Ga waarschijnlijk patch bay kopen - welke!? En is er uberhaupt verschil!?

Origineel geplaatst door Backdrop
Heb je bussen op je mixer ?

Anders al je instrumenten genormaliseerd op je mixer binnen laten komen en alles wat je eventueel als insert op die instrumenten wilt gebruiken op je patchbay open laten.

Nope geen bussen.

Kan je me dat proces in een tik meer detail uitleggen (appreciate it!)

Ik snap dat ik dan dubbel zoveel kabels heb:

1) apparatuur out -> in patch
2) patch out -> in mixer
3) kleine kabeltjes voorkant patchbay voor doorlussen

Origineel geplaatst door hermax
Ik heb die van Behringer. Net zoals die kleine rackmixer van hen heb ik daar geen enkel probleem mee. Soms vraag ik me wel serieus af hoe het komt dat alleen ik de gelukkige ben die net dat modelletje van Behringer koop dat goed werkt en die van ALLE andere mensen direct kapot gaan...:confused:

Nee hoor. Ik heb een PX2000 en die doet het ook al meer dan een jaar probleemloos. En is ook nog 's tweedehands.

A)Instrumenten uit --kabel--> patchbay achterkant in --interne verbinding-->Patchbay voorkant uit--interne verbinding omdat ie normalized is--> Patchbay achterkant uit--kabel--> Mixer input.

B) Insert apparaat uit --kabel-->Patchbay achterkant in--interne verbinding-->Patchbay voorkant uit
Insert apparaat in --kabel-->Patchbay achterkant uit--interneverbinding--> Patchbay voorkant in.

Het signaal gaat nu door A en rechtstreeks van je instrument naar je mixer input zonder dat je patch kabeltjes nodig hebt. B zit niet in het audio pad.

Door nu patch kabeltjes tussen de out van A, de input van B, de out van B en de input van A (2x voor stereo natuurlijk) te prikken gaat je signaal eerst door je insert apparaat voordat het de mixer inkomt.

Voor het inserten van 1 stereo apparaat heb je aan kabels dus nodig:
8x lange kabels van je apparatuur naar je patchbay.
4x korte patch kabels voor op je patchbay.

Let dus op, je bent meer geld aan kabels en pluggen kwijt dan aan de patchbay !

Maar maar, zo'n patch bay kan wel heel handig zijn maar stel:
Je neemt alles op met je computer, vanuit de midi-interface gaat er midi naar een kenton (of andere mdi-cv convertor), van die kenton gaat er dus cv naar een synth en van die synth gaat de audio uit naar de patch bay en van de patch bay naar de mixer en van de mixer uiteindelijk de computer in om op te nemen. Krijg je dan geen duidelijke vertragingen, want het is toch een heus pad dat het signaal moet afleggen. Kan er met mijn gedachten dan moeilijk bij dat je in je computer op start derukt en meteen ook geluid hoort dat vervolgens tegelijkertijd wordt opgenomen. Of toch?

Het moet zelf nog erger zijn wanner de cv-signalen van de kenton ook nog eens naar een patchbay gaan omdat je geen "20" kentons hebt of wnnr je studio wat groter is. Of vergis ik mij ook hierbij?

Gagarin

Maar maar, zo'n patch bay kan wel heel handig zijn maar stel:
Je neemt alles op met je computer, vanuit de midi-interface gaat er midi naar een kenton (of andere mdi-cv convertor), van die kenton gaat er dus cv naar een synth en van die synth gaat de audio uit naar de patch bay en van de patch bay naar de mixer en van de mixer uiteindelijk de computer in om op te nemen. Krijg je dan geen duidelijke vertragingen, want het is toch een heus pad dat het signaal moet afleggen. Kan er met mijn gedachten dan moeilijk bij dat je in je computer op start derukt en meteen ook geluid hoort dat vervolgens tegelijkertijd wordt opgenomen. Of toch?

Het moet zelf nog erger zijn wanner de cv-signalen van de kenton ook nog eens naar een patchbay gaan omdat je geen "20" kentons hebt of wnnr je studio wat groter is. Of vergis ik mij ook hierbij?

Gagarin

er is vertraging, maar die is verwaarloosbaar. Ik heb niet alles via de patchbay (meer) aangesloten, maar sommige dingen nog wel die dan met een multikabel naar mijn mixert gaan. De multikabel is alleen al 5m.
Waar ik me meer zorgen over zou maken is de degredatie van geluid door slecht connectors (elke aansluiting is mogelijk is een verslechtering van het geluid).

Gebruik zelf al jaren Behringer patchbays (1x px1000 voor gate/cv, 1xpx2000, 2xpx3000) net als met mn behringer kabeltester nog nooit problemen mee gehad, snap al die negatieve kritiek niet helemaal. Meer gebaseerd op beeldvorming omtrent t merk dan op ervaringen met het produkt zelf lijkt me.

Verder ben ik het er uiteraard best mee eens dat het merendeel van de behringerlijn niet echt om over naar huis te schrijven is.. 8)

Ik zit er zelf over te denken om een px2000 aan te schaffen vanwege de schakelaars aan de bovenzeide. Maar aangezien de setups bij mij elke week worden opgebouwd en afgebroken begin ik nu wel te twijfelen, want ik kan geen gekraak en dat soort bullshit gebruiken als ik 8track opnames aan het maken ben. Dus ik denk dat ik toch maar voor neutrix of dbx ga. Dan kan die boven de mt8x hangen.

Gebruik zelf al jaren Behringer patchbays (1x px1000 voor gate/cv, 1xpx2000, 2xpx3000) net als met mn behringer kabeltester nog nooit problemen mee gehad, snap al die negatieve kritiek niet helemaal. Meer gebaseerd op beeldvorming omtrent t merk dan op ervaringen met het produkt zelf lijkt me.

Verder ben ik het er uiteraard best mee eens dat het merendeel van de behringerlijn niet echt om over naar huis te schrijven is.. 8)
Ik zie hier ook negatieve ervaringen met Behringer patchbays, dus het gaat niet alleen om beeldvorming. Voor 5 euro meer heb je een Neuktrik. Niet dat ze allemaal rotzooi maken. Ik heb nog en ruisonderdrukker van Behringer die gebouwd is als een tank en prima werkt. En mijn Composer werkte ook prima. Maar de MX-8000 ging te snel kraken.

Zijn er geen slimme patchbay's met goeie schakelaars zodat je nooit meer de kabels opnieuw hoeft patchen als je iets wilt aanpassen?

Ja, maar volgens mij noemen ze dat een mengtafel. :dubbel:

Back