Roland TR-707 vraagjes

sander

_
Ik heb zondag een 707 gekocht en ben er erg blij mee. Wat klinkt dat lekker met de 808 samen.

Wat ik wil weten is:

vraag1:
MPC is master, 707 is slave. Kan de 707 als deze slave is, toch DIN sync uit tegelijk sturen?

vraag2:
Kan in in pattern write mode switchen tussen verschillende pattern? Al zijn het er maar 2 (zoals op de 808 a/b).

vraag3:
Wanneer je in pattern write mode zit, kan je dan de geluiden met een ander midi apparaat aanturen (MPC in mijn geval).

Ja ja, ik weet wel dat ik het zelf ook wel kan uitzoeken, maar ben een beetje lui en er zijn hier zat gasten die dat apparaat door en door kennen.

Thanks,

Sander

gefeliciteerd met je aanwinst!

heb je hem uit de states gehaald?

ik weet uiteraard niet je sync probleem op te lossen

Re: Roland TR-707 vraagjes

Origineel geplaatst door sander
Ik heb zondag een 707 gekocht en ben er erg blij mee. Wat klinkt dat lekker met de 808 samen.

Wat ik wil weten is:

vraag1:
MPC is master, 707 is slave. Kan de 707 als deze slave is, toch DIN sync uit tegelijk sturen?
Nope... Dit is een fabeltje wat je op veel plaatsen op internet tegenkomt. Helaas geen MIDI 2 DIN converter..
vraag2:
Kan in in pattern write mode switchen tussen verschillende pattern? Al zijn het er maar 2 (zoals op de 808 a/b).
Helaas. In write mode zit je aan een pattern vast. Misschien dat je 4 patterns tegelijkertijd kunt editen (step button 1 en 4 tegelijktijd indrukken in pattern play en dat op write mode zetten..) Maar waarschijnlijk is dat niet wat je bedoeld.
vraag3:
Wanneer je in pattern write mode zit, kan je dan de geluiden met een ander midi apparaat aanturen (MPC in mijn geval).
Nogmaals helaas. Dit is wat wij ook zouden willen. Wij gebruiken een 707 in write mode om live een simmons aan te sturen. Graag zouden wij die triggers willen merge met triggers uit een MPC. Wat we nu doen is het volgende.. We sturen vanuit de MPC noten naar de S3000xl.. Die heeft seperate outputs en die proppen we in een CraZs-amazing-merge-unit samen met de outputs van de TR-707.. De outputs gaan weer naar de simmons en zo kun je live de simmons programmeren EN gesequencede dingen naar de simmons sturen :)
Ja ja, ik weet wel dat ik het zelf ook wel kan uitzoeken, maar ben een beetje lui en er zijn hier zat gasten die dat apparaat door en door kennen.

Thanks,

Sander
Je bent nog niet half zo lui als ik... of dan mij...?

nauw das lekker zeg. Bedankt voor je reply.

Volgens mij kan je de 707 wel als midi->sync converter gebruiken, maar dan moet de 707 zelf geen slave zijn van weer een ander apparaat zoals bijv een MPC.

Volgens mij kan je de 707 wel als midi->sync converter gebruiken, maar dan moet de 707 zelf geen slave zijn van weer een ander apparaat zoals bijv een MPC.
Als het je gelukt is dan moet je het meteen posten..

De 707 geen slave, dus master?

Volgens mij is het toch alleen maar een DIN input en geen output, maar hier kan ik in de fout gaan. Mijn drankgebruik van gisteren eist zijn tol op!

Het staat mij inderdaad ook bij dat de TR-707 uitsluitend als master zowel MIDI als DIN synct.

"TR707/727 - (sample based Drum machine) this has one sync Out which can be assigned as a sync in. It also has MIDI in and out and can be set up as a MIDI/sync controllers as long as it is the master clock. It cannot be a MIDI and sync slave at the same time."

http://pages.citenet.net/users/shawnm/202/dinfaq1

Als slave dus geen din sync maar alleen midii, als master midi en dyn sync.

Als ik binnenkort ga optreden wil ik geen sync problemen krijgen.

Ik neem m'n o.a een 808,707,303, syntecno teebee en mpc mee.

Op de 707 en de teebee zit een sync out poort.
Ik ga hele korte midi/sync kabels kopen (max halve meter). Ik heb gemerkt dat de 303 en 808 soms een beetje moeite hebben om in perfecte sync te blijven als ze via een din spliter beide op de teebee aangesloten zitten.
Misschien dat het volgende verstandig is.

707 master. Din sync uit naar 303
MPC slave. Syntecno slave van MPC.
Syntecno din sync uit naar 808.

...
Misschien dat het volgende verstandig is.

707 master. Din sync uit naar 303
MPC slave. Syntecno slave van MPC.
Syntecno din sync uit naar 808.

..of een KMS-30 op de kop zien te tikken. nooit meer syncproblemen.

Origineel geplaatst door oozi
..of een KMS-30 op de kop zien te tikken. nooit meer syncproblemen.

en wat is dat dan ?

link ?

dank !

Ik stelde mijn vraag 16-9-2002 :D

Weet ik, dit was nog een groen Sandertje:D

@MadR:
Dit is een kastje van Korg met:
1xmidi in, en 2 out,
1xsync in en 2 out,
en tape in en out.

Niks spectaculairs, maar doet precies wat hij moet doen, en goed.

Attachments

• kms30.gif
    kms30.gif
    16,8 KB · Bekeken: 99
mijn 909 hangt aan de AMT8, en op de midi-out van mijn 909 zit de KMS-30,
en via de 2sync-out mijn 303 en 606.
Vanuit de KMS-30 zit ook midi-out, en daar zit mijn 707 aan.

Ik stuur via Logic midiclock uit op de 909, waardoor ik de hele swik in de
eigen syquencer laat spelen, wat naar mijn mening het mooiste palet oplevert.

Back