Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een paar keer geprobeerd, of daadwerkelijk dj cdspeler thuis staan? Zo ja welke?Origineel geplaatst door GeeEs
vind alle 4 de argumenten meer dan waar eigenlijk....
is niets mis met een cdtje, maar het is het toch echt niet.... heeft niets met princiepes te maken... imho...
Origineel geplaatst door m.u.f.f
dat moeten al die principele bastards eindelijk over moewhahahaha![]()
"jamaar, het is vetter om een dj met platen aan de gang te zien dan met cd's"
"platen gelijk zetten met cd's kan ik ook wel"
"vinyl is "warmer" "
"Ik heb liever direct contact met mijn muziek"
![]()
)..... maar met cds kan je nu eenmaal meer. daarom lijkt me een combinatie van de twee de beste oplossing. ik vind "cd vs vinyl" overigens een redundante discussie
.. zoals "analog vs digital".. ook overbodig .. als het maar klinkt en past voor en bij jou
Origineel geplaatst door m.u.f.f
Een paar keer geprobeerd, of daadwerkelijk dj cdspeler thuis staan? Zo ja welke?
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
29 euro dacht ik voor 10 minuten
je kan die manne bij vinylcuts gerust mailen of bellen voor verdere info. zij zijn zeer behulpzaam![]()
dat moeten al die principele bastards eindelijk over moewhahahaha

Origineel geplaatst door da goose
Jeffrey
Enkele feiten over vinyl, draaitafels en pers platen
Gekleurd vinyl is niet echt vinyl, er zijn maar 2 fabrieken die ze maken en het is niet dezelfde kwaliteit als een zwarte plaat, omdat het materiaal veel zachter is.
Het toevoegen van de nikkel laag in het proces maakt gebruik van 250 ampere (thuis zijn je zekeringen 16 ampere)
Een gelockte groove is altijd 133,33 BPM (4 X 33,33 RPM) of 180 BPM op 45 RPM
De originele Technics SL1200 is uitgebracht in de vroege 70ties en de SL1200mk2 is gereleased in 1978 en behalve de SL1200 is er ook de SL1000 tot en met de SL2000.
De eerste snijkop van Neumann is gemaakt in 1933 en de laatste in 1990, geen nieuwe Neumann snijkoppen worden nu gemaakt.
Het is mogelijk om je eigen snijmachine te hebben, vestax en Kingston hebben beide een “consumenten” snijmachine ontworpen, deze is echter vrij duur.
Niet alleen dance is verkrijgbaar op vinyl maar ook veel punk en artiesten zoals Julio Iglesias, Marco Borsato en James Brown.
Bron:
Synthforum.nl