cs15 onder je bed

1994, bij 1 eigenaar: roland 101, 202 en 303 voor 1200,- echte harde guldens :duivels:
kwam ze brengen vanuit den helder met de trein(is ongeveer 2 uur):confused:

8)

ik liep ,toen ik nog ADAM woonde ,tegen een korg 800 dv op waterloopplein
hoe duur: 75 guldens!!

stoer!

de helft deed het trouwens niet toen ik thuis kwam in westerpark..
de andere osccillator nog wel..
later verkocht voor 125gulden aan een zekere peter in ADAM
voor dat bedrag + 125 gulden een tweede 800 DV gekocht in leiden (250 gulden)

die weer geruld tegen een EA-1 (dat was in 1998, toen was hij nog 1200 piek)
leuke deal, geen spijt van maar ik had hem nog wel willen leeg-samplen, vooral de bassen...

Koninginnenacht 1996, Roelof Hartplein Amsterdam;

Jupiter 8 voor 500 gulden inc. case.

Geen moment over nagedacht, vijftig gulden aanbetaald (meer zat er niet in de knip), snel naar het pinautomaat voor de rest, direct betaald en er vervolgens een uur over gedaan om een taxi te krijgen die de doos mee wilde nemen. Bij thuiskomst blijkt de machine 100% intact, niks geen kraakjes of defecte pots, echt 100% in orde. Zelf later nog wat aan gesleuteld (custom IC vervangen na defect op voiceboard) en gekalibreerd. Tot maximaal 4500 gulden geboden gekregen...duh! Machientje gaat NOOIT meer weg; ik wens er mee begraven te worden. ;) Ik heb natuurlijk nooit meer zo'n mazzeltje gehad, maar daar heb ik eigenlijk ook geen recht meer op...na de JP8. Ik had er altijd al een willen hebben, maar ik had er de pegels niet voor. A dream came true.

Later hoorde ik van verschillende mensen dat ze 'm ook hadden zien staan in de tijd dast ik me naar het geldautomaat op de Stadionweg spoedde, maar dat 'ie al verkocht was aan ondergetekende...verkoper bleek een eerlijke zakenman, en daar ben ik 'm nog altijd dankbaar voor.

Da's mijn verhaaltje.

Doei,
JP8

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JP8
Koninginnenacht 2006, Roelof Hartplein Amsterdam;

Jupiter 8 voor 500 gulden inc. case.

Doei,
JP8

Back to the futere :D

Ik win op koninginnenacht 2006 de staatsloterij ;)

Origineel geplaatst door JP8
Koninginnenacht 2006,

2006 nog wel? :D

Heb zelf 2 solina string ensembles gekocht in een muziekzaak in dordrecht voor 100 euro per stuk. Die knakker had een muziekwinkel overgenomen en daar waren een stuk of 25 Solina stingensembles bij in voorraad, die deed ie dus weg voor 100 euro per stuk. :halleluja

Wat een giller! Ben ik effe in de bonen zeg! 8o)

Ik bedoelde natuurlijk 1996. Wat 'n rund...

Met dank aan de oplettende lezers. Post ge-edit.

Adios,
JP8

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: Re: geluk

Re: Re: Re: Re: geluk

Origineel geplaatst door boestaman
Ik kom hem wel halen hoor !!! Woon sinds kort in Barca. Is ook leuk om want Nederlandse muzikanten te ontmoeten.

Gr.

Boesta

Ps Het is hier al 3 weken lekker weer. Zon en terrasjes ( sorry kon het niet laten :D )

lache. mijn vriendin woont er dus ben ook regelmatig in barca te vinden. (gisteravond weer teruggekomen van een weekendje).

en inderdaad: beter weer dan in NL ;)

Waar gebeurd verhaal van een vriend van mij in Duitsland.

Die liep over een rommelmarkt in een klein plaatsje, alwaar ie tegen een "orgel" aanliep. Moest 50 DM kosten omdat ie het niet meer deed....

Hij heeft nog afgedongen en heeft hem voor 25 DM meegenomen (nadat ie een auto en twee sjouwers had opgetrommeld).

