[track] Pink Cows

no_disc

Vintage dozen aan de top!
Heb een tijdje stilgezeten, maar sinds kort ben ik weer volop met muziek bezig en daar is dit het resultaat van. Ik heb er wel wat uurtjes werk aan besteed, en ik ben er trots op.

Pink Cows

En voor wie niet zo van Soundclick houdt: Linkje

Alle feedback is natuurlijk welkom :)

Niet echt mijn ding, om mee te beginnen. Ookal heb je veel uurtjes erin gestopt, moet eerlijk toegeven dat het toch wel heel veel verbetering te wensen over laat.. de beat mag veel meer pompen, de kick is wat magertjes..

De beat in z'n algemeen klinkt echt tsja, software..

Het bassgeluid zorgt er IMO voor dat alles dichtstroopt doordat er een lange release voor gebruikt wordt.

Ook de harmonie vind ik niet denderend, dat chord-sampletje wat je o.e.g.m. gebruikt tegen het einde smeert ook dicht en ik vind het niet mooi.

dus nee sorry, vind het persoonlijk niet zo denderend maar dat merkte je al denk ik.

Maar dat hoort bij het forum, ongezoute meningen

Origineel geplaatst door Sander02
Maar dat hoort bij het forum, ongezoute meningen
idd:)

de ietwat magere kick heb ik trouwens bewust zo gedaan, ik wilde ook wel eens een nummer waarin de niet op de voorgrond staat, en pompen met de beat hoefde voor mij ook niet

het mag allemaal ook wel lichtjes "fout" klinken, met dat chord dingetje op het einde op kop8o)
dit is zo'n nummer dat zichzelf niet al te serieus neemt, misschien is het daarom ook wel niet je ding
heb van anderen wel al een hoop positieve feedback gehad btw

wat bedoel je trouwens met het basis geluid? daar kan ik misschien wel nog eens een keertje naar kijken dan.

UPDATE: de release van de bas is gefixt en de bas zelf staat ook een stuk minder prominent in de mix, de basdrums staan wat harder, het chord-achtige geluidje is lichtjes gefilterd en ik heb hier en daar nog wat subtiele veranderingen aangebracht

De links zijn nog altijd hetzelfde: Soundclick link Acidplanet link

Ik zou zeggen: Misschien is deze track je ding, misschien niet. Je weet het pas als je geluisterd hebt:)

@Sander02: Je had helemaal gelijk over dat bassgeluid (ik heb mijn vorige reactie in een wat overhaaste bui geschreven), door de release smeerde echt alles dicht, maar op mijn el cheapo apparatuur hoorde ik het alleen als ik er echt op lette. Bedankt dus :)
Die software beat...tja, dat merk ik niet eens, maar ik heb dan ook nog nooit met echte hardware gewerkt. Hopelijk komt daar nog verandering in:)

Ik zit nu op m'n werk, maar morgen zal ik hem eens gaan beluisteren :P

Wat misschien een optie is, om die beat wat op te leuken, is een combinatie van je software + samples.
bijv. de snare een echte sample, de kick uit je programma, de hihat weer wel een sample enz enz.

Laat het morgen weten wat ik ervan vind! :peukie:

Origineel geplaatst door no_disc
UPDATE: de release van de bas is gefixt en de bas zelf staat ook een stuk minder prominent in de mix, de basdrums staan wat harder, het chord-achtige geluidje is lichtjes gefilterd en ik heb hier en daar nog wat subtiele veranderingen aangebracht

De links zijn nog altijd hetzelfde: Soundclick link Acidplanet link

Ik zou zeggen: Misschien is deze track je ding, misschien niet. Je weet het pas als je geluisterd hebt:)

Tja. Ik zou zeggen: laat deze track maar eens even zitten, want er is niet zo gek veel aan te redden. Probeer het gewoon eens met iets anders.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja. Ik zou zeggen: laat deze track maar eens even zitten, want er is niet zo gek veel aan te redden. Probeer het gewoon eens met iets anders.

Ik ben het idd eens met Kat Yidaki, ik vind het nog steeds niet zo..

tja...blijkbaar is ie dan toch een tikkeltje té voor jullie:D

naja, even goeie vrienden, en volgende keer beter...
zal dan ook proberen een wat normaler nummer te maken:)

Origineel geplaatst door no_disc
tja...blijkbaar is ie dan toch een tikkeltje té voor jullie:D

naja, even goeie vrienden, en volgende keer beter...
zal dan ook proberen een wat normaler nummer te maken:)

Nou, ik ben gewend aan behoorlijk geflipte muziek uit allerlei genres. Wat je moet leren is ook gewoon los te laten. Ik maak ook regelmatig tracks die niet uit de verf komen. Uithuilen en opnieuw beginnen is dan het devies ;)

"Attachment leads to jealousy. The shadow of greed, that is." - Yoda

ik ga me dan maar weer eens bezighouden met mijn favoriete bezigheid: het roer compleet omgooien:D

benieuwd wat het resultaat wordt:)

hmm..mijn verleden met dat soort programma's ziet er toch wel een stukje minder rooskleurig uit dan dit (heb je 'm?8o) )

mijn programma was wel technomaker xxl, dat was op zich misschien al wat erger:D alleen al de tekst op de doos is hilarisch:D zou ik nog eens even moeten opdiepen

in ieder geval, ik heb ondertussen al wel begrepen dat het met dit nummer niks zal worden:)

Laatst gewijzigd:
Back