Yamaha A3000 probleem

Counterfeit

Stamgast
Beste mensen!

Ik heb onlangs een Yamaha A3000 V2 gekocht, en wou nu maar eens gaan samplen... Dus ik dacht laat ik dat met floppy's doen (leek mij het makkelijkst namelijk)..

Dus gooi ik mijn samples (.wav bestanden) op de floppy en ik laad ze in de A3000...

Nu het probleem: De A3000 ziet dat er een floppy in zit, maar hij leest de samples niet... Nu heb ik in de handleiding gelezen dat hij gewoon .wav bestanden moet lezen en in kunnen laden.

Wat kan er mis zijn? Of doe ik iets verkeerd?

Als iemand het weet hoor ik het graag! :okdan:

Hoi.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan, maar
als het goed is moet je de floppie lezen met de import functie,dus niet de standaard load sample functie.
Je moet de wav. sample dus eerst omzetten in A3000 formaat voordat de sampler de sample kan lezen.
Dus Disk: Import en dan de wav. sample kiezen die je wilt importeren.

Oke! Alvast bedankt.. Ik ga het morgen even proberen..

Je zegt dat ik mijn .wav file eerst moet omzetten naar een a3000 file... Hoe doe ik dat? Is er een programma voor? Of weet iemand of het direct met .wav files lukt?

:okdan:

:erm: kan dat niet gewoon op de A3000? Via "import" ofzo?

is idd import ..maar verwacht je maar aan een laaaaaaaaaaaaaaaange loadtijd ....waves laden doen yamaha a samplers heeml traag ,
van hard disk gaat wel snel ...voor de rest ...top samplers

Thanx voor de reacties :okdan: ! Wat ik nu lees ben ik geholpen...

Ik heb inderdaad deze week nog een adaptec scsi kaart in mijn pc gebouwd... Ik ga vandaag proberen hoelang het duurt duurt het echt te lang dan ga ik opzoek naar een scsi kabel..

Ik heb het inmiddels als geprobeert in de import functie en alsnog leest hij mijn floppy niet!

Ik heb mijn floppy gewoon geformateerd, dus daar kan het ook niet aan liggen... Moeten de files een bepaalde naam hebben? Dat is wel mijn ervaring met de korg electribe es-1 (maar ik denk dat je dat moet doen omdat hij maar 2 karakters op zijn LED display kan laten tonen)

Hij leest namelijk ook niet hoeveel Kb er nog vrij is op de floppy.. Kan dit aan de floppy zelf liggen?

als iemand het weet hoor ik het graag!:)

Zo ben net even bezig geweest en heb eindelijk mijn samples in kunnen laden in de a3000! :D

Iedereen bedankt! :okdan:

Nu de volgende vraag :D: In welke mode kan ik mijn samples naar een bepaalde toets verwijzen?

Kan dit gedeelte niet echt duidelijk in de handleiding vinden.. Helaas..

Mijn dank is groot

Zo uit mijn hoofd doe je dat in het map/tune menuutje. matrix 2 - 2 dacht ik.

In deze thread staan een aantal handige tools voor je sampler(met name remote, dan hoef je niet zoveel aan je knoppen te draaien :D ) en kijk ook even in de A3KFAQ. Hier staan erg veel handige dingen in!!

Cool! Thanx!

Ik ben er gister avond laat nog achtergekomen....:D

Best een moeilijke sampler voor een dummy :D ... maar dat komt wel goed...

Even blijven oefenen, het valt reuze mee. Je moet alleen de logica in de matrix structuur even eigen maken. Ik moet zeggen dat het schermpje van de A3000 toch wel erg veel verschilt van die van de A4000, maar ik blijf het een heerlijk apparaat vinden waarop je erg snel kan werken (mits je knoppen nog goed werken of je A3kremote gebruikt!)

suc7

:okdan: Thanx in ieder geval!

Weet nu ongeveer hoe het apparaat in elkaar steekt.. leuke sampler, zeker met die effecten werkt ook goed!

Back