audiophile 2496

steve r

Stamgast
Ik heb nog steeds problemen met deze geluids kaart.
Als ik midi in audio om zet in cubase dan hoor ik altijd getik.

Als ik de tests doe voor mijn geluids kaart krijg ik altijd een negatieve uitslag !!!!!
:stupid

Zit dus nu een beetje hopeloos in de studio thuis te wachten op de goede instellingen.
Kan iemand mij helpen ??
grtz s

Instellingen zijn over het algemeen niet gewend om uitzichzelf naar je toe te komen ;)
Dus wachten heeft weinig zin... :P

Drivers zijn belangrijker dan instellingen. Je kan namelijk instellen wat je wilt, als je de goede drivers niet hebt kom je niet ver.

Welke drivers gebruik je momenteel?
Welke configuratie/besturingssysteem draai je?
Wat is je RAM geheugen?
Hoe snel is je processor?

Zijn allemaal dingen die handig zijn om even na te gaan of te posten hier zodat er een iets beter beeld ontstaat.
Zoekfunctie (rechtsboven) bied misschien wat posts met tips. Schijnt dat er wel meer mensen deze (latency?) problemen hebben...

Ik gebruik windows xp
1,8 gb ram
2,8 intel
Ik gebruik de laatste versie van de update 0.52

Hopelijk is dat voldoende !!
grtz
s

Ik heb de zelfde geluidskaart als jij. Welke driver heb je ingesteld binnen Cubase? Ik gebruik altijd de m-audio delta asio. Dus niet de mulimedia drivers en zo.

In het controle panel van m-audio staat ie op 48.000hz, 256 samples.

Voor mij onboard soundcard gebruik ik asio4all.

Ik gebruik ook de m audio delta asio iig ook.
Ik op 2024 sampels omdat ik anders nog meer tikken heb.
en op 41.000hz

Ik zal even kijken of hij op jouw rate beter draait.
Ik heb ook een onboard geluids kaart maar daar heb ik verder niks mee gedaan ....
Moet dit ?>
grtz
s

nou.. die onboard geluidskaart...

Als het goed is kun je deze in de BIOS (bij opstarten pc ff DEL drukken. of F1 ofzo)
uitschakelen. Dit kan namelijk voor een conflict zorgen.

Verder.. 41000 hz is wel raar... 44000 of 48000 lijkt me idd meer voor de handliggend.
Aan je RAM hoeveelheid en processorsnelheid lijkt het me verder niet liggen...

jullie bedoelen wellicht 44100 hz ;)
hier werkt die m-audio perfect! en bij andere ook

Misschien heb je last van ...
virussen?
spyware? malware? adware?
slechte vst plugins?
hardware conflicten?
slechte copy van cubase? :duivels:

... Probeer eens met Ableton Lite die er bij de Audiophile steekt
... Probeer eens een oudere driver (die van op de cd-rom bv), misschien is die nieuwste niet compatible met iets op of in je pc

Nou Steve als je ook de juist driver in Cubase zelf geselecteerd hebt begrijp ik het echt niet. En ja het is inderdaad 44100.
Misschien kun je even de drivers van asio4all downloaden en kijken of je met je onboard soundcard betere resultaten boekt. Dan ligt het aan je geluidskaart lijkt het wel...

Maar een virus kan ook heel goed. Lijkt me wel balen voor je als je zo'n duur pakket koopt en hij doet het niet. Maar een nieuwe geluidskaart is goedkoper dan een nieuw pakket neem ik aan....

Ja beste investering was het !!.
En dan gaat het producen lekker en dan hoor je alleen maar gekraak !!.
Ik ga toch maar voor een nieuwe geluids kaart heb alle tips geprobeert :-(

Ik heb btw mijn produce pc niet op i-net staan dan geeft altijd problemen hehe.
grtz
s

Back