Machinedrum trackie

Resonance

Turn up the reso!
hier weer een machinedrum snippet van mij ...

weet niet goed wat ik ervan moet vinden ... maar er is altijd wel iemand in de zaal die t leuk vindt ...
echt een vaag trackie... voor de liefhebber :)
track is 100% machinedrum .... alleen wat bij gequalized en compressed

n-joy (of niet)

:biertje:

EDIT -

Zat idd iets teveel laag in ..... heb t op de koptelefoon afgemixed... en die geeft meestal iets teveel laag weer .... aangezien ik m gisternacht niet over de boxen kon horen, heb ik op de gok wat extra laag toegevoegd ....
net iets teveel van t goeie dus (al vindt ik zelf van niet, laag rules 8~ )

Laatst gewijzigd:
Is het de bedoeling dat we oordelen? Of niet?

Zo ja:

Ik vind het geheel behoorlijk zielloos. Klintk als iets wat in 10 minuten gemaakt kan worden in Fruityloops.
Vind je waar je mee bezig bent ook niet redelijk zonde van je tijd als je naar je eigen gearlist kijkt?

Je hebt hardstikke veel leuke spullen staan en je beperkt je tot de MD waardoor alles wat je post die karakteristieke sound krijgt die je zo goed zou kunnen doorbreken door met je gear te varieren. Je hebt een berg outputs op de MD. Waarom hangt daar de Sherman niet aan?

Maar goed, dat is dus mijn mening. Niks persoonlijks.

lekkere kick (loopje)
synthachtige geluiden wat minder en je hihats zijn mij wat te simpel maar het klinkt toch ok!

nu nog een breakbeat, wat leuke synthjes ipv die uit de md.
hihat veranderen en je hebt naar mijn smaak een hele lekkere track!

mja het was mijn bedoeling me idd te beperken tot de md ..... en zien hoever ik kwam ...
synth geluidjes en iets in de richtig van een melodie ....proberen te maken met de pitch instellingen etc.
natuurlijk zou t veel vetter kunnen klinken als ik de bass zou vervangen door mn teebee ..... en de synth geluidjes door mn virus of nova etc. en idd nog wat geluidjes door de sherman ..... maar ik zag dit echt ff als een uitdaging om dus alleen de md te gebruiken en verder niks ... voor juist die typische elektron sound ... voor de liefhebber dus :P

bedankt voor t luisteren :)

had hem gisteren geluisterd , goeie demo , het zijn weer hele andere geluiden ,dan je normaal laat horen.

the sound center

:)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
mja het was mijn bedoeling me idd te beperken tot de md ..... en zien hoever ik kwam ...

Dat heb ik ook eens gedaan met de Juno 2 toen ik m net had... Om m onder de knie te krijgen zeg maar... Lijkt me met alleen een MD toch een lastig klusje, maar t klinkt wel heel OK ;)

Origineel geplaatst door MokuM
Dat heb ik ook eens gedaan met de Juno 2 toen ik m net had... Om m onder de knie te krijgen zeg maar... Lijkt me met alleen een MD toch een lastig klusje, maar t klinkt wel heel OK ;)

bedankt :)

t was ook idd niet makkelijk .. maar ik kan me voorstellen dat mensen die de MD niet kennen of gewoon naar de track luisteren zonder enig idee te hebben hoe t gemaakt is, er weinig aanvinden .....

maar degene die zelf een MD hebben weten hoe moeilijk t is :)
alleen al een bass synth + leuke lead synth of strings uit de MD krijgen is al een hele opgave ...
dan nog melodietjes programeren met alleen pitch en tune opties is een hele puzzel :)

wat iemand eerder trouwens opmerkte .... een andere hi-hat... ik zou niks liever willen dan een vette open 909 hat of ride mee laten lopen .... dit is 1 van de redenen dat ik een beetje een haat liefde verhouding met de MD heb....
gefreakte sounds (waar meestal iedereen een beetje raar tegenaan kijkt) daar is de MD een ster in ....
maar echt de typische schranz en techno percussie is helaas niet mogelijk zonder UW upgrade....

bedankt :)

t was ook idd niet makkelijk .. maar ik kan me voorstellen dat mensen die de MD niet kennen of gewoon naar de track luisteren zonder enig idee te hebben hoe t gemaakt is, er weinig aanvinden .....

maar degene die zelf een MD hebben weten hoe moeilijk t is :)
alleen al een bass synth + leuke lead synth of strings uit de MD krijgen is al een hele opgave ...
dan nog melodietjes programeren met alleen pitch en tune opties is een hele puzzel :)

wat iemand eerder trouwens opmerkte .... een andere hi-hat... ik zou niks liever willen dan een vette open 909 hat of ride mee laten lopen .... dit is 1 van de redenen dat ik een beetje een haat liefde verhouding met de MD heb....
gefreakte sounds (waar meestal iedereen een beetje raar tegenaan kijkt) daar is de MD een ster in ....
maar echt de typische schranz en techno percussie is helaas niet mogelijk zonder UW upgrade....