Daarna heeft ie het "orgel" voor een paar honderd DM laten repareren en had vervolgens een prachtige CS-80 in zijn studio...

Daar stort ik dus helemaal van in he, van die verhalen... :stupid

Boele

Nu mag ik ook weer niet te hard klagen, want een andere vriend van mij (ook een Duitser...) heeft mij zijn reserve WAVE een keer geleend voor een optreden dat ik gaf.

Na het concert mocht ik het ding meenemen van hem, met de mededeling dat ie in mijn studio mag blijven staan zolang zijn WAVE het goed blijft doen.

Ook niet slecht toch?

Boele

Het valt mij wel op dat Internet, Marktplaats en eBay er voor zorgen dat de waarde van een synth bij meer mensen bekend is. Dat heeft jammer genoeg zowel voordelen (als je wilt verkopen) en nadelen (als je wilt kopen). ;)

Ik droom van iemand met een ongebruikte Synthex onder zijn of haar bed...

Mijn eerste analoogje (neehee sprak de waarheid;) ) was de SH-1000. Bij een muziekzaak gekocht. Moest nog een netsnoer aangemaakt worden. Wilden hem wegdoen voor 750 gulden!!! Mij werd verteld wat er mis mee was waarop ik daar dan hooguit 50 gulden voor betaal. Ze wisten niet eens wat je er mee kon doen (ik ook toen niet maar mondje dicht) Heb er 50 gulden voor betaald!!!!:engel:

Ik zag op de rommelmarkt in Eelde een Juno 60 staan tussen allemaal oude huisraad. Er stond een stoffig mannetje bij met een stompje sigaar in zijn mond. Ik dacht dit is me lucky day......

Direct vragen wat die er voor moest hebben. Zegt die man "voor jou 380 euro"

Wat een deceptie :stupid

Misschien ook nog een leuk verhaaltje, niet zo spannend maar toch....

+/- 1994 had ik een "keyboard" nodig dat midi uitstuurde voor mijn sequencer op de PC. Nu vertelde ik dat een klasgenoot en die zei dat zijn tante een oud ding had staan van Roland. Ik vraag, wat is het, hij geen idee. Ik 's avonds erheen en mij zei het ook niet veel. Ja, het was analoog en mocht hem hebben voor 350 gulden. Ik mocht hem aan paar dagen proberen en dan besluiten. Ik dat apparaat meegesjouwd en nu bleek thuis dat 1 stem niet lekker werkte, dus ik bood 300 gulden. AKKOORD. Paar weken later toch eens op internet zoeken op de naam "JUNO-106" Ow, 2e hands tussen de 900 - 1100 gulden. Lekker.

Maarja, die ene stem.....

Jaren later ben ik eens vergeten de Juno uit te schakelen voor een weekend en was lekker warm geworden. Maar wat denk je, 6 perfecte stemmen. En hij speelt nu nog steeds perfect.

Dus eigenlijk geen geld voor een zelf-reparerende JUNO-106

Re: cs15 onder je bed

Zet je wel vaker kennisen af? :duivels:

Origineel geplaatst door grainshifter
zit ik bij een kennis te praten over muziekinstrumenten/synths,zegt ooo,wacht ff ,ik heb er ook een,hij ligt onder mijn bed
IK kijken,dacht wauw ziet er oud uit..DUS intressant.ik dus 50 euries bieden..hij accoord..Hebben..leek wel een droom.want wat een gave bak!! en nog helemaal perfect! moet alleen nog een kenton kit op.

Zijn er meer mensen met dit soort verhalen...een Moog op de koninginnendag voor 2Euries..

