Electribe S - slice functie

Com-Eight

SilverBox
Hoi Forum leden ... =)

Gezien ik nergens nog mijn orginele handleiding terug vind van mijn Electribe S (ES-1), stel ik hier de vraag of er iemand weet hoe de "Time Slice" functie weer precies werkt?

De bedoeling is dat ik één of andere groove of percusy loop kan sampelen en dan gebruiken bij verschillende b.p.m.

In groote lijne weet ik hoe deze functie werkt maar bij een groove die redelijk vol zit hoor ik storingen. (dus doe ik iets verkeerd) :stupid

Wie kan mij helpen?? :engel:

Groenten,
Com8

96.jpg

Slice, zoals t woord t al zegt he.. hij hakt je loopjes in stukjes zodat je die op verschillende tempos kan gebruiken. Dit kan eigelijk alleen goed op vrij kale loops. Hoe voller hoe slechter het resultaat.
Daarnaast is het ook flink oefenen met de instellingen, maar dat is voor elke soort loop (en tempo) weer anders.
De haper die je hoort is wsl het gestretchte staartje om het 'wat minder opvallend' te maken. Werkt niet altijd evengoed zoals je hoort :D (leuk effect, volledig foute instelling gebruiken en vervolgens de pitchknop helemaal opentrekken }:| )
Als je wavloopjes wilt syncen aan midi is dit iig níet de bak

Origineel geplaatst door chielos
ik krijg ze altijd wel strak eigenlijk...
je moet wel de goede BPM instelling maken!

Welke instellingen gebruikte jij dan? Mijnes bleven enkel strak bij een tempo zeeer dicht bij het origineel liggend.
Dynamic timestretching is anders :D

ja dat bedoel ik ook, bij het slicen moet je even het juiste BPM instellen. nadat hij gesliced is loopt hij bij mij lekker mee.
origineel 100 BPM gebruik -> 170 bpm geen probleem! ik zet hem altijd op de laagste stand (de gevoeligste) alleen even checken of je resolution (?) wel of niet aan zet. maar volgens mij staat die bij mij altijd aan...
misschien heb ik er ook geen last van omdat ik altijd op vrij hoog BPM patterns maak?

thx voor de handleiding .. :geslaagd:

Ik wist hoe de slide functie werkte maar zit steeds te knoeien met die resolutie instelling .. (0r-9r, 0-9)

Hoe zetten jullie die dan om toch een volle groove juist te krijgen??

gwoon op zijn gevoeligst zetten..

Sorry ze maar begrijp niet zo goed hoe en wat ze bedoelen met die resolutie instelling :stupid

Waar staat die (0r-9r, 0-9) voor ??

Thx ben nog is bezig geweest en het lukt vrij goed om bepaalde percusy loops juist te krijgen :halleluja

Greetz,
Com8

K'was weer te lui om rustig die handleiding te lezen ...

...en eens de beat is gesliced, wil ik de stukjes in een nieuwe loop stoppen, maar dan in een volgorde die ik heb bedacht. Moet ik dan alle stukjes opnieuw samplen? Of kan ik ze ook ergens heen schrijven oid?

Origineel geplaatst door bjodero
...en eens de beat is gesliced, wil ik de stukjes in een nieuwe loop stoppen, maar dan in een volgorde die ik heb bedacht. Moet ik dan alle stukjes opnieuw samplen? Of kan ik ze ook ergens heen schrijven oid?

Met Time-slice'd samples kan je niet veel meer dan bepaalde parts(Stukjes in je loop) aan of uit zetten.
Als je één stukje (1 geluidje uit loop) wilt gebruiken op een andere plek dan dat die in de time-slice staat heb je pech. Of je moet het re-samplen.
Maar dat is een gedoe zeg... pff.

Het is maar een ES. Kijk naar de prijs en dan komje wel tot de conclusie dat die beperkt is.

Back