CPU leeg gesuckt in Logic, waar het beste te besparen?

bobaphat

Ouwe rot
Ik loop de hele tijd tegen mn max aan kwa cpu gebruik in logic. Wat is nu het beste om op te besparen als je de cpuload wil beperken??
Softsynths? Samples plugins??

Weet iemand hier meer over?

alles slorpt cpu.. de ene plugin wat meer dan de andere ...
wat heb je allemaal draaien?
kan je geen tracks freezen daar in Logic?
Gebruik je een pc of een kwac?

Misschien enorm voor de hand liggend, maar gebruik je bussen? Alles naar 1 ingeladen reverb sturen scheelt aanzienlijk in vergelijking met op elke track een eigen reverb zetten.. Om maar een voorbeeld te noemen :)

Ik gebruik een pc met een 2.6gyg celeron, maar dat loopt gewoon niet goed. Dat met die bussen had ik idd zelf al bedacht ja. Ik gebruik alleen de standaard plug ins en instruments, zelfs dan nog loopt ie vast.

Maar zowiezo is het handig om beter om te gaan met de cpu ruimte

misschien is die goedkope celeron het probleem?
een fatsoenlijke cpu met duurdere chipset op een stabiel moedrbord gaat de zaak veranderen denk ik

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik gebruik een pc met een 2.6gyg celeron, maar dat loopt gewoon niet goed. Dat met die bussen had ik idd zelf al bedacht ja. Ik gebruik alleen de standaard plug ins en instruments, zelfs dan nog loopt ie vast.

Maar zowiezo is het handig om beter om te gaan met de cpu ruimte

Ook de standaard plugins vreten aardig.. De Platinumverb (ik gebruik 5.3, misschien dat die er nu niet meer inzit) lust ook wel aardig cpu...

Origineel geplaatst door Unic
Gebruik je een Asio geluidskaart?

ik heb altijd een ingebouwde geluidskaart gehad, dat ding suckte als de tering. Toen heb ik een duurde van 180 euro gekocht, een audigy 2 van creative. Toen vrat mn pc gelijk minder geheugen. Zal wel soepelder gelopen hebben met die geluidskaart. Sinds kort een 512 mb geheugen setje erbij gepleurt dus kom nu aan 1 gig geheugen. Werkt perfect nu.

512 is beetje weinig geheugen he voor al die dingen die de computer moet inladen...50/60 euro en je hebt leuke update naar 1024

Origineel geplaatst door Mr.Fish
512 is beetje weinig geheugen he voor al die dingen die de computer moet inladen...50/60 euro en je hebt leuke update naar 1024

Onzin.. Ik werk al jaren met 512 MB en ik ben nog nooit tegen de limieten van mijn bak aangelopen.. En ik gebruik HEEL wat plugins!

Origineel geplaatst door Ethereal
Onzin.. Ik werk al jaren met 512 MB en ik ben nog nooit tegen de limieten van mijn bak aangelopen.. En ik gebruik HEEL wat plugins!

um vreemd. Ik had laatst nog een 512 erin liggen. Batory 2 geinstalleerd, ding werkte echt klote. Schokken etc. Ik pleur dr een 1024 in en nu nergens last van...verklaring iemand?

Het zal best schelen, 512 mb erbij, maar als jij met 512 mb niet eens battery kan draaien klopt er iets niet ;)

Ik wilde alleen maar zeggen dat je met 512 MB (en een goed geconfigureerde PC) een ongelofelijk eind kan komen!

Origineel geplaatst door Ethereal
Het zal best schelen, 512 mb erbij, maar als jij met 512 mb niet eens battery kan draaien klopt er iets niet ;)

Ik wilde alleen maar zeggen dat je met 512 MB (en een goed geconfigureerde PC) een ongelofelijk eind kan komen!

battery 1 draait ie met gemakt, battery 2 wat minder. FXpansion BFD is helemaal een ramp...

Kijk anders of je voor weinagh een 2e hands CPU kan scoren die wat beter loopt.
Vaak is dat een handig investering.

Maar de nieuwste software draaien op oudere hardware is niet echt handig.

Origineel geplaatst door fuse
Kijk anders of je voor weinagh een 2e hands CPU kan scoren die wat beter loopt.
Vaak is dat een handig investering.

Maar de nieuwste software draaien op oudere hardware is niet echt handig.

dat laatste zoiezo .. maar boba draait logic 5.5 op pc .. 8o)
en je cpu upgraden is natuurlijk halve maatregelen treffen .. de snelheid van je systeem wordt door het hele systeem bepaalt .. niet alleen de cpu ..

dus doe gewoon eens goede upgrade .. er zijn trouwens wel freez plugins die ook op logic 5.5 werken ..

Als je door 100 eurie een paar plugins meer kan draaien is toch lekker?

Dat je een heel nieuw systeem koopt ben je toch iets meer kwijt.

je hebt een update nodig voor battery zodat battery zn samples vd hd streamt en niet in het geheugen laadt. u moet hier wel voor geregistreerd zijn natuurlijk ;)

Back