Wat vinden jullie van reason(2) goed of slecht?

ik ben je ook ff kwijt fuse....

ja klopt wel een beetje maar wil dan zo snel typen, dat ik sommige letters vergeet... meestal ben ik dan ook nog door de dag aan het werk, en moet dan snel tussendoor ff reageren..

Vind het gewoon ook tof om mijn mening te zeggen wat betreft de onderwerpen die er staan.

ik kan wel nieuw zijn op het forum inderdaad maar ben al jaren bezig met muziek, dus als er dan vragen of opmerkingen zijn wat betreft reason bijvoorbeeld probeer ik mijn steentje bij te dragen..

en heb mijn laatste post nog s doorgelezen maar dat viel toch wel mee?? bedoelde alleen dat als je een iets tragere computer hebt, dat die malstrom erg veel vraagt van je systeem...

nou, zal er opletten in het vervolg dat ik netjes abn schrijf..
de groeten

Reason is zeker goed! De meest waardevolle apparaten voor mij zijn toch wel de Redrum & de Matrix. Die geven echt inspiratie... De subtractor mag men toch ook niet onderschatten vind ik... hij is heel veelzijdig en is zeer geschikt voor leads... Toen ik de Sub voor het eerst hoorde vond ik em dus ruk maar eens je je verdiept in het blauwe beest krijg je er best lekkere sounds uit.

Bij Reason 1.0 vond ik dat de dynamiek van de samples slecht was maar ik merk toch een duidelijke verbetering op dat gebied bij Reason 2.0... De Malstrom daarentegen vind ik wat minder... Je krijgt er mooie geluiden enzo uit maar het lukt mij meestal niet om die geluiden goed in de mix te krijgen... dus dat moet ik nog wat meer oefenen. Voor het geld dat je ervoor betaald is het super! Alleen spijtig van de effecten...

als je graag met Reason wilt verder werken maar de effecten niet goed genoeg vindt loont het zeker om te investeren in een VST/directX host met rewire support (sonar 2 of cubase SX/nuendo) en een pakketje goeie software effecten zoals bv de Waves bundle (wel prijzig maar erg goed), UAD1 dsp powered effecten of wat freeware effecten te bekijken....the best of both worlds zeg maar: snel een nummer opzetten in Reason en je krijgt de mogelijkheid om HD recording toe te voegen, midi apparaten in sync aante sturen en high end effecten en andere softsynths toe te voegen.....

:halleluja Ik heb net reason 2 geprobeerd, en ben zeer verrast door de verbluffende realisme van de orkestsamples!

Het is haast niet te geloven zo echt als het klinkt!

Voor wie nog niet op de hoogte is van de mogelijkheden van die nieuwe sampler:
Hier een kort stukkie, wat ik zojuist in mekaar heb geflanst.

Origineel geplaatst door olafmol
ik vinnet geweldig...de reverbs zijn geen lexicon kwaliteit, de subtractor is niet mijn favoriete softsynth, de distortion klinkt nergens naar, maar als je met reason 1 of 2 geen track kan afmaken die ook nog eens goed klinkt dan moet je de schuld denk ik bij jezelf zoeken (of bij het feit dat je het werken met software niet prettig vindt en liever hardware gebruikt)...

als je ook nog eens rewire gebruikt naar een VST/directX/DXi host met wat fijne softsynths en plugins dan is het helemaal prettig....

Olaf

Jij slaat de spijker op z'n kop Olaf... ben het totaal met je eens. Ik heb met Reason 1 en 2 (plus cakewalk als sequencer) genoeg nummers afgemaakt hoor!

extra minpuntje aan reason vind ik de editor...maargoed ben me nu aan het inwerken met cubase SX en rewire...en anders valt er goed te werken met reason via virtuele midikabels en de import en export functies van cakewalk en reason!

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
:halleluja Ik heb net reason 2 geprobeerd, en ben zeer verrast door de verbluffende realisme van de orkestsamples!

Het is haast niet te geloven zo echt als het klinkt!

