S/PDIF ruzie 1010lt -> M300

Vlex

Wa zeggie baard?
Ik kwam er achter dat mijn tc m300 (fx unit) spdif in/out had. Nu wil ik deze via spdif dus aan mijn geluidskaart hangen (maudio 1010lt) om als fx send in ableton Live te gebruiken.

Sending is geen probleem, m300 krijgt braaf een signaal binnen, maar stuurt of niks uit, of de 1010 laat hem niet toe.
Bij de 1010lt mixer staat bij S/PDIF input -> invalid or not present. Ik heb hierbij de Master clock van de geluidskaart op internal staan (zoals in de manual van de m300 staat)

Als ik de m300 een anologe input geef en via s/pdif out naar de pc stuur (hierbij de master clock op spdif in gezet, zoals ook aangegeven in de manual van de m300) dan krijgt ie het signaal gewoon binnen.

Probleem is dus dat de combi spdif out en spdif in niet samen gaat. Want als ik wil uitsturen, moet de master clock op internal staan, maar als ik wil ontvangen, moet de masterclock op spdif in staan.

Heeft iemand hier ervaring mee? ik wil dus eingelijk heel simpel (? :erm: ) de m300 via digital in en uit aan mn pc hangen.

Groeten, Alex

Ik had vroeger in de tijd van m'n Audiophile (ook een Delta kaart dus) en m'n m300 hetzelfde probleem.
Heeft ermee te maken dat de inkomende SPDIF meteen de clock master wordt op veel apparaten, zodat er een onduidelijke situatie ontstaat zodra de clock master denkt dat hij ook clock slave moet zijn en andersom.
(als het ware 'rondzingen' van de clock).

Bij m'n huidige MOTU-828mkII kan ik zelf kiezen wie ik clock master laat zijn, maar dan loopt de SPDIF input vrijwel onmiddelijk uit sync (kraakjes/knetteren, steeds erger). Kortom, ik heb het maar opgegeven.

Op het moment dat je een ANDER apparaat op de digitale input van de M300 aansluit, is het probleem verholpen.
Maar het lijkt inderdaad zo mooi, send/receive volledig in het digitale domein... jammer toch.

Back