Iemand met of zonder een Yamaha A3000 en Plextor CD-rom drive kan me helpen ?

THM

Book of MOOG Revelations
Ik kocht onlangs van een forumlid een functionerende Plextor cd-rom drive voor bij mijn Yamaha A3000.

Nu zit ik met het volgende probleem: de A3000 "ziet" (herkent) de CD-drive wel, maar ziet de .wav samples (die op de CD staan) niet.
Ik heb een aantal dingen getest maar zonder resultaat (zie beschrijving hieronder).
Weet iemand raad ? Heb ik iets over het hoofd gezien ?

Wat ik heb geprobeerd:

Het is een (werkende) externe Plextor 6Plex SCSI CD-rom drive. De 50-pins SCSI kabel werkt perfect (nagelnieuw). Ik heb meerdere CD's getest, altijd met hetzelfde resultaat: geen .wav files te vinden. De .wav files vanop de A:/ floppy disk drive herkent hij daarentegen wél (ook nog eens getest).

SCSI instellingen:

ID 0: "IBM: DCAS343" => ingebouwde harddisk (werkt volledig correct), 4 partities
ID 1-5: ---
ID 6: "Plextor: SCSI CD-rom" => wordt dus blijkbaar wél herkend (!)
ID 7: "Yamaha: A3000" => A3000 self-ID

de SCSI ID instelling op de Plextor zelf staat eveneens op ID: 6 (heb alle standen nog eens getest maar met hetzelfde resultaat), ik heb geprobeerd met een terminator plug er in en ook zonder, met de terminator switch aan en af (en alle verschillende mogelijkheden)

ik heb ook nog eens andere instellingen getest (bvb. A3000 self-ID op 5 ipv op 7, maar met hetzelfde resultaat

ik heb zowel 'ImpSmp' als 'ImpOthr' (normaal voor .wav import) geprobeerd, telkens zonder resultaat.

nog even bijvermelden: de Plextor CD-rom ziet hij als een drive met aparte partities: SCSI Partition 0- > 7; 'k heb ze allemaal getest, maar weerom telkens zonder resultaat.

HELP ?? :confused: :confused: :confused:

Hallo,

Een handige link om in je favorieten op te slaan : http://www.ampfea.org/a3kfaq.txt

Hoofdstuk 4 vers 8 uit de a3k bijbel zegt :

Can the A3000 import .WAV files from CD-ROM?

The A3k can only import WAV files from floppy disks. It adviced to
use SMDI rather than floppies for this issue.

Grt, Marc

He dank voor deze link Marc !!

Jammer dat het niet lukt maar 'k weet nu dat ik niet verder hoef te zoeken.

Back