ADAT heeft zin of niet?

Origineel geplaatst door virkaz
ik werk zo:

heb 24 analoge ins op de ddx. 16 normale en 8 via 1 ada8000.

maak track in sequencer
met midi en vsti's en vst's

de midi tracks sturen outboard aan gaat in de ddx
de audio outs (8 stuks) van de seq gaan via m'n rme hdsp9652 naar de ddx.

de stereo uit van de ddx neem ik op in m'n sequencer.
ik gebruik soft fx alleen over soft
gebruik hard fx over hard en soft

hoop dat het zo duidelijk is :)

Ben ik de enige die die eerst gewoon al zijn sporen opneemt en daarna pas een mix maakt?

Denk het wel. En waarom zou je?
Als je toch alles live kan afmixen werkt toch ook net zo makkelijk en vooral veel sneller.

Origineel geplaatst door fuse
Denk het wel. En waarom zou je?
Als je toch alles live kan afmixen werkt toch ook net zo makkelijk en vooral veel sneller.

Maar in principe maakt het verder toch niet uit?
Snelheid is voor mij niet zo'n issue.

Neem nu elke partij op een spoor kaal op evt met compressie en soms al met een LC og HC filter als dat nodig is.
Daarna pas de mix met effecten EQ etc op de DDX3216.

Probleem is ook dat van bepaalde apparaten die ik opneem niet multitimbraal zijn of niet polyfoon genoeg zijn.
Dus dan wordt live mixen dus moeilijker als je je hardware meerdere keren nodig hebt.
Vandaar dat zo gegroeid is. Maar misschien moet ik toch maar eens kijken of ik het in 1 keer er op kan gooien als het mogelijk is.

Origineel geplaatst door Exzit
Ja maar een terratec heeft nog een DA conversie dus adat zou normaliter misschien zels sneller moeten zijn dan de Terratec want DA en AD onversie gebeurd volledig op de DDX3216.
Je zou juist snelheid mogen verwachten gezien je je pC daar niet mee belast.
Of zie ik dit verkeerd.

Geen idee. zo diep zit ik er niet in.
Moet binnenkort mijn pc eens opnieuw installeren en dan ook kijken of ik het aan de praat krijg met de nieuwe driver.
De dg is invergelijking met andere adat kaarten zeer goedkoop dit zal toch wel ergens vandaan moeten komen denk ik.

Aangezien, ik geen adat op m'n computer heb zitten middels een geluidskaart of zo,misschien een stomme vraag maar kan ik nu ook van Adat out van m'n Eventide H8000FW naar iets IN op m'n computer? Nee, wel ? Het dan gewoon ADAT OUT (Eventide) naar ADAT IN (computer PC) moeten zijn toch, middels een Kaartje of een patchaby?

Back