met al die programmeerbare namen... HEERLIJK)

Programmeermogelijkheden van de knoppen en schuiven a la Novation (bijvoorbeeld), dus iedere knop vrij te benoemen met CC's, SySex, NRPN's, low en high values, springen of oppakken van waardes etc. etc., allemaal netjes in een template vast te leggen voor iedere synth of machine die je wil besturen.

Dan de arp: o.a. wat ik al noemde (en ken) van de Q, XT en V-synth:
16 stappen (of minder. Te programmeren uiteraard), programmeerbare stap aan/uit, programmeerbare gate, velocity, polyphonie, oh ja, MULTI timbraal voor de gewiekstere lijntjes }:| ,, stappen kunnen verschuiven voor de betere swing.
Up, down, up down, random, as played, brownian enz. enz.

De stepsequencer:
Basically de P3 met zijn mogelijkheden, maar dan 32 stappen.

Ik kan nog tientallen toevoegingen bedenken uiteraard.
[Droom mode uit]

Wat dat mag kosten? Tja, da's moeilijk. Ik heb er met gemak tussen de 1000 en 1500 euro voor over.

Maar wie gaat hem bouwen

:D

Back