Sample Cd's

carora

Stamgast
heb 4 sample cd's besteld kan iemand mij vertellen of deze aankoop zinvol is...zijn er voor of nadelen aan sample cd's?
de 4 sample cd's:
hardstyle samples vol 1
vengeance ultimate bass
future trance anthems
zero-g pro total trance

grtjes:doei:

Ik veronderstel dat als je sample CD's koopt in een bepaalde stijl, die aankoop toch zinvol zou moeten zijn.
Het enige nadeel dat ik zie aan (audio) sample CD's is dat je er behoorlijk wat werk mee hebt.
Sampelen, programma's maken etc...kruipt toch steeds weer wat werk in. In die zin zijn CD'roms met specifieke programma's voor jouw sampler een betere, doch helaas meestal een duurdere aangelegenheid.

Volgens mij kan je dit soort dingen beter vragen voordat je ze besteld ;)
Zijn toch echt niet de goedkoopste dingen die SampleCD's hehe

Maar idd Audiocd's zijn echt tijdrovend, beter in Akai S1000/S2000 formaat en dan converteren naar je fav sample-player.
Of dat nu hard of soft is....

audio cds zijn niet tijdrovend ..... gewoon rippen met audio grabber ..... en klaar is kees ...
enige nadeel is dat t dan niet gesorteerd is ..maar ook dat hoeft niet veel tijd te kosten als je de index op of in je cd hoesje heb staan .... en idd ... eerst kopen en dan vragen of t zinvol was is niet echt slim :)

Re: Sample Cd's

Origineel geplaatst door D-Quest
heb 4 sample cd's besteld kan iemand mij vertellen of deze aankoop zinvol is...zijn er voor of nadelen aan sample cd's?
de 4 sample cd's:
hardstyle samples vol 1
vengeance ultimate bass
future trance anthems
zero-g pro total trance

grtjes:doei:

Er zitten natuurlijk wel wat nadelen aan sample CD's... Het zijn samples dus je kunt het geluid op zich niet tweaken. Met het nodig knip, plak en process werk kun je van de meeste samples wel iets maken wat precies goed is voor jouw muziek.
De sample CD's an sich ken ik niet, maar als ze niet bevallen kun je toch binnen 8 dagen ruilen met bon hoop ik?

-C-

Re: Re: Sample Cd's

Re: Re: Sample Cd's

Origineel geplaatst door C738
Er zitten natuurlijk wel wat nadelen aan sample CD's... Het zijn samples dus je kunt het geluid op zich niet tweaken. Met het nodig knip, plak en process werk kun je van de meeste samples wel iets maken wat precies goed is voor jouw muziek.
De sample CD's an sich ken ik niet, maar als ze niet bevallen kun je toch binnen 8 dagen ruilen met bon hoop ik?

-C-

Ik wil graag eens iets weten C738,

Ik heb geen kaas gegeten van samplers, maar wil binnenkort eigenlijk wel mijn Halion SE softsampler gaan upgraden naar de full version. Het is toch juist de bedoeling van een sampler dat je je samples kunt modifien door alle instellingen op een sampler? Hoe werkt dat dan, of met welke samples zou het dan wel kunnen, en met welke niet?

P.S. voor zover ik weet kun je in Halion zo'n beetje toch alle sample formaten laden die je maar wilt, zonder te moeten converteren? (behalve dan van CD audio naar wav oid?)

Back