Klinkt leuk oxy-yan... maar ik vind die samples persoonlijk echt CCRRAAAAPPPP...damn... okay de orkest samples op m'n amiga waren slechter ... Daarnaast wordt er geen of nouwelijks gebruik gemaakt van de velocity layering in de orkester bank... Dat is IMO nou juist wat realisme geeft/kan geven voor 'echte' instrumenten...

Nogmaals...nix over je stukkie... klinkt gewoon lekker maar denk bv. dat je beat in dit geval misschien de onechtheid wat versluierd ook.

Heb ooit met wat samples van een simpel sampleCDtje zelf een multilayered bank op m'n EWS64 gemaakt... heb ik het volgende klassieke stukje mee gemaakt (is wel oud hoor maar gaat om het idee): hiero

Ik heb later eens geprobeerd dezelfde soort sounds te vinden uit de orkester bank... nopes

maar denk bv. dat je beat in dit geval misschien de onechtheid wat versluierd ook.
Kijk en daarom pleur ik er graag een beat onder!

Ik was overigens alleen te spreken over de strings en piano's. De blaasinstrumenten etc, daar kon ik ook niets mee.

Ik ben wel met je eens dat je Andre Rieu, of Jan Vayne niet kunt benaderen... alhoewel ik denk dat dat ook niet de bedoeling is...;) maar zoals ik het nu (in dit voorbeeld) gebruikt heb komt het "orkestgeluid", voor mijn doeleinden, goed tot zijn recht, vinnik.

Ik vind ze vrij vol en warm klinken, en een goed alternatief voor de welbekende syntstrings.

Maaruh...misschien kan een middag kloten met een EWS64 mijn gedachte veranderen...

maar zoals ik het nu (in dit voorbeeld) gebruikt heb komt het "orkestgeluid", voor mijn doeleinden, goed tot zijn recht, vinnik.

En daar gaat het om :)

Maaruh...misschien kan een middag kloten met een EWS64 mijn gedachte veranderen...

Noouuu...dat middagje ben je dan alleen al wel kwijt om dat ding te installen ben ik bang ;) ;)

Trouwens... die NN-XT wordt erg interessant zodra het mogelijk is AKAI samples te importen!

Hai

Ik ben niet bekend met reason

Het schijnt nu erg populair te zijn ineens?? Hoe komt dat?

............ Waarom lijkt de naam zo op REAKTOR van NI

Met reaktor kan je al je synthesizers zelf bouwen, en de kwaliteit is echt, echt SUPERRR

ik eer de genieen uit Duitsland, die dat stukje kunstwerk gemaakt hebben.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Hai

Ik ben niet bekend met reason

Of je bent niet echt geïnteresseerd in software of je hebt de laatste twee jaar liggen slapen. ;)

www.propellerheads.se

twee jaar geleden wist ik alleen dat je een wave file in de computer kon inlezen en afspelen!..

dus ik ben qua software kennis e.d. onervaren.

ik moest even wat bijleren in die tijd, dus veel geslapen heb ik niet.. ik ben juist Reaktor aan het leren, dus Reason is voor mij nog onbekend terrein.

reason en reaktor zijn niet bepaald met elkaar te vergelijken....reason is een soort van hardware rack met sequencer en mixer, en reaktor is een software modulair systeem....bijt mekaar niet

Origineel geplaatst door excalibur
Akai-samples kan je omzetten in WAV d.m.v. het progje "Akai-cd-extractor"

true, maar het is wel een kutklus. Jammer dat Reason werkt met eigen Refill formaat en .wav
En ja ik ben fan van Recycle, maar gebrek aan importeren van AKAI samples is erg jammer.

Origineel geplaatst door Rhy
true, maar het is wel een kutklus.

Ik heb gemerkt dat, sinds ik met software werk, ik de aanvankelijke tijdsbesparingen van het werken met software t.o.v. hardware gewoon ben gaan vinden. In wezen heeft het me lui gemaakt, omdat even wat extra doen, wat ik vroeger normaal had gevonden, ik nu vaak maar lastig vind. Het converteren van Akai samples naar .wav files is ook zoiets. Stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar als je weet dat bepaalde programma's/plugins Akai samples direct kunnen importeren, dan wordt het ineens een "kutklus". *D

Back