606 +avatar

606 +avatar

let wel dit is way vroegah
12 jaar geleden ofso meer?

ik had een baantje bij de post begin te praten[in de auto]over wat je doet ensoo ,..hij soo ik heb muziek gemaakt
en ben drummer geweest in digi punk bandje
hij had dus diverse simmons en rolands
ik kocht zn 606 voouiteindelijk 125 glden
maar een vriend deed toen al wat met een atari en een korg 02wr ofso module en ..2fx
wij midi proberen ,..niks [tsja sync had ik nognooit van gehoord]
en uit eindelijk hebkm ingeruildt op een r8mk2 [van volgens die gast uit veldhoven]
daar is Tvolgens mee de "verkeerder"kant opgegeaan ,..slaap nooit meer /heb rsi muziekvingers ...
[hij had ook nog meer tr serie en triggers van simmons ]

reggie waar ben je ...??:D

oja kmoest helemaal naar eg t noorden van ned rijden [saai]
veel cash=benz,
maar wel een arp avatar met hex setje ...4 gitaar
voor maar 400eu [sorry smackos]:geslaagd: :okdan: :okdan: :okdan:

hebter wel nog weekie of wee mee kunne spelen en vond m best overgewaardeerd
- odysees die gaan voor 7/800+

Re: 606 +avatar

Re: 606 +avatar

Origineel geplaatst door R-ond
let wel dit is way vroegah
12 jaar geleden ofso meer?

ik had een baantje bij de post begin te praten[in de auto]over wat je doet ensoo ,..hij soo ik heb muziek gemaakt
en ben drummer geweest in digi punk bandje
hij had dus diverse simmons en rolands
ik kocht zn 606 voouiteindelijk 125 glden
maar een vriend deed toen al wat met een atari en een korg 02wr ofso module en ..2fx
wij midi proberen ,..niks [tsja sync had ik nognooit van gehoord]
en uit eindelijk hebkm ingeruildt op een r8mk2 [van volgens die gast uit veldhoven]
daar is Tvolgens mee de "verkeerder"kant opgegeaan ,..slaap nooit meer /heb rsi muziekvingers ...
[hij had ook nog meer tr serie en triggers van simmons ]

reggie waar ben je ...??:D

oja kmoest helemaal naar eg t noorden van ned rijden [saai]
veel cash=benz,
maar wel een arp avatar met hex setje ...4 gitaar
voor maar 400eu [sorry smackos]:geslaagd: :okdan: :okdan: :okdan:

hebter wel nog weekie of wee mee kunne spelen en vond m best overgewaardeerd
- odysees die gaan voor 7/800+

Ik kan weinig uit jouw verhaal volgen!! Zit je een vette joint te roken ofso?

En wat betreft die Roland JP8. JEUZ Het geld ligt op straat, dat blijkt maar weer

Re: Re: 606 +avatar

Re: Re: 606 +avatar

Origineel geplaatst door Catalunya
En wat betreft die Roland JP8. JEUZ Het geld ligt op straat, dat blijkt maar weer

Zekers! Altijd goed op blijven letten ook al is de kans dat je zoiets tegen komt extreem klein. Ik heb echt verdomd veel geluk gehad. Ik denk er dan ook vanuit te mogen gaan dat dit me niet nog een keer overkomt; mijn geluk is helemaal op gegaan in die ene keer...

...en het is alweer bijna koninginnedag... :mega:

Nou, doei,
JP8

waar het ooit mee begonnen is

goh je moet eens langs komen kan ik de zolder opruimen jij hebt toch een busje? ...!!!!

klopt...... wat ik weg moest gooien was een kawai (teisco) 100 f vloerpedalen van boss ed
en een versterker ben nooit op de stort geweest en heb thuis gelijk alles aangesloten.
resultaat subliem alles werken alleen ik had er de ballen verstand van als wat een gave geluiden.

sedert dien heeft er zich in mij een gearlust ontwikkeld das dan weer jammer kost het toch nog een hoop!!:stupid :stupid javascript:smilie(':stupid')
Stupid

Origineel geplaatst door demian
2006 nog wel? :D

Heb zelf 2 solina string ensembles gekocht in een muziekzaak in dordrecht voor 100 euro per stuk. Die knakker had een muziekwinkel overgenomen en daar waren een stuk of 25 Solina stingensembles bij in voorraad, die deed ie dus weg voor 100 euro per stuk. :halleluja

Ik kreeg er een gratis! Heb 'm wel verkocht omdat ik geen ruimte heb voor zo'n groot bakbeest

Back