waar platen branden

vind alle 4 de argumenten meer dan waar eigenlijk....

is niets mis met een cdtje, maar het is het toch echt niet.... heeft niets met princiepes te maken... imho...

Als je platen laat branden dan moet je wel goed weten bij wie want wij hebben laatst een paar nummer op plaat laten zetten by myownrecord.nl maar dat was zwaar klote... we hebben samengewerkt met een paar jongens uit zwolle en we wouden die nummers op plaat als verjaardagskado geven...

Maar de kwaliteit was echt ver te zoeken en echt niet draaibaar dus ik zou goed uitkijken... anders is het echt zonde van je geld

Origineel geplaatst door GeeEs
vind alle 4 de argumenten meer dan waar eigenlijk....

is niets mis met een cdtje, maar het is het toch echt niet.... heeft niets met princiepes te maken... imho...
Een paar keer geprobeerd, of daadwerkelijk dj cdspeler thuis staan? Zo ja welke?

Origineel geplaatst door m.u.f.f
dat moeten al die principele bastards eindelijk over moewhahahaha :D

"jamaar, het is vetter om een dj met platen aan de gang te zien dan met cd's"

"platen gelijk zetten met cd's kan ik ook wel"

"vinyl is "warmer" "

"Ik heb liever direct contact met mijn muziek"

:walker:

bij mij is het eigenlijk. Ik draai liever met vinyl...

maar een hybriede oplossing (lees serato scratch met tt's bediend) zie ik ook wel zitten. cdj's of s5000's zijn wel ok, maar is niet zo handig in mijn handen als een sl1200 of een pdx2000

een ander argument, wanneer ga ik eens de tijd vinden om gans mijn vynilcollectie te digitaliseren. Ik heb hier een paar duizend 12" lp's en ep's en een paar duizend 45" singles en in mijn genre, dancehall, blijven oude nummers veel gedraaid worden tussen het nieuwere werk, ze zijn zelfs dikwijls niet te vinden op cd's.

btw, zolang viinyl te vinden is zal ik het ook blijven verzamelen..

tuurlijk is vinyl leuker, warmer, meer sexy en ronduit vetter.( echt! met een platenbak heb je sneller een dame binne dan met een bakje vol cds!! ;) )..... maar met cds kan je nu eenmaal meer. daarom lijkt me een combinatie van de twee de beste oplossing. ik vind "cd vs vinyl" overigens een redundante discussie :dj: :dj: .. zoals "analog vs digital".. ook overbodig .. als het maar klinkt en past voor en bij jou
back on topic please. :geslaagd:

(... een cdx van numark is anders ook een goede investering als scratcher .. of zon sldz v technics .. als ie maar een grote platter heeft en meedraait met het geluid )

Origineel geplaatst door m.u.f.f
Een paar keer geprobeerd, of daadwerkelijk dj cdspeler thuis staan? Zo ja welke?

Helaas geen cdj's thuis.. soieso geen dj cd spelers of iets van dien aard.
Wel genoeg ervaring om mijn mening daarover te vormen denk ik. Zoals Waxx zegt.. het is meer een persoonlijke voorkeur. Maar zoals ik al aangeef, er is niets mis met die cdj's oid. , integendeel, maar het haalt het voor mij niet bij een LP.
De effekten zijn dan wel weer leuk bij de cd/memory spelers. Maar niet persé nodig voor mij.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
29 euro dacht ik voor 10 minuten
je kan die manne bij vinylcuts gerust mailen of bellen voor verdere info. zij zijn zeer behulpzaam :)

Die Belgische Duitsers hebben vanaf 1-1-2006 aanzienlijk leukere prijzen... 20 uiries voor een 12 inch kantje en voor 9 euro d'r bij een volle plaat. (2 kanten)

dat moeten al die principele bastards eindelijk over moewhahahaha

Tsja...'t gaat hier niet echt om een principe volgens mij ...een cd-tje poep je thuis uit de brander...een plaat heb ik nog nooit voor 2 kwartjes de computer uit zien schieten ;)

Hey kijk die vraagt iets waar ik ook baat bij heb.
En waarom omdat ik ook vlakbij Alkmaar woon, ik zelf woon in Heerhugowaard :)
En een maat van me wil denk ik dit ook wel keer doen een plaat drukken die ook in Heerhugowaard woond :)

Origineel geplaatst door da goose

Jeffrey

Enkele feiten over vinyl, draaitafels en pers platen
Gekleurd vinyl is niet echt vinyl, er zijn maar 2 fabrieken die ze maken en het is niet dezelfde kwaliteit als een zwarte plaat, omdat het materiaal veel zachter is.
Het toevoegen van de nikkel laag in het proces maakt gebruik van 250 ampere (thuis zijn je zekeringen 16 ampere)
Een gelockte groove is altijd 133,33 BPM (4 X 33,33 RPM) of 180 BPM op 45 RPM
De originele Technics SL1200 is uitgebracht in de vroege 70ties en de SL1200mk2 is gereleased in 1978 en behalve de SL1200 is er ook de SL1000 tot en met de SL2000.
De eerste snijkop van Neumann is gemaakt in 1933 en de laatste in 1990, geen nieuwe Neumann snijkoppen worden nu gemaakt.
Het is mogelijk om je eigen snijmachine te hebben, vestax en Kingston hebben beide een “consumenten” snijmachine ontworpen, deze is echter vrij duur.
Niet alleen dance is verkrijgbaar op vinyl maar ook veel punk en artiesten zoals Julio Iglesias, Marco Borsato en James Brown.

Bron:

Synthforum.nl

wat gekleurd vinyl betreft je hebt er 2 .. de transparante en niet transparante .. dacht dat in niet transparante ook normaal vinyl zat .. maar dat weet ik niet zeker .. de kwaliteit van niet transparante is altijd beter dan transparant heb ik me laten vertellen ..

mensen bedankt voor de antwoorden...ik denk dat ik het eens bij die belgische duitsers ga informeren

Back