DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

brain1970

Ingeburgerd
Ben aan het overwegen om een PEK te kopen. Heb er een tijdje geleden al een paar dagen mee gespeeld, heel mooi ding, in elk geval veel mogelijkheden.
Toch heb ik mijn twijfels over de geluidskwaliteit, hij klinkt niet echt "extended" in de lage of in de hoge tonen. Subbas kreeg ik er niet echt uit (zeker als je vergelijkt met een Voyager)
Ik heb ook opgemerkt dat er soms veel ruis op zit, soms allerlei kleine digitale "glitches" in zitten zonder dat de effecten aan stonden( lag misschien aan de firmware?). Ook hoorde ik duidelijk bleeding van de sequencer steps in het audio signaal als je de LPF b.v. bijna dicht draait.

In welke mate kan je deze synth vergelijken met een Prophet 5 bv qua sound?

Dit soort geluid wil ik er uit krijgen:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57753

Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Origineel geplaatst door brain1970
Ik denk helemaal niet. De waveforms van een Prophet VS zitten er wel in, maar het houdt volgens mij bij dat op. Verder zullen de echte vintage-freaks je vragen - welke revisie van de P5?

Dit klinkt niet als iets wat een bepaalde synth alleen maar kan, om eerlijk te zijn. Goed, het spul is natuurlijk gebonden aan de tijd, maar voor de rest... ik hoor geen vreemde unieke modulaties.

Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Ik denk dat je een Evolver ook niet moet kopen voor zijn bizarre low-end ofzo. Je kunt er wel behoorlijk laag uit krijgen hoor maar niet zo zoals een Moog of een Waldorf Pulse.

Origineel geplaatst door brain1970
Ben aan het overwegen om een PEK te kopen. Heb er een tijdje geleden al een paar dagen mee gespeeld, heel mooi ding, in elk geval veel mogelijkheden.
Toch heb ik mijn twijfels over de geluidskwaliteit, hij klinkt niet echt "extended" in de lage of in de hoge tonen. Subbas kreeg ik er niet echt uit (zeker als je vergelijkt met een Voyager)
Ik heb ook opgemerkt dat er soms veel ruis op zit, soms allerlei kleine digitale "glitches" in zitten zonder dat de effecten aan stonden( lag misschien aan de firmware?). Ook hoorde ik duidelijk bleeding van de sequencer steps in het audio signaal als je de LPF b.v. bijna dicht draait.

Dit soort geluid wil ik er uit krijgen:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57753

ik heb m net binnen en ik vind m zo overweldigend, dat ik die subtiele dingen die jij noemt niet merk.

een tijdje terug heb ik (tot 2 keer toe) een andromeda geprobeerd, maar die kom me niet pakken. de evolver wel. ik heb ook een voyager en die gaat laag ja, maar de evolver schreeuwt weer de hele boel bij elkaar. ik vind ze heel fijn zo samen.
hij klinkt in mijn oren geweldig goed, lekker veelzijdig en het draaien aan de knoppen geeft écht veel plezier. je haalt er erg veel leuks uit. naast een dijk van een geluid, een heerlijke synth om geluiden te zoeken en maken.
van mij mag die blijven! killer-synth.

ik heb m trouwens nieuw gekocht, in de winkel, doe ik ook al niet vaak, zonder hem echt bespeeld te hebben.
ik heb op de site geluisterd naar voorbeelden en er staat daar een link (1 van de 2) naar usersounds en die heeft me overtuigd.

Ik heb zelf een mono, maar ik herken je verhaal over glitches niet helemaal. Dat over de sequencer bijvoorbeeld: waar was de sequencer aan gekoppeld.

En qua sound: tja, en dik laag komt er niet uit nee. Maar in vergelijking met een voyager hebben niet veel synths dik laag. Maar voor subtiele geluiden in 't middengebied of lekker brute sounds is ie perfect.

Re: Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Re: Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Origineel geplaatst door Acidfever
..maar niet zo zoals een Moog of een Waldorf Pulse.

off topic: dat doet die pulse toch maar knap. geheel terecht samen met een moog genoemd en geroemd worden vanwege zijn laag en dan gewoon een tweedehands prijskaartje van ongeveer 200 euro hebben.

Re: Re: Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Re: Re: Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Origineel geplaatst door Leo
off topic: dat doet die pulse toch maar knap. geheel terecht samen met een moog genoemd en geroemd worden vanwege zijn laag en dan gewoon een tweedehands prijskaartje van ongeveer 200 euro hebben.

maarrrrr.... dan heb je GEEN aan/uit knop.. ;)

Re: Re: Re: Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Re: Re: Re: Re: DSI Poly Evolver Keyboard: opinies?

Origineel geplaatst door nomore
maarrrrr.... dan heb je GEEN aan/uit knop.. ;)

ik heb nu allemaal spullen met aan/uit knoppen die ik nooit gebruik. ik geef gewoon een schop tegen mijn stekkerblok.

Back