Mijn opmerking is zeker niet gebaseerd op het gebrek aan voorkennis. Ik heb zowel een normale MD als een UW uitvoering gehad. Het hele leadjes sequencen met de MD is misschien grappig maar ook gewoon omslachtig. De sequencer in de Rs7000 die ik gebruik doet dat 100 x sneller en makkelijker.

Die gefreakte sounds vind ik overigens wel heel cool, maar ik mis body. Een kwaliteit die ik bijvoorbeeld in de Spectralis demo's wel meteen terughoor en ik zonder dikke EQing of compressie niet uit een MD heb gehoord. Bij niemand niet.

De MD kan een prima dikke bassdrum voortbrengen, maar er is iets.....alsof het te klinisch is.

Ach ieder zijn favoriete gear toch?

:D

begrijp niet helemaal wat je bedoelt ..... kun je voorbeeldje geven of plaatsen?

begrijp niet helemaal wat je bedoelt ..... kun je voorbeeldje geven of plaatsen?

Check iets simpels als dit.

Gewoon een noise geluidje door een filterbank. Kun jij met de MD een filterer pattern maken met zoveel body?
Volgens mij moet je dan een berg sporen gaan layeren.

Wat voor mij ook meetelt is hoeveel moeite moet je in een apperaat steken om er geluiden uit te krijgen die niet mooi klinken.... Dan kan het wel knap gemaakt zijn naar omstandigheden, maar als ik naar muziek luister wil ik mooie geluiden horen en niet knap gemaakte lelijke geluiden.

Origineel geplaatst door Acidfever
Check iets simpels als dit.

Gewoon een noise geluidje door een filterbank. Kun jij met de MD een filterer pattern maken met zoveel body?
Volgens mij moet je dan een berg sporen gaan layeren.

ik vindt dit een beetje appels met peren vergelijken ..... alleen een spectralis is al bijna 2 x zo duur + hij is voor een groot deel analoog ..... dus dat de sound meer body heeft lijkt me geen schande voor de MD :)

ik vindt dit een beetje appels met peren vergelijken ..... alleen een spectralis is al bijna 2 x zo duur + hij is voor een groot deel analoog ..... dus dat de sound meer body heeft lijkt me geen schande voor de MD :)

Je moet de Spectralis wel met de UW machinedrum vergelijken natuurlijk. Het gaat om 2 bakken die sampling ondersteunen.

En dan is het 1999 vs 1590. Nog steeds een stuk duurder maar de spectralis is ook wel wat meer feature loaded denk ik.

Enige manier waarop het appels en peren zou kunnen zijn is het verschil in features. En de Spectralis is helemaal niet voor een groot deel analoog, je hebt een analoog filter en een analoge VCO. De rest is volledig digitaal en daar zitten veruit de meeste features van de spectralis.

Dat noise gebeuren van die demo is volledig met de digitale filterbank gemaakt dus de vergelijking gaat wel op vind ik.

Verder was het maar een voorbeeld. Daar vroeg je om! :D Het gaat mij om de sound, en niet om de vergelijking van het apparaat zelf.

moet trouwens wel zeggen dat ik aardig on de indruk ben van de spectralis ..... had er nog niet eerder van gehoord ...
lijkt me echt een MD killer ..... maar ja de prijs..... maar 2e hands een spectralis kopen ipv een nieuwe MD zou me geen slechte keuze zijn ..... maar persoonlijk houdt ik dus ook niet van t standaard MD geluid .... ik tweak echt tot ik een ons weeg .... ik zou bijv. ook nooit een mono machine kopen .... maar goed ... er zijn een hoop mensen die zweren bij dat typische elektron geluid .... binnekort maar eens wat meer expirimenteren met layeren ... 4 dezelfde machines en dan layeren .. weet iemand of t trouwens ook mogelijk is om bijv. 1 geluid uit de md te copy pasten naar een ander kanaal, zodat je niet dezelfde machine naar dezelfde settings hoeft te tweaken?

Back