WX5 wind controller

Status
Please reply by conversation.

Alan

Fatty Fat
Hoi ik ben voor een kennis op zoek naar een WX5 wind controller.
Ik weet dat ze niet verkrijgbaar zijn in europa wegens een of ander ce keurmerk, dus waarschijnlijk wordt het een 2e hands.

Wellicht heeft nog iemand ene liggen en gebruikt die hem niet meer, laat het me even weten!

Alan

hm is het wel verstandig om iets te kopen dat niet aan de CE eisen voldoet? Het voldoet dan namelijk niet aan de minimale veiligheidseisen om hier op de markt gebracht te mogen worden...

Ja daar zit natuurlijk ook wel wat in.

Het zal toch niet zo zijn dat je er gewond van raakt, of wel? :confused:

Er zijn hier vast en zeker mensen die al zo'n apparaat hebben, slechte ervaringen iemand?

Ik heb er mee kunnen spelen. Het is een mooi apparaat. Als je gewend bent een saxofoon of klarinet (fluitstuk heb ik niet geprobeerd) is het erg OK.

Slaat dat CE keurmerk (in het geval van de WX5) niet op het feit dat er onderdeeltjes zijn waar een klein kind (jonger dan 3)in kan stikken? Alsof je een dergelijk apparaat aan een kind geeft om mee te spelen. Volgens mij heeft het dat keurmerk vanwege "het rietje". Tsja...dan zou je saxofoons, klarinetten, hobo`s ook om die reden moeten verbieden...

[ontopic]nee, helaas, weet er geen te koop/ruil[/ontopic]

Nee, het CE keurmerk betekent dat het product tenminste aan de minimale veiligheidseisen voldoet om verkocht te mogen worden binnen de EU.

Ik heb vorig blok bedrijfsrecht gehad bij mijn opleiding en dat zit er nog vers in! :geslaagd:

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Nee, het CE keurmerk betekent dat het product tenminste aan de minimale veiligheidseisen voldoet om verkocht te mogen worden binnen de EU.

Ik heb vorig blok bedrijfsrecht gehad bij mijn opleiding en dat zit er nog vers in! :geslaagd:

Welke minimale veiligheideisen zijn dat dan? Aan welke specifiek eisen moet het voldoen om verkocht te mogen worden?

Staat ook nix concreets in. Sterker nog, ik kan lezen dat de consumentenbond vindt dat je dat keurmerk als consument rustig naast je neer kan leggen omdat het nix zegt :D.

Nogmaals volgens mij heeft die WX5 dat keurmerk niet gekregen vanwege dat verhaal over de "rietjes", maar goed...wordt een beetje zinloze discussie zo :geslaagd:

als of je gefrituurd wordt door dat ding???

Ik zou me er ook niet zo druk over maken... (CE)

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Staat ook nix concreets in. Sterker nog, ik kan lezen dat de consumentenbond vindt dat je dat keurmerk als consument rustig naast je neer kan leggen omdat het nix zegt :D.

Nogmaals volgens mij heeft die WX5 dat keurmerk niet gekregen vanwege dat verhaal over de "rietjes", maar goed...wordt een beetje zinloze discussie zo :geslaagd:

ok =)

ik denk trouwens niet dat het om het rietje gaat, want andere blaasinstrumenten mogen ook gewoon verkocht worden.
Maar goed, ding zal dus wel veilig zijn... succes!

Status
Please reply by conversation.
Back