Synth voor bass

karstieman

Super K
Welke synth raden jullie mij aan om lekker vette bass(kicks) mee te maken ?
Ik denk dan vooral aan hardcore / jumpstyle bassen. In ieder geval om dance mee te maken
:P

Voor drums? Een dedicated drumbak is dan het beste. Ik zou eens kijken naar een JoMoX AirBase of MBase.

Wat heb je te besteden :confused: want er zijn 100 en een mogelijkheden.

Hij mag natuurlijk 2e hands, maar ik dacht aan een 200 euro.

korg electribe er1 mk1 of 2

voor 200 euro heb je een mbase .... een echte analoge kick ....maar je moet wel van t geluid houden ....

de enige echte hardcore drumbak is toch nog steeds een TR-909 die 2e hands tussen de 800 / 1000 euro weg gaan..
en dan heb je een bak die 15/16 jaar oud is (weet niet precies hoe oud doet er ook niet toe ... iig oud!)

Persoonlijk raad ik je gewoon een sampler aan ... en als je voor een electribe gaat, ga dan iig voor degene met sample optie ... de rest is erg flauw (vindt ik)

btw .... je zou ook voor een 2e hands microkorg kunnen kijken .... daar haal je ook leuke kicks uit ...+ je heb gelijk iets totaal anders

oops ik zei microkorg ik bedoelde natuurlijk micro modular

Laatst gewijzigd:
Hier een kick van 4 lagen .... de main kick komt uit de nord .... wat je dus ook uit de micro modular zou kunnen halen

Attachments

• kicks.mp3
    463,4 KB · Bekeken: 116
Uiteindelijk is het niet de drumcomputer die echt het verschil maakt maar het ligt toch echt aan wat voor filters je gebruikt dat is het allerbelangrijkste... in feite gooi je een muggenscheet door een sherman filterbank dan krijg je er nog een dikke hardcore knaller uit dus ik zou als ik jou was eerst kijken wat het verstandigste is om te halen.... als je hardware haalt voor bassen zou ik alleen wel zorgen dat het analoog is.. want dat maakt toch net een dat beetje verschil...8)

ik zou dus persoonlijk eerst een sampler kopen .. en daarna idd analoge filters en gitaar pedalen etc.
zelf heb ik net een focusrite compounder besteld ... als t goed is, is dat ook een perfecte tool om kicks mee te maken mits je dus al effecten heb en een sampler of synth of module waar je kicks kan uithalen ..... maar persoonlijk vindt ik de huidige analoge drumbakken die te koop zijn zoals de jomox tegenvallen .... en met t geld dat je heb denk ik dat je beter af bent met een sampler .
en zelfs met een TR-909 alleen red je t niet .... dan nog heb je een hoop zooi nodig om echt die extreme hardcore kicks te krijgen ... en veel mensen samplen hun TR-909 zodat je een stuk flexibeler te werk kan gaan dus sowieso is een sampler een grote aanrader ....genoeg 909 samples te vinden ..waar je goed mee uit de voeten kan .... totdat je een echte heb, als je die dan nog wil tenminste :)

@resonance: Die kicks uit je mp3 klinken erg lekker.
Een Micro Modular..hmmm...ik ga eens googelen ;)

Ik zie dat jij ook een Jomox Mbase hebt.
Kan je daar eens een paar basjes uit laten horen ?
Die is nieuw namelijk <200 euro in Duitsland !

Origineel geplaatst door Outback
Uiteindelijk is het niet de drumcomputer die echt het verschil maakt maar het ligt toch echt aan wat voor filters je gebruikt dat is het allerbelangrijkste... in feite gooi je een muggenscheet door een sherman filterbank dan krijg je er nog een dikke hardcore knaller uit
iets wat qua basis geluid weinig inhoud zal ook niets worden... net zoiets als je een heel hoog geluid gaat low-pass filteren...

Nee dat snap ik maar het is maar een voorbeeld dat als je gewoon goeie samples hebt dat je al genoeg hebt aan goeie filters... ik probeer alleen mensen die denken(dacht ik ook altijd) dat als je een drumpcomputer aanschaft dat je het dan voor elkaar hebt, maar dat is niet zo.:)

Welke synth raden jullie mij aan om lekker vette bass(kicks) mee te maken ?
Ik denk dan vooral aan hardcore / jumpstyle bassen. In ieder geval om dance mee te maken

Ik dacht dat de topic hiermee begon dus voor deze muziekstyl geldt dat zeker;)

Origineel geplaatst door karstieman
Ik zie dat jij ook een Jomox Mbase hebt.
Kan je daar eens een paar basjes uit laten horen ?
Die is nieuw namelijk <200 euro in Duitsland !

kan je wat voorbeeldjes laten horen ..... en je zou m evt. zelfs nog wel over kunnen kopen ....
zit nog 10 maanden garantie op :)

zal zometeen ff wat in elkaar knutselen

ff demotje voor je inelkaar gesmurft .... hij klinkt soms een beetje verrot ....
hoop herrie van mn filterbank o.a. mee gekomen ...
ben onder t afspelen wat door de presets heen gescrolled .... en heb er ff een reverbje overheen gegooit ...
maar denk dat je zo wel een ideetje krijgt van de mbase ...

Attachments

• mbase-fb-rev.mp3
    936,9 KB · Bekeken: 111
Back